וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מזהיר: הסבלנות שלנו לגבי סוריה הולכת ואוזלת

11.2.2016 / 13:40

נשיא טורקיה הבהיר כי ארצו תיאלץ לפעול בעצמה בשל חוסר יכולתו של האו"ם לעצור את שפיכות הדמים: "נעשה את מה שנדרש". פרט למצב ההומניטרי המידרדר בחאלב, דוח חדש מזהיר מפני סכנת רעב המונית בחומס

צילום: צילומי חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הזהיר היום (חמישי) כי סבלנותה של ארצו כלפי המשבר בסוריה הולכת ואוזלת וכי היא עלולה להיאלץ לפעול. בנאום שנשא בפורום כלכלי באנקרה קרא ארדואן לאו"ם לעשות יותר כדי למנוע את "הטיהור האתני" שמתבצע לדבריו בשכנה מדרום. הוא האשים את הארגון בחוסר רצינות בשל קריאתו לאנקרה לעשות יותר עבור הפליטים הסורים, בזמן שהוא לא פועל לעצירת שפיכות הדמים במדינה.

בשבועיים האחרונים מפציץ חיל האוויר של רוסיה ללא הפסקה את העיר חאלב ואת פאתיה כחלק ממתקפה נרחבת של המשטר בדמשק שמטרתה לכבוש מחדש את חלקי העיר שנמצאים בידי האופוזיציה. בעקבות זאת, עשרות אלפי בני אדם נמלטו לעבר הגבול עם טורקיה. "יש סיכוי שגל הפליטים החדש יגיע ל-600 אלף איש, אם התקיפות האוויריות יימשכו. אנחנו מתכוננים לכך", הסביר.

לקריאה נוספת בנושא
אחד מכל עשרה סורים נפגע או נהרג כתוצאה ממלחמת האזרחים במדינה
"מצב קריטי": תושבי חאלב נאלצים לבחור בין מצור למנוסה דרך שדה הקרב

פליטים בצפון סוריה, פברואר 2016. AP
פליטים סורים נמלטים מאזורי הקרבות בחאלב, אתמול/AP

לדבריו, "לסבלנות שלנו יש גבול ואז נעשה את מה שנדרש. האוטובוסים והמטוסים שלנו לא נמצאים שם לחינם". ארדואן ציין כי לטורקיה יש מידע על כך שכוחות הנתמכים בידי איראן אחראים ל"מעשי טבח חסרי רחמים" בסוריה. טורקיה, שבה שוהים כבר 2.6 מיליון פליטים סורים, דוחפת זמן רב ליצירת אזורי ביטחון בצפון סוריה במטרה להגן על אזרחים שנעקרו מבתיהם מבלי שיגיעו לגבול.

ואולם, בארצות הברית ובנאט"ו, שבה חברה טורקיה, לא הפגינו התלהבות גדולה כלפי הרעיון, בשל החשש שהכרזה על אזורים אסורים לטיסה בשמי רצועות הביטחון הללו עלולה לגרום לעימות עם משטרו של בשאר אסד ועם רוסיה. ארדואן סבור כי לא ניתן לפתור את המשבר בסוריה ללא יצירת האזורים הללו ואמר כי יש למצוא דרכים כדי להשאיר את הפליטים הסורים בארצם.

בבריסל התכנסו היום שרי ההגנה של הברית ודנו בדרכים להתמודדות עם המשבר. שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר מסר כי נאט"ו מוכנה לסייר בים האגאי כדי להרתיע מבריחי מהגרים לצאת מטורקיה ולהגיע לחופי יוון. זאת לבקשת טורקיה עצמה וכן של גרמניה. קרטר הוסיף כי הגורמים הצבאיים בברית יתכננו את התכנית לקראת יישומה האפשרי. לפי האו"ם, מתחילת השנה הגיעו ליוון 75 אלף מהגרים ופליטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

האו"ם מזהיר מפני אסון הומניטרי גם בחומס

פרט למתקפה הנרחבת של המשטר בחאלב שבצפון המדינה, דוח חדש של האו"ם שפורסם היום מתייחס למצב במחוז חומס, שבמרכזה. לפי המחלקה ההומניטרית בארגון, 120 אלף תושבים באזור נותקו מסיוע חיצוני בעקבות פעילותו של צבא סוריה ושל נאמני הנשיא בצפון המחוז מאז אמצע החודש שעבר. המחסור במזון הורע ומטופלים רבים נהרגו מאחר שלא הצליחו לקבל סיוע רפואי.

"ישנם דיווחים על מחסור הולך וגובר במוצרי יסוד, כמו מזון, תרופות ודלק. אחרי שנתיבי האספקה הלא-סדירים נותקו מאז אמצע ינואר, מוצרי המזון שעדיין נותרו נמכרים במחירים גבוהים", נכתב בדוח. מחירי הלחם באזור גבוהים פי עשרה מאלו שבעיר חומס עצמה, שאחרוני המורדים עזבו אותה בסוף השנה שעברה.

צפון מחוז חומס הוא ברובו אזור חקלאי, אך לפי הדוח, המחסור במזון צפוי לגבור בשבועיים הקרובים בשל התנובה הדלה של השדות בחודשי החורף. בשתי מובלעות שנותרו בשליטת האופוזיציה, השוכנות בין העיר חומס לעיר חמאת, חיים כ-120 אלף איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully