וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 60 הרוגים בפיגוע משולב של דאעש באזור שיעי בדמשק

בזמן ששיחות השלום בזנ'בה אמורות להתחיל, התפוצצו שני מחבלים ומכונית תופת ליד אתר הקדוש למיעוט השיעי בשכונה בדרום עיר הבירה. הארגון הסוני הקיצוני קיבל אחריות על המתקפה הקטלנית

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: מתן חדד

לפחות 60 בני אדם נהרגו היום (ראשון) ועוד כמאה איש נוספים נפצעו במתקפה משולבת באזור שיעי בדמשק, בירת סוריה - כך מסר משרד הפנים. שני מחבלים ומכונית תופת התפוצצו באזור קבר "סיידה א-זיינב" הקדוש למיעוט שמשמש יעד למתקפות טרור מצד ארגונים סוניים קיצוניים, בהם "המדינה האסלאמית" (דאעש) שקיבל אחריות על הפיגוע היום. בין ההרוגים 25 לוחמים שיעים, החברים במיליציות התומכות במשטר.

הטלוויזיה הממלכתית של סוריה הראתה מבנים בוערים ומכוניות הרוסות בשכונה. גורם במשרד הפנים מסר לסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א כי קבוצה של חמושים פוצצה מכונית תופת בסמוך לחניית אוטבוסים בשכונת "קוואת סודאן". לאחר מכן, שני מחבלים התפוצצו בזמן שצוותי הצלה הגיעו לטפל בנפגעים מהפיצוץ הראשון. ראש ממשלת סוריה וואיל אל-חלקי אמר כי המתקפה בוצעה על ידי "ארגוני טרור" שמנסים "לשפר את המוראל שלהם בעקבות שורת תבוסות" שספגו בקרבות עם הצבא.

לקריאה נוספת בנושא
עוד לפני שהחל: המשא ומתן בין משטר אסד לאופוזיציה על סף פיצוץ
מטוס קרב רוסי שוב חדר לשמי טורקיה; ארדואן: "חסרי אחריות"

זירת פיגוע התאבדות בשכונה שיעית בדמשק, סוריה, 31 בינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
זירת הפיגוע בדמשק, היום/צילום מסך, טוויטר

באתר הקדוש נמצא הקבר של אחת מנכדותיה של הנביא מוחמד. עולי רגל שיעים רבים הגיעו למקום חרף מלחמת האזרחים במדינה שנמשכת כבר כמעט חמש שנים. במהלך העימות, שלח חיזבאללה מאות מלוחמיו להגן על אתרים קדושים לשיעים. באזור אירעו קרבות עזים בשנים הראשונות של המלחמה, אך מאז תוגברה האבטחה סביבו על ידי צבא סוריה ועל ידי הארגון השיעי, שהציבו מחסומים באזור.

המתקפה הקטלנית הגיעה בזמן שבז'נבה מנסה האו"ם להתחיל במשא ומתן בין נציגי משטרו של בשאר אסד לבין גורמים מהאופוזיציה. תחילתן של השיחות העקיפות התעכבה עד כה בשל תנאים שהציבה "ועדת המשא ומתן העליונה" - גוף האופוזיציה הסורי המרכזי ביותר שבסיסו בערב הסעודית, בהם הסרת המצור מעל יותר מעשר ערים נצורות ברחבי המדינה, הפסקת ההפצצות באזורים מאוכלסים ושחרורם של מאות אסירים.

(עדכון ראשון: 14:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully