וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס בטייוואן: שני בני אדם חולצו בחיים 48 שעות לאחר רעידת האדמה

השניים, גבר ואישה, אותרו בין הריסות בניין בן 17 קומות שקרס ברעש, שממנו נהרגו עד כה 37 איש. 116 בני אדם עדיין קבורים תחת הבניין, והתקווה למציאת ניצולים נוספים פוחתת ככל שעובר הזמן

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צוותי ההצלה בעיר טיינאן שבדרום טייוואן חילצו הלילה (שני) בשלום שני בני אדם - גבר ואישה, מהריסות בניין בן 17 קומות שהתמוטט ברעידת האדמה שפקדה את המדינה בשבת האחרונה. גורמים מהמקום מסרו כי האישה נמצאה שוכבת מתחת לגופתו של בעלה, ובסמוך לגופת בנה בן השנתיים. היא הועברה בהכרה מלאה לבית החולים. הצוותים עדיין פועלים במרץ במטרה לחלץ יותר ממאה אנשים שעדיין מוגדרים נעדרים, והתקווה למציאת ניצולים הולכת ופוחתת ככל שהזמן עובר.

עד כה דיווחו הרשויות על 37 הרוגים ברעש – לפחות 24 נקברו תחת הריסות אותו רב-קומות שקרס לחלוטין. הרשויות בעיר הודיעו כי עד כה חולצו בחיים 170 בני אדם מאותו הבניין, ומרכז החירום בעיר מעריך כי 116 איש עדיין לכודים בין הריסותיו. בסך הכול קרסו 11 בניינים בעיר, ומתוכם חולצו 310 בני אדם. 500 בני אדם נפצעו בדרגות שונות מהרעש.

עוד כתבות מהעולם:
"תישא באחריות": בעולם גינו את השיגור של קוריאה הצפונית
נקודת רתיחה ושמה חאלב: ניצחון הציר השיעי מאיים לטלטל את האזור
סומליה: פיצוץ שאירע במטוס בשבוע שעבר נגרם מפצצה

בניין בן 17 קומות שקרס ברעידת אדמה בטייוואן, פברואר 2016. רויטרס
צוותי החילוץ בבניין בן 17 הקומות שקרס/רויטרס

קריסת הבניין העלתה ספקות בנוגע לאיכות הבנייה של המבנה, שהוקם בשנת 1989. הממשלה בטייוואן הודיעה כי הבניין לא נחשב למבנה מסוכן, ושר הפנים במדינה אמר כי נפתחה חקירה שתבחן אם הקבלנים "עיגלו פינות". לפי רישומי העיריה, 260 איש מתגוררים בבניין, אך על פי דיווחים שונים כ-300 איש שהו בו בעת הקריסה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בניין בן 17 קומות שקרס ברעידת אדמה בטייוואן, פברואר 2016. רויטרס
נבדק אם הקבלנים "עיגלו פינות". הבניין בעיר טיינאן/רויטרס

בין ההרוגים נמצאת תינוקת בת שישה חודשים, שנמשתה מבין ההריסות ובבית החולים נאלצו לקבוע את מותה. 40 דקות לאחר מכן הוצאה גופת אדם שהיה ככל הנראה אביה. "נכדיי בני ה-13 וה-12 עדיין נמצאים בין ההריסות", אמר הואנג, גבר בשנות ה-60 לחייו שבנו התגורר בבניין עם אשתו, שנפגעה באורח קשה. "אמרתי לבני לא לקנות דירה בניין הזה, המחיר היה זול באופן מחשיד".


סו יי מינג, בן 48 שהתגורר בקומה השישית של הבניין, סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי חולץ לאחר שדפק על ארון בגדים שנפל עליו. "המחלצים שמעו את הדפיקות ושברו את החלון כדי לחלץ אותי", אמר. בתחנת הטלוויזיה המקומית הוצגו תמונות של אנשי צוותי החילוץ מנחמים את אמו של צעיר בן 20 שעדיין נעדר. "הוא תמיד דואג לי וחושב עלי", אמרה האם בבכי

בניין בן 17 קומות שקרס ברעידת אדמה בטייוואן, פברואר 2016. רויטרס
פעולות החילוץ בטייוואן/רויטרס

נשיא טייוואן, מא יינג-ג'יו, ביטל את נאומו השנתי לרגל ראש השנה הסיני, והגיע לפקח על פעולות החילוץ. הנשיא, כמו גם הנשיאה הנבחרת צאי אינג-וון, ביטלו את המסורת ארוכת השנים שבמסגרתה הם מחלקים מעטפות עם כסף לתושבי עיר מולדתם לכבוד החג.

רעידות אדמה הם דבר שכיח בטייוואן, אך רובן חלשות וגורמות לנזק מזערי. רעידת האדמה הקטלנית האחרונה אירעה בשנת 1999, אז נהרגו יותר מ-2,300 איש.

(עדכון ראשון: 04:33)

רשימה ובה מצבם של האנשים שחולצו מהריסות בניין בן 17 קומות שקרס ברעידת אדמה בטייוואן, פברואר 2016. רויטרס
רשימה ובה מצבם של המחולצים מהבניין בטיינאן/רויטרס
בניין בן 17 קומות שקרס ברעידת אדמה בטייוואן, פברואר 2016. רויטרס
בניין בן 17 קומות שקרס ברעידת אדמה בטייוואן, פברואר 2016/רויטרס
בניין בן 17 קומות שקרס ברעידת אדמה בטייוואן, פברואר 2016. רויטרס
בניין בן 17 קומות שקרס ברעידת אדמה בטייוואן, פברואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully