וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומה סביב לה: עיראק תקיף את בגדאד בגדר בשל הפיגועים של דאעש

שמעון סימן-טוב

5.2.2016 / 8:49

המכשול יהיה באורך של 300 ק"מ ולצדה תיחפר תעלה בעומק של שני מטרים כדי למנוע מעבר של כלי רכב. זאת במטרה למנוע חדירה של לוחמי הארגון, שמסתננים לבגדאד מאזורים סמוכים הנמצאים בשליטתם

צילום: רויטרס

עיראק תתחיל לבנות חומת ביטחון באורך של כ-300 ק"מ שתקיף את הבירה בגדאד בשלמותה. הגדר תיבנה מלוחות בטון לצד חפירת תעלה בעומק של שני מטרים וברוחב של שלושה מטרים למניעת מעבר רכב. עלות בניית החומה נאמדת בכ-110 מיליון דולר.

מטרתה למנוע פיגועים מצד לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שמסתננים לעיר מאזורים סמוכים הנמצאים בשליטתם, דוגמת העיר פלוג'ה, שנפלה לידיהם לפני כשנתיים ושוכנת רק 60 ק"מ ממערב לבגדאד. הקמת המכשול צפויה לשפר את רמת החיים בבירה שספגה פיגועים קטלניים רבים בשנים האחרונות, משום שהיא תובל להסרת המחסומים הפנימיים בבגדאד ואת חומות הבטון המפרידות בין אזורים שונים בה.

עם זאת, ביצור בגדאד צפוי ליצור בעיות חדשות. ספק אם עשרות אלפי המשאיות הנכנסות לעיר מדי יום יוכלו להיכנס דרך שמונת הפתחים המתוכננים בחומה ולעבור את הבידוק הביטחוני הנדרש. ולכן , אחת האפשרויות לתת מענה לכך תהיה להעביר את המסחר הסיטונאי אל מחוץ לעיר. בכתבות בטלוויזיה המקומית המסקרות את בניית החומה הוזכר כי הפעמים הקודמות שבהן נבנתה חומה סביב העיר היו בתקופה העבאסית, במאה השמינית, ובתקופת פלישת המונגולים למזרח התיכון, במאה ה-13.

לקריאה נוספת:
דיווח: מנהיג דאעש בתימן חוסל בתקיפת מל"ט אמריקני
סוריה: 60 הרוגים בפיגוע משולב של דאעש באזור שיעי בדמשק
הגיעה לסוריה עם תינוקה: לראשונה הורשעה בריטית בהצטרפות לדאעש

זירת פיצוץ של מכונית תופת בבגדאד, עיראק, ינואר 2016. רויטרס
זירת פיצוץ של מכונית תופת בבגדאד, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully