וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה באלימות בקרב בני הנוער: "המצב הביטחוני גרם לכך"

10.2.2016 / 9:34

פרופ' רויטל סלע שיוביץ התייחסה לדוח של משרד החינוך ואמרה: "כשרמת האלימות בחברה עולה - נמצא השפעה על הדור הצעיר". יו"ר מועצת התלמידים הארצית: "להגביר את האכיפה בבתי הספר"

עריכה: ניר חן

הנתונים לגבי עלייה באלימות בקרב בני נוער "אינם מפתיעים" – כך טענה אתמול (שלישי) רויטל סלע שיוביץ, פרופ' לחינוך ומומחית לאלימות ושימוש בסמים בקרב בני נוער ממכללת דוד ילין. זאת, בהתייחס לדוח של הרשות הארצית למדידה ולהערכה של משרד החינוך. היא הסבירה כי ישנן שלוש סיבות לעלייה שנרשמה בשנתיים האחרונות, והראשונה שבהן היא רמת האלימות בחברה. "האלימות בקרב ילדים ונוער מושפעת מגורמים חברתיים, כלכליים וביטחוניים. כשרמת האלימות בחברה עולה - נמצאה השפעה על הדור הצעיר" אמרה.

סלע שיוביץ מנתה סיבה נוספת: "עד כה לא נעשתה תכנית מניעה מובנת וארצית למניעת אלימות, בעוד שלגבי אלכוהול וסמים קיימות תכניות מניעה". הסיבה השלישית היא חוסר ההכשרה של מורים לטיפול בבעיה. לדבריה, "מרבית המורים לא קיבלו הכשרה להתמודדות עם בעיית האלימות ומתקשים לטפל באירועים ובתלמידים האלימים ובקורבנות - בוודאי במקרים שבהם מדובר באלימות מינית".

עוד בוואלה! NEWS:
הבוקר: בית המשפט יכריע אם לקבל את עונשו של אולמרט בפרשת השיבוש
תאונה קטלנית בנגב: שלושה בני אדם נהרגו ושלושה נפצעו
שבוע לפני תחילת ריצוי העונש: החל אכלוס האגף שבו ישהה אולמרט

יעיעיע. יותם רונן
יעיעיע/יותם רונן

בתקופת האינתיפאדה השנייה ערכה סלע שיוביץ מחקר שגילה כי האירועים הביטחוניים השפיעו על רמת אלימות הנוער ולדבריה ניתן לראות זאת גם בעקבות ההחמרה הביטחונית שחלה בשנה וחצי האחרונות: "החמרה במצב הביטחוני בהחלט משפיעה על אלימות בקרב בני נוער. במחקר שהובלתי בתקופת האינתיפאדה השנייה, נמצא שהייתה עליה מובהקת בפשיעה האלימה של בני הנוער, בעיקר בשלוש השנים הראשונות של הטרור". היא הסבירה כי "מדובר בסחף ובמעבר מאלימות מחוץ לחברה לתוך החברה פנימה. זה נכון הן לגבי מבוגרים והן לגבי בני נוער. למעשה, יש זילות של ערך חיי אדם ושל פגיעה בגופו ויש הרבה יותר סובלנות לגילויי אלימות פנים חברתית".

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

ח"כ מירב בן ארי (כולנו) הגישה אתמול הצעה לסדר היום בעקבות הנתונים. היא הביעה דאגה לנוכח האלימות הגואה בבתי הספר, ואמרה כי "האלימות הזאת היא חלק מהאלימות הכוללת במדינה וצריך לטפל באופן משמעותי ורציני במניעתה בתוך מערכת החינוך. אני מקווה כי יו"ר הכנסת יאשר את היוזמה שלי לדיון במליאה בשבוע הבא בנושא חמור זה", הוסיפה.

במועצת התלמידים והנוער הארצית טענו כי הדוח מגמתי ותקפו את הצגת נתוני שתיית האלכוהול הגבוהים, למרות הירידה שחלה בשיעורי הנערים שצורכים אלכוהול. יו"ר המועצה אליאב בטיטו אמר כי "כנציגי הנוער, אנו יכולים להעיד כי הדוח מגמתי ואינו משקף את התמונה המלאה. בשנים האחרונות חלה תופעה חיובית של ירידה מתמדת בצריכת האלכוהול בקרב בני הנוער. אנו פועלים רבות על מנת למגר את התופעה". בטיטו אמר כי יש להגביר את הפיקוח בבתי הספר: "אנו קוראים למשרדי הממשלה לגלות אחריות, לסייע במאבק בתופעות מסוג זה ולהגביר את האכיפה בבתי הספר".

יפעת שאשא ביטון מצטרפת למפלגת "כולנו", חיפה. יותם רונן
"מלאה דאגה", ח"כ שאשא ביטון/יותם רונן

"אני מלאה דאגה מהנתונים העולים מהדו"ח", אמרה יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא-ביטון. "לא יעלה על הדעת שכל כך הרבה ילדים במדינת ישראל נופלים קורבן לאלימות קשה, כולל אלימות מינית, ואני מקדמת בימים אלה תכנית להתמודדות עם התופעות האלה. גם תופעת שתיית האלכוהול והשימוש בסמים קלים היא פסולה ואוביל מהלכים לצמצומה. יש תחושה של פריצות בחברת הנוער, כאילו הכול מותר. ההורים לא מתמודדים עם הילדים כי הם לא רוצים לריב עימם, אבל זה מביא למצב שבו כולם מכופפים את החוקים. הנתונים מצביעים גם על אלימות ברשת, וזה עוד נושא שאנו נלחמים בו. לא אתן שהשיימינג והבריונות במרשתת יביאו לפגיעה בילדים ואדרוש התערבות הורית בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully