וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פלסטינים הציתו בית כנסת על שם שלושת הנערים בגוש עציון

7.2.2016 / 0:20

זמן קצר לאחר תום תפילה, הוצתו סידורים שהונחו בערימה במבנה ארעי המשמש כבית כנסת במאחז גבעת שורק. לדברי התושבים, לא מדובר בפעם הראשונה שבה מוצת המקום. המשטרה גילתה עקבות המובילים לכיוון חלחול ופתחה בחקירה. נתניהו: "מצפה לגינוי מהקהילה הבינלאמית"

הסידורים שהוצתו בגוש עציון. כרמי צור, מערכת וואלה! NEWS
שרידי הסידורים שעל פי החשד הוצתו בגבעת שורק/מערכת וואלה! NEWS, כרמי צור

אלמונים הציתו שלשום (שישי) מבנה ארעי המשמש כבית כנסת בגבעת שורק, בסמוך לכרמי צור שבגוש עציון. השריפה גרמה נזק לסידורים בבית הכנסת, שנקרא על שם שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו ביוני 2014. עקבות המובילות לכיוון חלחול, שנעלמו בסביבות כביש הערבות, הובילו את המשטרה לחשוד כי מדובר בפלסטינים שהציתו את המבנה על רקע לאומני.

לדברי התושבים, הסידורים הונחו בערימה קטנה בטרם הועלו באש. לטענתם, הדליקה החלה זמן קצר לאחר שהסתיימה תפילה במקום, ורכז ביטחון במאחז הצליח לכבות את האש במהירות, טרם הגעת כוחות כיבוי למקום - דבר שמנע את עליית הסככה באש.

המבנה הארעי, המשקיף על זירת מציאת גופות שלושת הנערים, נהרס כמה פעמים בשל בנייתו שלא כחוק. התושבים סיפרו כי לא מדובר בפעם הראשונה שבה שורפים פלסטינים את המקום. "קשה להשלים עם העובדה שבלב הארץ מתרחש אירוע שמזכיר היסטוריה אפלה ביותר. צריך ואפשר לשים לדבר סוף", אמרו.

עוד בוואלה! NEWS:
הפצועה בפיגוע ברהט: "חתני לחץ לי על הצוואר ועצר את הדם"
ישראל העבירה את גופות שלושת המחבלים מהפיגוע בשער שכם
גורמים פלסטיניים: הרשות סיכלה הקמת תא טרור פרו-איראני בגדה

הסידורים שהוצתו בגוש עציון. כרמי צור, מערכת וואלה! NEWS
"מזכיר משטרים אפלים". שרידי הסידורים/מערכת וואלה! NEWS, כרמי צור

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להצתה ואמר כי על העולם לגנות את האירוע. "בית הכנסת הוצת בערב שבת בידי פלסטינים", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. "נמצה את הדין עם האחראים לפשע שנאה זה. אני מצפה מהקהילה הבינלאומית לגנות את חילול בית הכנסת, שהוא תוצאה נוספת של ההסתה הפלסטינית הבלתי-פוסקת".

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הדגיש כי יש למצות את הדין עם המציתים. "מדובר בחציית קו אדום שאסור לנו להשלים איתה, ולא נעבור עליה לסדר היום", מסר השר. "תמונות ספרי הקודש השרופים בבית הכנסת לקוחות הישר מן הלילות האפלים ביותר בהיסטוריית עמנו". לדבריו, "מערכת הביטחון צריכה לחקור את האירוע באופן מחמיר ולמצות את הדין עם המחבלים שביצעו אותו באופן חמור ביותר".

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, אמר כי הוא מצפה להוקעה בינלאומית רחבה של המעשה. "אני בטוח שניצולי השואה שעברו את ליל הבדולח והקימו את גוש עציון לא חלמו שמראות אלו של ספרי קודש שרופים יתרחשו פה, בארץ ישראל, תחת שלטון ישראלי", אמר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הסידורים שהוצתו בגוש עציון. כרמי צור, מערכת וואלה! NEWS
בנט: "למצות את הדין עם המחבלים". שרידי הסידורים/מערכת וואלה! NEWS, כרמי צור

גם השר אריה דרעי התייחס לאירוע בהקשר של "תקופות אפלות" בהיסטוריה. "התמונות הקשות של ספרי הקודש שרופים ומחוללים, מעבירים צמרמורת וזעם בלב כל יהודי. אני משוכנע שכוחות הביטחון יעצרו את הפורעים והם יובאו למשפט", מסר.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הביע גם הוא תקווה שכוחות הביטחון ימצו עם האחראים למעשה את הדין: "מראות ספרי התורה החרוכים בגוש עציון מפלחי לב. הפגיעה בקודשי עמנו פוגעת עוד יותר כאשר היא מבוצעת במקום שהוקם לזכרם של אייל, גיל-עד ונפתלי ז"ל שנרצחו ביד אכזרית. משפחותיהם עושות מלאכת קודש בהנצחת הבנים למען אחדות ואהבת ישראל".

(עדכון ראשון: 23:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully