וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק שידחוף אבות לשלב משפחה וקריירה: "זו תקופת הורות, לא חופשת לידה"

עמרי שיינפלד, אב שיצא בעבר לחופשת לידה ומשמש דובר של ח"כ רחל עזריה, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "חוק הורות שוויונית" שאושר בוועדת השרים עוד ישפיע על פערי השכר. "כשהאם יוצאת מוקדם בשביל הילדים, זה מגביל אותה. כשזה יהיה מקובל – אבות ישמחו לצאת קודם"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

"חוק הורות שוויונית", שאושר אתמול בוועדת השרים, מהווה פתח לאבות לקחת חלק פעיל יותר בשילוב שבין הורות וקריירה. עמרי שיינפלד, הדובר של ח"כ רחל עזריה (כולנו) שהגישה את הצעת החוק, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS שבתור אב שלקח את חופשת הלידה, ולא אשתו כמקובל היום, קיימת חשיבות גבוהה לשינוי שם החופשה במסגרת הצעת החוק ל"תקופת לידה והורות". משמעות השינוי היא מתן לגיטימציה גם למי שלא יולד בעצמו - אבות - לקחת את תקופת החופש מהעבודה על מנת לשהות במחיצת התינוקות הרכים. כמו כן, החוק מאפשר גם "שעת הנקה" לאבות, ולפי הסעיף, האחרונים יוכלו לצאת שעה מוקדם יותר מן העבודה בארבעת החודשים לאחר שבנם או בתם נולדו.

"כל אמא, וגם האבות המעטים שלקחו חופשת לידה, כמוני, יודעים שחופשה זה לא, אלא תקופת לידה והורות. זו צורה הרבה יותר מדויקת להסביר את זה", אמר. כמו כן, הוא הסביר כי לחוק צפויה להיות השפעה נרחבת על פערי השכר בין גברים לנשים, משום שימגר את צורת החשיבה של מנהלים ולפיה נשים בלבד צריכה לצאת לחופשות לאחר לידה ולטפל בילדיהן.

אילוסטרציה. ShutterStock
"ככל שיסתכלו עליי ועל רשתי באופן שווה כהוריים, נהיה שווים בעבודה"/ShutterStock

"אם אחד ההורים, לרוב האם, יצא מוקדם מהעבודה בכל יום – האפשרויות שלה יהיו מאוד מוגבלות מבחינת קריירה", אמר שיינפלד. "זה יוצר חוסר שוויון, ומעסיקים מסתכלים ככה על עובדות. אנחנו יודעים את זה, זה לא סוד, אני חווה את זה עם אשתי, עם הבוסית שלי ועם כל מיני נשים אחרות".

לדבריו, "אחד הניסיונות להתמודד עם הפערים המגדריים בשוק העבודה זה, עניין ההורות. אני בן 33. ככל שיסתכלו עליי ועל אשתי באופן שווה בעניין ההורות, בשעות העבודה, אנחנו נהיה שווים יותר והטוב ביותר יתקבל ויקבל את הגמול שלו, ולא מי שחושבים שיישאר יותר שעות בעבודה".

לבסוף, סיכם בנימה אישית. "אני יוצא פעמיים בשבוע מוקדם, אשתי פעמיים ופעם אחת מטפלת, כל אחד מה שמתאים לו ומה שהוא יכול להרשות לעצמו. אני חושב שהיום, יותר ויותר אבות, אם יוכלו, אם זה יהיה מקובל וגם לא יסתכלו על זה בעין רעה, ישמחו לצאת מוקדם וזה יהיה יותר טוב לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully