וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה להורים לעתיד: אושרה בקריאה טרומית חופשת לידה לאבות

10.2.2016 / 19:53

במסגרת הצעת החוק שיזמה ח"כ תמר זנדברג, תינתן לגברים חופשת לידה של שמונה ימים, והם יוכלו לנצל שלושה ימי מחלה בזמן ההיריון של בת זוגם על מנת לבוא עמה לבדיקות רפואיות. זנדברג: "לאחר הלידה מקומם של שני ההורים הוא ליד התינוק"

תינוק. ShutterStock
שלושת הימים הראשונים ייחשבו חופשה שנתית וחמישה ייספרו כימי מחלה/ShutterStock

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק שיזמה חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ), לפיה תינתן לאבות חופשת לידה של שמונה ימים, כאשר שלושת הימים הראשונים ייחשבו כחופשה שנתית וחמישה ימים נוספים ייספרו כימי מחלה. בנוסף לכך, יוכלו אבות להיעדר שלושה ימים במהלך ההיריון של בת זוגם על מנת לנכוח בבדיקות רפואיות. גם ימים אלה ייחשבו ימי מחלה.

39 חברי כנסת הצביעו בעד, וחבר כנסת אחד, עודד פורר מישראל ביתנו, התנגד. ההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה להמשך הליך החקיקה. את המהלך המקורי יזם שר החקלאות, אורי אריאל, בתקופה שבה כיהן כחבר כנסת.

עוד בנושא:
ועדת השרים אישרה: שמונה ימי חופשת לידה לאבות - במקביל לאימהות
החוק שידחוף אבות לשלב משפחה וקריירה: "זו תקופת הורות, לא חופשת לידה"
למה כל כך מעט גברים בישראל לוקחים חופשה לידה?

תמר זנדברג בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
"תיקון שנועד לאפשר לצשפחות צעירות לצאת להורות שוויונית". זנדברג/ניב אהרונסון

דוח משרד הכלכלה בנושא חופשת לידה העלה כי ישראל מפגרת אחרי מדינות ה-OECD בנושא זה. לפי הדוח, "גם בבחינת החקיקה באשר לחופשת הלידה לגבר, ישראל טרם אימצה את ההנחיות הבינלאומיות הקובעות כי יש לייחד חופשת לידה לגבר שאינה באה על חשבון חופשת האם. נוסף על כך, המדינה איננה פועלת באופן יזום באמצעות קמפיינים, תמריצים ואמצעים מומלצים נוספים, לעידוד אבות ליציאה לחופשת לידה כמותר בחוק".

זנדברג אמרה לאחר ההצבעה: "אני שמחה וגאה על אישור ההצעה בקריאה טרומית. זה תיקון אשר נועד להקל על חייהן של משפחות צעירות ולאפשר להן לצאת לדרך של הורות שוויונית ומשותפת. בימים הראשונים שלאחר הלידה, מקומם של שני ההורים הוא ליד התינוק ואין מקום לחייב הורים לעבוד בימים אלה. אני מודה לכל חברי הכנסת והשרים שנרתמו להעברת החוק".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

דוד ביטן: "צורך בסיסי שיתרום לאחדות המשפחה הצעירה"

ח"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת הכנסת, אמר: "מדובר בחוק חברתי חשוב מאוד המכיר בזכותו של האב להקדיש למשפחתו את מלוא תשומת הלב בימים הראשונים להולדת בנו או בתו. מדובר בצורך בסיסי שיתרום לאחדות המשפחה הצעירה. הליך החקיקה מתקדם ונעשה הכול כדי לסיים את ההליך בזמן המהיר ביותר כדי שאזרחי המדינה יוכלו ליהנות מהחוק בהקדם".

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ אלי אלאלוף אמר: "היום נעשה צעד חשוב נוסף בדרכנו להבטיח סופית שאבות טריים יקבלו גם הם אפשרות מהמעסיק להיות עם ילדיהם שזה עתה נולדו. עלינו לזכור כי לא הכל ניתן לשנות על ידי חקיקה ועלינו להמשיך ולפעול לשינוי התפיסות בישראל, שמטילות את האחריות ההורית ראשית כל על האם. עלינו להמשיך ולעודד את מקומות העבודה להכיר בזכותם המשותפת של גברים הורים, לקחת חלק שווה בגידול ילדיהם כבר מהרגע הראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully