וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים סעודיים: נשלח 150 אלף חיילים לסוריה; איראן: "התאבדות"

ברשת CNN בערבית דווח כי ערב הסעודית מתכננת לאמן חיילים ממצרים, מסודאן ומירדן, וכוחות זרים נוספים יצטרפו אליהם במאבק הקרקעי המתוכנן נגד דאעש. שר החוץ של סוריה: "מי שיפלוש - יחזור לארצו בארון". בכיר איראני לשעבר: "צעד משוגע"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(רוסיה: טורקיה נערכת לפלישה צבאית לסוריה)

ערב הסעודית מתכננת לאמן כ-150 אלף חיילים סעודים, מצרים, סודאנים וירדנים, במסגרת ההכנות ללחימה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה – כך מסרו היום (שבת) שני גורמים סעודיים לרשת CNN בשפה הערבית. על פי הגורמים, החיילים הסעודים והזרים כבר נמצאים בתחומי הממלכה, ואליהם יצטרפו כוחות ממרוקו, טורקיה, כוויית, בחריין, איחוד האמירויות הערביות וקטאר, כשבועיים לאחר שריאד ואנקרה הכריזו על הקמת מפקדה משותפת למאבק בדאעש.

כמו כן, לדברי הגורמים, מלזיה, אינדונזיה וברוניי יצטרפו לקואליציה המוסלמית, אולם עד כה רק מלזיה הודיעה על כוונתה לשלוח כוחות לאימונים בערב הסעודית. הגורמים הסעודים כי התקיפות האוויריות אמנם מסייעות במאבק נגד הארגון האיסלאמיסטי בעיראק ובסוריה, אולם "יש צורך בשינוי אסטרטגיה".

עוד בוואלה! NEWS:
קרי: "נשים וילדים נהרגים בהמוניהם בהפצצות הרוסים בסוריה"
רוסיה מזהירה: טורקיה מתכננת לפלוש לצפון סוריה
שיחות השלום קרסו - במערב ובאופוזיציה מאשימים את אסד ופוטין

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בביקור בריאד, ערב הסעודית. 24 בינואר 2016.. AP
"יש צורך בשינוי אסטרטגיה". שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי בביקור בריאד/AP

במקביל, שר החוץ של סוריה וואליד אל-מועלם הגיב היום להצהרה הסעודית כי הממלכה מוכנה לשלוח כוחות קרקעיים לסוריה, ואמר כי "כל מי שיפלוש למדינה יחזור לארצו בארון". בדברים שאמר לסוכנות הידיעות הממלכתית, הוסיף כי הצהרותיהם של הסעודים "מופרכות", וכי כל פעולה קרקעית בשטח סוריה ללא אישור ממשלתו של בשאר אסד היא "תוקפנות אשר חובתם של הסורים להתנגד לה".

מפקד משמרות המהפכה האיראניים מוחמד עלי ג'עפרי אמר היום כי לערב הסעודית אין די אומץ על מנת ליישם את תכניתם. בדברים שאמר לסוכנות הידיעות האיראנית "פארס", שהיוו את התגובה האיראנית הראשונה להצהרות הסעודיות, טען כי ריאד "אמרה דברים כאלה, אבל אני לא חושב שהם אמיצים מספיק לעשות זאת. גם אם הם ישלחו כוחות, הם יובסו לבטח. זאת תהיה התאבדות".

מפקד משמרות המהפכה של איראן, מוחמד עלי ג'עפרי. Vahid Salemi, AP
"אני לא חושב שהם אמיצים מספיק לעשות זאת". ג'עפרי/AP, Vahid Salemi

כמו כן, קודמו של ג'עפרי בתפקיד, מוחסן רזאי, הזהיר את ריאד מהצבת כוחות קרקע בסוריה, וטען בהודעה שפרסם ברשתות החברתיות כי צעד כזה יצית מלחמה אזורית. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", רזאי טען כי מעורבות קרקעית של רוסיה, טורקיה, ערב הסעודית, סוריה ובהמשך גם של ארצות הברית, שלשיטתו תיגרר למלחמה, תשפיע על המזרח התיכון כולו.

הוא הוסיף כי "איראן תהיה רחוקה מלהבות המלחמה", אך יצא נגד המשטר הסעודי ש"נוקט צעדים משוגעים". ביום חמישי האחרון נמסר מריאד לראשונה כי היא "מוכנה" לשלוח כוחות קרקעיים לסוריה במסגרת המאבק נגד דאעש, אם תתבקש לעשות כן. שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר בירך על ההצעה הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully