וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ההתמודדות בניו המפשייר: קרב ראש בראש בין קלינטון לסנדרס

לאחר התוצאות הצמודות בבחירות באיווה, שני המועמדים נפגשו לראשונה לעימות ללא אומאלי שפרש - והסירו את הכפפות. "אם יש לך משהו לומר, תגיד אותו ישירות", הטיחה קלינטון, בתגובה לטענות על קשריה עם וול סטריט. סנדרס: "ארה"ב לא יכולה להיות השוטר של העולם"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

המועמדים במרוץ הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון וברני סנדרס, נפגשו הלילה (שישי) לעימות האחרון לפני הבחירות המקדימות בניו המפשייר, ביום שלישי הקרוב. לראשונה במערכת הבחירות הנוכחית, העימות כלל שני משתתפים בלבד, לאחר שהמועמד הדמוקרטי מרטין אומאלי פרש מהמרוץ עקב כישלונו בפריימריז באיווה.

בשל המרוץ הצמוד בין קלינטון לסנדרס, העימות האחרון היה להוט במיוחד. קלינטון תקפה את סנדרס וטענה כי קווי המדיניות שהציג במהלך הקמפיין אינם ניתנים ליישום, ומנגד סנדרס הציג את קלינטון כחלק מהממסד הפוליטי המיושן. "מספיק", השיבה קלינטון לטענותיו של סנדרס על כך שהיא מושפעת מתרומות של אנשי עסקים, שאותן הגדירה, "מריחה יצירתית".

לקריאה נוספת:
"ניו יורק טיימס" הכריז על תמיכה בקלינטון במרוץ הדמוקרטי
טראמפ הפסיד בבחירות המקדימות באיווה; קלינטון ניצחה את סנדרס ברוב זעום
שלפו את האקדחים: דו-קרב בין סנדרס לקלינטון בעימות הדמוקרטי

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון באיווה  1 בפברואר 2016. רויטרס
שליחת כוחות קרקעיים לעיראק "אינה על הפרק". קלינטון באיווה, השבוע/רויטרס

לדבריה, "אם יש לך משהו לומר, תגיד אותו ישירות. אבל לא תמצא אף מקרה שבו שיניתי הצבעה בגלל תרומה כזאת או אחרת שקיבלתי". בתגובה לטענה כי רבים מצירי המפלגה הדמוקרטית שהביעו תמיכה בקלינטון עשו זאת לאחר שקיבלו בעצמם תרומות מגורמים בוול סטריט, השיבה קלינטון: "זה מגוחך להאשים אישה שרצה לנשיאות בשיתוף פעולה עם הממסד".

אחד הנושאים שעלו במהלך העימות הוא מעורבות ארצות הברית במאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה. קלינטון וסנדרס הסכימו כי אינם רוצים לראות מספר גדול של כוחות קרקע אמריקניים חוזרים למזרח התיכון. קלינטון אמרה כי מבחינתה שליחת כוחות קרקעיים "אינם על הפרק".

לטענתו של סנדרס, ארצות הברית אינה יכולה להיות "השוטר של העולם". הוא הוסיף כי המטרה שלו כנשיא תהיה למנוע מארצות הברית "להישאב לתוך מלחמה מתמדת בביצה של סוריה ועיראק". הוא הבהיר כי "אלה חייבים להיות חיילים מוסלמים בשטח" שיחסלו את דאעש וכי יש צורך בהשתתפות בקואליציה רחבה. סנדרס הודה כי לקלינטון יש ניסיון נרחב במדיניות חוץ, במסגרת תפקידה הקודם כשרת החוץ של ממשל אובמה, אך הבהיר כי המצביעים יכולים גם להעריך את כושר השיפוט שלו בתחום זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הילרי קלינטון וברני סנדרס בעימות הדמוקרטי לפני הפריימריז בניו המפשייר. 4 בפברואר 2016.. AP
ייפגשו שוב בפלינט, מישיגן, בעוד כחודש. קלינטון וסנדרס, הלילה/AP

במהלך העימות נשאלו המועמדים אם ארצות הברית צריכה לחדש את הקשרים הדיפלומטיים עם איראן. קלינטון תקפה את סנדרס ואמרה כי הוא טועה בתמיכתו בנרמול היחסים עם מדינה תומכת טרור ש"מערערת את היציבות באזור". היא הוסיפה כי אם הממשל הבא יחדש את הקשרים עם איראן באופן מידי, ארצות הברית תאבד את היתרון שיש לה. סנדרס השיב כי מעולם לא אמר שוושינגטון צריכה לחדש את הקשרים עם טהראן "מחר", אך היא צריכה להתקדם לכיוון הזה.

כשהתבקשו המועמדים לציין מה היא העדיפות העליונה מבחינתם מבחינת מדיניות בין הגירה, תקנות החזקת נשק ושינוי האקלים, הם סירבו לבחור רק נושא אחד. קלינטון הבטיחה "אג'נדה שאפתנית ואמיצה" שמשלבת אנרגיה מתחדשת, שיפור ביטוח הבריאות הלאומי ושיפור מערכת החינוך. סנדרס הבהיר כי הוא ירצה להתקדם ברפורמה במגזר העסקי, לשפר את מערכת הבריאות הציבורית ו"לתקן את מערכת המשפט הפלילי".

ברני סנדרס בעימות הדמוקרטי לפני הפריימריז בניו המפשייר. 4 בפברואר 2016.. AP
קרא "לתקן את מערכת המשפט הפלילי". סנדרס/AP

סנדרס טען כי קוריאה הצפונית מהווה את האיום הביטחוני הגדול ביותר על ארצות הברית, וכינה את פיונגיאנג "מדינה מבודדת ופרנואידית עם פצצות אטום". בכך, לטענתו, היא מסוכנת יותר מרוסיה או מסין. עם זאת, המועמד הדמוקרטי יצא נגד "ההרפתקנות הצבאית" של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בהמשך נשאל סנדרס האם לדעתו קלינטון ניצחה בבחירות המקדימות באיווה. הוא השיב כי הנושא יצא מפרופורציה. קלינטון נשאלה האם תסכים לערוך בדיקה לגבי התוצאות באיווה במקרה שהמפלגה תחליט על כך. היא השיבה בחיוב.

בבחירות המקדימות שהתקיימו השבוע באיווה ניצחה קלינטון את סנדרס ב-0.3% בלבד, ובניו המפשייר צפוי סנדרס לנצח. סקר של רשת NBC שפורסם אתמול חוזה לסנדרס ניצחון בפער של 20%. לפי הסקר, סנדרס יגרוף 58% מהקולות במדינה וקלינטון תגרוף 38%. בעקבות המרוץ הצמוד – יותר מכפי שהעריכו גורמים רבים – הוחלט במפלגה הדמוקרטית להוסיף ארבעה עימותים נוספים מעבר לתכנון הראשוני, הראשון שבהם נערך הלילה. העימות הבא ייערך ב-6 במרץ בפלינט, מישיגן, שמתמודדת עם משבר זיהום מים חמור, ולאחריו ייערכו עימותים נוספים באפריל ובמאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully