וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הארובות ירקו אש": נפתח משפטו של שומר באושוויץ בן 94

ריינהולד הנינג עומד לדין בגרמניה בשל מעורבותו ברצח של 170 אלף איש במחנה ההשמדה. הוא הכחיש כי היה שותף לרצח ההמוני. ניצולים מהמחנה צפויים להעיד נגדו: "ריח הבשר השרוף היה בלתי נסבל"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משפטו של ריינהולד הנינג, שומר לשעבר במחנה ההשמדה אושוויץ, נפתח היום (חמישי) בגרמניה. שומר האס אס בן ה-94 מואשם ברצח של לפחות 170 אלף בני אדם. התביעה בעיר דטמולד טוענת כי הוא פגש אסירים יהודים שהגיעו למחנה בפולין הכבושה וליווה חלקם לתאי הגזים. כ-1.1 מיליון איש נרצחו במחנה ההשמדה, רובם יהודים.

הנינג הודה כי הוא היה חבר ביחידה הנאצית, אך הוא הכחיש כי היא מעורב ברצח המוני. משפטו יהיה אחד האחרונים שבהם עומדים לדין פושעים מתקופת מלחמת העולם השנייה שהיו מעורבים בשואה ובפשעי מלחמה אחרים. הנינג הוא אחד מארבעה שומרים נאצים – שלושה גברים ואישה – שיעמדו למשפט בחודשים הקרובים.

ניצולים מהמחנה צפויים להעיד במהלך המשפט נגד הנינג. "הארובות ירקו אש וריח בשר האדם השרוף היה כה חריף שבקושי היה ניתן לסבול זאת", סיפר לאון שוורצבאום בן ה-94 לסוכנות הידיעות אי-פי.

עד לאחרונה, התביעה בגרמניה הייתה נדרשת לספק עדויות לכך שהנאשמים היו מעורבים ישירות במעשי הרצח ההמוניים. ואולם, זה השתנה ב-2011, אז קבע בית המשפט שפעילותו של ג'ון דמיאניוק, ששירת במחנה ההשמדה סוביבור, נחשבת לשותפות לדבר עבירה ברצח המוני.

בשנה שעברה גזר בית משפט בגרמניה ארבע שנות מאסר על אוסקר גרונינג בן ה-94 בגין סיוע לרצח של 300 אלף בני אדם באושוויץ. גרונינג כונה "מנהל החשבונות של אושוויץ", מאחר שהיה אחראי על הכספים שהוחרמו מהאסירים במחנה.

לקריאה נוספת בנושא
המשימה האחרונה של צייד הנאצים האמריקני
משפט השומר הנאצי: "לא דמיינתי שיהודים יצאו בחיים מאושוויץ"

מחנה ההשמדה אושוויץ. AP
1.1 מיליון בני אדם נרצחו במחנה ההשמדה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully