וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה בחאלב: יותר מ-500 הרוגים, דיון חשאי במועצת הביטחון

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי בין ההרוגים בשבועיים האחרונים בצפון-מערב סוריה, עשרות אזרחים ו-23 ילדים. 14 לוחמים איראנים ושלושה אנשי חיזבאללה גם נהרגו. נשיא טורקיה: "ארה"ב אחראית לבריכת הדם בסוריה בשל מדיניותה כלפי הכורדים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

יותר מ-500 בני אדם, בהם עשרות אזרחים, נהרגו באזור חאלב מאז החלה בשבוע שעבר המתקפה של כוחות צבא אסד נגד כוחות המורדים – כך מסר היום (רביעי) הארגון הסורי לזכויות אדם, המנטר אחר הלחימה בסוריה. על פי נתוני הארגון, לפחות 143 לוחמי המשטר, 274 לוחמי ארגוני המורדים ו-89 אזרחים, בהם 23 ילדים, נהרגו באזור העיר, שבצפון-מערב סוריה, מאז תחילת החודש.

כמו כן, דווח כי בין ההרוגים 14 לוחמים איראנים ולפחות שלושה אנשי חיזבאללה, שתומכים בכוחותיו של הנשיא בשאר אסד, כמו גם חיל האוויר של רוסיה, שמסייע למתקפה האחרונה בתקיפות אוויריות. מאז תחילת המתקפה, צבא סוריה השתלט מחדש על כמה אזורים במחוז חאלב, והטיל מצור על האזורים שבשליטת המורדים, כולל במזרח העיר חאלב, שם חיים עדיין כ-350 אלף אזרחים. להערכת האו"ם, יותר מ-31 אלף אזרחים, מרביתם הגדול נשים וילדים, נמלטו מהאזור מאז תחילת המתקפה.

עוד בוואלה! NEWS:
נקודת רתיחה ושמה חאלב: ניצחון הציר השיעי מאיים לטלטל את האזור
"מחכה למשפחה": הסורים שנמלטו מחאלב השאירו את יקיריהם מאחור
חשש ממשבר הומניטרי בחאלב: "מרגישים שהמצור עומד להתחיל"

פליטים נמלטים מהעיר חאלב אל גבול טורקיה בעקבות הפגזות אסד על העיר. AP
יותר מ-31 אלף אזרחים כבר נמלטו. סורים במעבר הגבול לטורקיה, השבוע/AP

הערב תדון מועצת הביטחון של האו"ם במצב ההומניטרי בסוריה, ובעיקר בחאלב, בעקבות המתקפה הסורית. הדיון, שיתקיים בדלתיים סגורות, זומן לבקשת ניו זילנד וספרד. "מדובר במצב שמועצת הביטחון לא יכולה להתעלם ממנו", מסר שגריר ניו זילנד באו"ם ג'רארד ון בוהמן. למרות שהמועצה לא צפויה להגיע להחלטה בנושא, בעיקר בשל זכות הווטו ששמורה לרוסיה, המקורבת לשלטון הסורי, הדיונים צפויים להשפיע על השיחות בנושא המשבר בסוריה, שיערכו בהמשך השבוע בגרמניה.

נציגי מדינות רבות, בהן רוסיה, ארצות הברית, ערב הסעודית ואיראן, יתכנסו מחר במינכן בניסיון להחיות את שיחות השלום לסיום המלחמה בסוריה. זאת, לאחר כישלונו של סבב השיחות הקודם ובצל חילופי ההאשמות בעיקר בין מוסקבה לוושינגטון בנוגע לסיבה לכישלון. שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי קרא אתמול לרוסיה להצטרף למאמצים להגיע להפסקת אש. לטענתו, "פעילויותיה של רוסיה בחאלב ובאזור מקשים מאוד על היכולת להגיע לשולחן המשא ומתן ולנהל דיונים רציניים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו, אנקרה, אוקטובר 2015. רויטרס
"אנחנו נגן על חאלב הגיבורה". דאווטאולו/רויטרס

במקביל, ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו הבטיח להשיב "חוב היסטורי לאחינו מחאלב", שסייעו להגן על המדינה במלחמת העולם הראשונה, וציין: "בזמנו, אחינו מחאלב סייעו להגן על הערים סנליורפה, גזיאנטפ וקהרמנמאראס, וכעת אנחנו נגן על חאלב הגיבורה. כל טורקיה עומדת מאחוריה מגניה". זאת, לאחר שמוסקבה ביקרה בחריפות את הדיווחים על התכניות הטורקיות לפלישה לסוריה.

כמו כן, הנשיא רג'פ טייפ ארדואן האשים את ארצות הברית ב"בריכת הדם" בסוריה, וטען כי מדיניותה של וושינגטון כלפי הכורדים, שנאבקים בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה ובעיראק, אחראית לכך. מוקדם יותר השבוע דרש ארדואן מארצות הברית "לבחור בין טורקיה לבין הכורדים".

(עדכון ראשון: 12:45)

התור למעבר הגבול בין טורקיה לסוריה התמלא בפליטים הנמלטים מכוחות אסד בחאלב. AP
התור למעבר הגבול בין טורקיה לסוריה התמלא בפליטים הנמלטים מכוחות אסד בחאלב/AP
פליטים שנמלטו מחאלב בקררבת הגבול עם טורקיה. AP
פליטים שנמלטו מחאלב בקררבת הגבול עם טורקיה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully