וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כרישה בדרום אפריקה תקפה את הצוללן המטפל בה

טיפול שגרתי בכרישה באקווריום כמעט הסתיים באסון, כשזו פנתה לפתע אל העובד המטפל בה, נשכה את זרועו וטלטלה את גופו לכל עבר. ב-2015 נקבע שיא חדש במספר תקיפות הסתם של כרישים נגד בני אדם

עריכה: גדי וינסטוק

סרטון קשה לצפייה שצולם לכאורה בשנת 2012, אך פורסם רק ביממה האחרונה (רביעי), מתעד כרישת חול נמרית התוקפת במפתיע את הצוללן המטפל בה באקווריום בדרום אפריקה. כתוצאה מהתקרית סבל הצוללן מפצעים חמורים בידו.

בתחילת הסרטון נראה הצוללן מחיש בעדינות את הכרישה ההרה לעבר הכלוב השמור לה, כשזו מסתובבת לעברו לפתע, סוגרת את מלתעותיה על ידו ומטלטלת אותו סביבה. תוך שניות ספורות נמשה הצוללן אל פני המים, שם טיפלו החובשים בידו, שהבשר הוסר ממנה כמעט עד העצם.

מדובר בזן כרישים השכיח באקווריומים מסביב לעולם בשל טבעו הצייתני באופן יחסי. למעשה, גם כשהם מפגינים סימני אגרסיביות, נוהגים כרישים מסוג זה לתקוף דגים אחרים באקווריום, ולא צוללנים. פחות מאלף כרישי חול נמריים נותרו באוסטרליה, שם הם מוגדרים, יותר מכל בעל חיים ימי אחר, בסכנת הכחדה.

עוד בוואלה! NEWS:
אמאל'ה כריש: בעלי הסנפיר כובשים את חופי הארץ, ולא ברור מדוע
תיעוד: נהג אוטובוס נהרג מ"פגיעת מטאוריט" בהודו
"מעט נחת": בסין קיבלו בחגיגות ססגוניות את שנת הקוף

תיעוד: צוללן הותקף על ידי כרישה בהיריון בדרום אפריקה. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד התקיפה באקווריום בדרום אפריקה, כפי שהועלה לרשת/מערכת וואלה! NEWS

בתוך כך, פורסם כי שנת 2015 היתה שנת שיא במספר תקיפות בני אדם בידי כרישים ללא התגרות קודמת – 98 אירועים נרשמו לעומת 164 תקיפות כרישים בסך הכול. על פי הארכיון הבינלאומי לתקיפות כרישים שבאוניברסיטת פלורידה, המתקפות השונות גבו את חייהם של שישה בני אדם, מניין הרוגים העומד בקנה אחד עם הממוצע בעשור האחרון. התקיפות הקטלניות התרחשו בהוואי, באוסטרליה, במצרים, בקלדוניה החדשה שבמערב האוקיינוס השקט ובאי ראוניון שבאוקיינוס ההודי.

עם זאת, בארכיון מסבירים שמספר התקיפות הגבוה, העולה רק על שיא 88 התקיפות בשנת 2000, הוא תוצאה של גידול באוכלוסיות בני האדם והכרישים. הם מציינים כי מרבית תקיפות הכרישים מתרחשות דווקא בחופי ארצות הברית, בשל העלייה בטמפרטורת המים כתוצאה מההתחממות הגלובלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully