וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בפרקליטות: "ראשי ארגוני פשיעה מגישים תלונות כדי להשפיע על משפטם"

8.2.2016 / 14:48

לטענת פרקליטים, ארגוני הפשיעה מנצלים את גוף הביקורת כדי להגיש תלונות שווא ומנסים באופן זה להשפיע על המשך משפטם ולהרתיע פרקליטים: "זו תופעה". בין המתלוננים: שלום דומרני, מוטי חסין, זאב רוזנשטיין והרב פינטו. נציבות הביקורת: "אין ממש בדברים"

הארכת מעצר לשלום דומרני, בית משפט השלום אשקלון, 6 באוקטובר 2015. שי מכלוף
"כל מי שמוביל תיק נגד ארגוני פשיעה חמורה הוא ממילא מאוים". שלום דומרני/שי מכלוף

גורמים בפרקליטות טוענים כי ראשי ארגוני פשיעה מגישים תלונות נגד פרקליטים על מנת לפגוע בעבודתם ולהרתיע אותם מלבצע את מלאכתם. זאת, על רקע המתיחות בין הפרקליטים לנציבות הביקורת בנוגע להכנות להגשת תזכיר חוק בעניין גוף הביקורת, הצפויה בקרוב.

בשנה האחרונה פנו עבריינים בכירים לגוף הביקורת, על מנת להתלונן נגד הפרקליטים המתמודדים נגדם בבתי המשפט. זאת, על פי הפרקליטים, במטרה להשפיע על התיקים המתנהלים נגדם. בין העבריינים: היעד המרכזי של המשטרה שלום דומרני, מוטי חסין וזאב רוזנשטיין. לדברי הפרקליטים, ארגוני הפשיעה מנצלים את גוף הביקורת להגשת תלונות שווא על מנת לפגוע בהם, ומנסים באופן זה להשפיע על המשך משפטם ולהרתיע את הפרקליטים מניהול ההליכים מולם.

"זו כבר הפכה לתופעה", אמר אחד הפרקליטים. "כל מי שמוביל תיק נגד ארגוני פשיעה חמורה הוא ממילא מאוים ולוקח על עצמו סיכון לא פשוט. במקום שהמערכת תסייע לו, העבריינים מגישים תלונות לגוף הביקורת והפרקליט מוצא את עצמו במערכה נוספת, שבה הוא נאלץ להסביר כל צעד וצעד שלו".

עוד בוואלה! NEWS:
איבגי מגיב לראשונה לטענות להטרדה: "הפרסומים שיבשו לי את החיים"
התלונן למוקד 100: "המחבל מתל אביב עלה על קו 826"; מוקדנית: "תתקשר 110"
עדיין קר מהרגיל: הלילה גשום - מחר עלייה בטמפרטורות

הקראת כתב האישום של הרב פינטו במחוזי בתל אביב, אפריל 2015. יותם רונן
הגיש שתי תלונות נגד הפרקליטה שניהלה את התיק מולו. הרב פינטו/יותם רונן
"כל המטרה של גוף הביקורת היא להפוך את הפרקליטות לגוף רופס דווקא מול ארגוני פשיעה"

לדבריו, "כל אמירה וכל מסמך גוררים אחריהם תלונה ומובילים להליך הבדיקה. ההליך הזה הוא שערורייה בפני עצמה, שבה הפרקליט נאלץ להסביר מדוע בחר לשאול שאלות מסוימות באולם. כל המטרה של גוף הביקורת היא להפוך את הפרקליטות לגוף רופס דווקא מול ארגוני פשיעה".

מלבד הטענות על גורמי פשיעה בכירים, בשבועות האחרונים הגישו מורשעים נוספים תלונות נגד התנהלות הפרקליטות. כך, למשל, הרב יאשיהו פינטו, שצפוי להיכנס לכלא בשבוע הבא בעקבות הרשעתו במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה, הגיש שתי תלונות נגד הפרקליטה שניהלה את התיק נגדו. גורמים נוספים שהגישו תלונות כאלה הם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הרוצח רומן זדורוב והאנס בני סלע, הנחשב גם למגיש תלונות ותביעות סדרתי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

הטענות מועלות על רקע כוונת משרד המשפטים להגיש תזכיר להצעת חוק שתעגן את מעמדה של גוף נציבות הביקורת על הפרקליטות בחקיקה מסודרת מחד, ועל רקע המאבק שמנהלים הפרקליטים מול ראשת הנציבות, השופטת בדימוס הילה גרסטל, על אופי הבדיקות והתנהלותה מאידך. המאבק הוביל בעבר להקמת ועדה בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שהמליץ לפצל את סמכויות גוף הביקורת. גרסטל, מצדה, מובילה קו תקיף נגד הפיצול ומדגישה בשבועות האחרונים את הצורך בגוף ביקורת חזק שיפעל מול הפרקליטות.

נציבות הביקורת: "התלונות הוגשו לאחר מתן פסקי הדין"

מנציבות הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות (נבת"ם) נמסר בתגובה: "אין ממש בדברים. לא הוגשה לנבת"ם בשבועות האחרונים ולו תלונה אחת על ידי ראשי ארגוני פשיעה ועבריינים בכירים. למעלה מן הצורך ייאמר כי בשנת 2014 הוגשו שלוש תלונות על ידי סנגורים בעניינם של שניים שהוזכרו כחברים בארגוני פשיעה, שתיים מהן נדחו על ידינו ואחת התקבלה ברמה המערכתית. במחצית השנייה של 2015 הוגשה תלונה הקשורה לרות דוד, שלא בוררה על ידינו אלא הועברה לצוות החקירה של המשטרה שחקר את הנושאים הקשורים לרות דוד.

"אף אחת מהתלונות לא התייחסה להליך תלוי ועומד והן הוגשו לאחר מתן פסקי הדין ולכן לא היה בהן כדי להשפיע על מהלך המשפטים. לכל נאשם מגיע הליך הוגן וחזקה על הנבת"ם והעומדת בראשה שבירור כל פניה שמוגשת לה נעשה באופן מקצועי ואחראי, באופן שרק תלונה הראויה לבירור מבוררת, מבלי שנבת"ם מהווה כלי שרת למניעים פסולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully