וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בעברית: נתניהו גינה את הערות השרים נגד היהדות הרפורמית

5.2.2016 / 1:50

הודעת גינוי שפרסם ראש הממשלה לאמירות של שרי ממשלתו נגד היהדות הרפורמית, והופצה בתחילה אך ורק לתקשורת הזרה, הועלתה גם בעברית לאתר ראש הממשלה. בכיר ביהדות ארה"ב: "האמירות הרסניות"

עריכה: ניר חן

הודעת הגינוי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לדבריהם של שרי הממשלה נגד היהדות הרפורמית שפורסמה שלשום (רביעי) בשפה האנגלית, הועלתה לאתר של לשכת ראש הממשלה גם בשפה העברית. זאת, לאחר שבכמה כלי תקשורת (בהם וואלה! NEWS) דווחה העובדה כי ההודעה הופצה באנגלית, לכתבי התקשורת הזרה, אך לא הופצה בעברית לתקשורת הישראלית.

בהודעתו גינה נתניהו את הדברים החמורים שאמרו שרים וחברי כנסת מהקואליציה, בהם שר התיירות, יריב לוין (הליכוד), נגד היהדות הרפורמית, שהינה הזרם המוביל ביהדות ארצות הברית. נתניהו כתב כי הוא "דוחה מכל וכל את ההערות הפוגעניות ומעוררות המחלוקת מצד שרים וחברי כנסת נגד יהודים רפורמים. יהודים רפורמים וקונסרבטיבים הם חלק בלתי נפרד מהעם היהודי ויש להתייחס אליהם בכבוד".

לקריאה נוספת:
מתווה הכותל אושר חרף התנגדות החרדים: "פתרון הולם ויצירתי"
יום חג לפלורליזם או חילול השם? ההכרעה השנויה במחלוקת על רחבת הכותל
הפשרה עם נשות הכותל: החרדים מברכים על "ההיפרדות המוחלטת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה. פברואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
"רפורמים וקונסרבטיבים הם חלק בלתי נפרד מהעם היהודי". נתניהו בישיבת הממשלה, השבוע/פול צלמים, עמית שאבי

דבריו של נתניהו מגיעים לאחר שבתחילת השבוע התבטאו שני שרי ליכוד - לוין וזאב אלקין - נגד היהדות הרפורמית במהלך ישיבת הממשלה, שדנה בהסדרת רחבת התפילה המעורבת בסמוך לכותל המערבי. לוין הטיל על הרפורמים את האחריות להתבוללות, ואילו אלקין אמר כי זו שגיאה לתת להם הכרה רשמית מטעם המדינה. בהמשך תקפו גם חברי כנסת מהסיעות החרדיות בקואליציה את הרפורמים ואת נשות הכותל, הזוכות לתמיכה רבה בקרב היהדות הרפורמית והקונסרבטיבית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יריב לוין בהשבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
הטיל על הרפורמים את האחריות להתבוללות. לוין/נועם מושקוביץ

ג'יי רודרמן, נשיא קרן רודרמן העוסקת בחיזוק הקשר בין ישראל ליהדות ארצות הברית, אמר לוואלה! NEWS כי הוא חושב שמדובר באמירות "הרסניות". לדבריו, "יש מיליון וחצי יהודים רפורמים באמריקה, הם מנהלים את מערכת היחסים הפוליטית המבטיחה את התמיכה החזקה של ארצות הברית בישראל ולהצהרות האלה יש השפעה קשה מאוד ופוגענית על הקהילה הזאת. ההצהרות הללו, שנועדו ככל הנראה לפוליטיקה פנימית, היו פוגעניות מאוד והרסניות מאוד ליחסים בין ארצות הברית לישראל".

הוא הוסיף: "אני חושב שזאת האחריות של ראש הממשלה לבקש מהשר לוין ומשה גפני להתנצל על הצהרות האלה ולחזור בהם מהן. לומר שההצהרות הללו אינן מייצגות את עמדת ממשלתו, משום שאם הן מייצגות, אי אפשר לקבל את שני הצדדים. אי אפשר לנסות לבנות מערכת יחסים עם הגולה ובו זמנית להעליב אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully