וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים אישרה: שמונה ימי חופשת לידה לאבות - במקביל לאימהות

31.1.2016 / 17:08

שרי הממשלה החליטו לתמוך בהצעת החוק של חברת הכנסת ממרצ, תמר זנדברג. חופשת האבהות תורכב משלושה ימי חופשה בתשלום וחמישה ימי מחלה על חשבון המעסיק. כיום, יכולים בני זוג לחלוק את חופשת הלידה, אך בימים הראשונים אחרי הלידה האב מחויב לחזור לעבודתו

תינוק בוכה על כתף של מבוגר. ShutterStock
שלושה ימי חופשה בתשלום, וחמישה ימי מחלה על חשבון המעסיק. חופשת אבהות/ShutterStock

ועידת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק, שיזמה ח"כ תמר זנדברג (מרצ), בשיתוף חברי כנסת רבים, בהם דוד ביטן (הליכוד), שולי מועלם (הבית היהודי) ורועי פולקמן (כולנו), שמטרתה להבטיח שמונה ימי חופשה לאב לאחר לידה במקביל ובנוסף לחופשת הלידה של היולדת.

חופשת האבהות תורכב משלושה ימי חופשה בתשלום וחמישה ימי מחלה על חשבון המעסיק. החוק נועד להתמודד עם המציאות הקיימת כיום, שבה אמנם יכולים בני זוג לחלוק את חופשת הלידה, אולם בימים הראשונים אחרי הלידה האב מחויב לחזור לעבודתו והאם נותרת לטפל בתינוק לבדה. ההצעה הועלתה לראשונה על ידי אורי אריאל – כיום שר החקלאות – בהיותו חבר כנסת באופוזיציה, ובניסוחה הנוכחי חתמו עליה חברי וחברות כנסת מכלל הסיעות.

יוזמת ההצעה ח"כ זנדברג (מרצ) אמרה היום כי היא שמחה שהממשלה בחרה לתמוך במשפחות הצעירות. לדבריה, "הצעת החוק תייצר מציאות חדשה עבור עשרות אלפי הורים חדשים. חוק חופשת אבהות יאפשר לאבות לקחת חלק בימים הראשונים לאחר הלידה, הימים הקשים והשמחים ביותר בחייה של משפחה". היא הוסיפה: "מאז שהצעת החוק פורסמה הגיעו אליי פניות ממאות זוגות המחכים ללידה ושואלים מתי החוק ייכנס לתוקף".

עוד בוואלה! NEWS:
מתווה הכותל אושר חרף התנגדות החרדים: "פתרון הולם ויצירתי"
משרד המשפטים עורר סערה: "דרוש ערבי, אתיופי – או נכה"

תמר זנדברג בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
"יחד נתקדם להשלמת חקיקה לטובת כל המשפחות הצעירות שבדרך". יוזמת ההצעה, זנדברג/ניב אהרונסון

בחשבון הפייסבוק שלה היא ביקשה להודות "לכל השותפים והתומכים, לשר אורי אריאל שיזם את החוק לראשונה, לח"כ דוד ביטן, לשר זאב אלקין, לח"כ אלי אללוף, לחברי הכנסת מכל סיעות הבית שחתמו על החוק ותומכים בו, לשרים ולצוותי משרדי הכלכלה, האוצר ושוויון חברתי. יחד נתקדם להשלמת חקיקה לטובת כל המשפחות הצעירות שבדרך".

ח"כ ביטן, יו"ר ועדת הכנסת, אמר כי מדובר בחוק חברתי "חשוב מאוד המכיר בזכותו של האב להקדיש למשפחתו את מלוא תשומת הלב בימים הראשונים להולדת בנו/בתו. מדובר בצורך בסיסי שיתרום לאחדות המשפחה הצעירה". שר החקלאות אריאל הוסיף: "מדובר בחוק חשוב שיסייע לאלפי זוגות ויחזק את התא המשפחתי במדינת ישראל. גם לאבות מגיע להיות עם התינוקות שרק נולדו, וגם לנשים מגיע שהאב יוכל להיות לצדן באותם רגעים רגישים וחשובים של הרחבת המשפחה. זהו חוק נכון ומתבקש שאני שמח שהייתה לי הזכות להיות מיוזמיו לפני שלוש שנים ושח"כ זנדברג מקדמת אותו גם בכנסת הנוכחית".

הצעת החוק עברה בעבר ועדת שרים לענייני חקיקה בכנסת ה-19 אך עקב הקדמת הבחירות היא לא זכתה להתקדם ולהיכנס לספר החוקים. על הצעת החוק של ח"כ זנדברג חתומים חברי הכנסת דוד ביטן, יואב קיש, מירב בן ארי, שולי מועלם-רפאלי, אורלי לוי אבקסיס, רועי פולקמן, יפעת שאשא ביטון, נאוה בוקר, שרן השכל, מכלוף מיקי זוהר, נורית קורן, עליזה לביא, יעקב מרגי, אורי מקלב, איתן כבל, איציק שמולי, קארין אלהרר, עאידה תומא סלימאן ודב חנין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully