וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מכל עשרה סורים נפגע או נהרג כתוצאה ממלחמת האזרחים במדינה

מדוח של המרכז הסורי לחקר מדיניות עולה 1.9 מיליון בני אדם נפצעו ועוד 470 אלף איש נהרגו כתוצאה ישירה או עקיפה מהמלחמה המתנהלת במדינה המתפוררת בחמש השנים האחרונות. הנתונים גבוהים כמעט פי שניים מאלו שמציג האו"ם

צילום: צילומי חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

אחד מכל עשרה אזרחים סורים נפגע או נהרג כתוצאה ממלחמת האזרחים במדינה בחמש השנים האחרונות – כך עולה מדוח של המרכז הסורי לחקר מדיניות שפורסם היום (חמישי) בעיתון הבריטי "הגרדיאן". לפי הדוח, 1.9 מיליון בני אדם נפצעו ועוד 470 אלף איש נהרגו כתוצאה ישירה או עקיפה מהלחימה. המרכז מעריך כי 11.5% מאוכלוסיית המדינה נפגע או נהרג מאז מרץ 2010.

נתונים אלו סותרים את הדיווחים של האו"ם. לפי הארגון הבינלאומי, שהפסיק לאסוף נתונים על הנעשה במדינה המתפוררת לפני שנה וחצי, מספר ההרוגים הוא 250 אלף איש – כמחצית מהמספר שמציג המרכז הסורי. זאת ועוד, מהדוח עולה כי תוחלת החיים במדינה צנחה מ-70 שנים ב-2010, השנה שבה החלה מלחמת האזרחים, ל-55.4 שנים נכון לשנה שעברה.

לקריאה נוספת:
ראש ממשלת טורקיה: "סוריה ורוסיה עושות טיהור אתני בחאלב"
המתקפה בחאלב: יותר מ-500 הרוגים, דיון חשאי במועצת הביטחון
ארגון מורדים סורי: "ניסינו להתנקש באסד בזמן הלוויית אמו"

נפגעים בהפצצה של כוחות אסד על דומא שליד דמשק בסוריה, אוקטובר 2015. רויטרס
נתוני המוות גבוהים מאלה שמציג האו"ם. הפצצה על דמשק, אוקטובר 2015/רויטרס

בין 470 אלף הקורבנות שנמנו על ידי המרכז הסורי, 400 אלף נהרגו ישירות ממעשי אלימות, בזמן שהיתר מתו ממחסור בשירותי בריאות, בתרופות, במזון, במים נקיים, בתברואה ובדיור הולם, בפרט אלו שנעקרו מבתיהם בחזיתות השונות.

"השתמשו בכל שיטת מחקר קפדנית ואנחנו בטוחים בנתונים הללו", אמר לגרדיאן רביע נאסר, מחבר הדוח. "מקרי המוות הלא-ישירים יהיו גדולים יותר בעתיד, על אף שרוב הארגונים הלא-ממשלתיים והאו"ם מתעלמים מהם". לדבריו, "התיעוד של האו"ם וההערכות הלא רשמיות לא אומדות נכון את מספר הקורבנות בשל חוסר בגישה למידע במהלך המלחמה".

עוד באותו נושא

"מצב קריטי": תושבי חאלב נאלצים לבחור בין מצור למנוסה דרך שדה הקרב

לכתבה המלאה
נזקי ההפצצות בעיר חאלב בסוריה, פברואר 2016. רויטרס
הדוח מתפרסם ברקע הממתקפה. הריסות בחאלב/רויטרס

הדיווח על מניין ההרוגים הגבוה מגיע בזמן המתקפה הנרחבת סביב חאלב, העיר הגדולה ביותר במדינה, שנמצאת בסכנת כיתור בעקבות התקדמות כוחות המשטר הנתמך מהאוויר על ידי רוסיה ומהקרקע על ידי לוחמים מאיראן ומחיזבאללה. האופוזיציה הסורית דורשת מהמערב להתערב לטובה בעקבות החשש לחייהם של עשרות אלפי אזרחים. אתמול הודיע הצלב האדום כי 50 אלף תושבים נמלטו מהלחימה העזה בצפון המדינה והוא קרא לסיוע דחוף של מזון ושל מים.

היום אמורות להתקיים במינכן שיחות בין שר החוץ של ארצות הברית ג'ון וקרי ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב. השניים ינסו להגיע להבנות מסוימות כדי שניתן יהיה להיחלץ מהמבוי הסתום שאליהן נקלעו שיחות השלום בז'נבה בתחילת החודש. המשא ומתן העקיף בין דמשק לנציגי המורדים אמור להתחדש בעוד כשבועיים, אך בשלב זה לא ברור אם אכן הוא יצא לפועל בשל סירובו של משטר אסד לעצור את המתקפה בחאלב.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully