וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו גינה את ההערות נגד היהדות הרפורמית – אבל רק באנגלית

4.2.2016 / 0:12

ראש הממשלה דחה את הדברים שאמרו הח"כים החרדים, בניסיון לתקן את הנזק מול יהודי ארצות הברית: "הערות פלגניות ומזלזלות". בכיר בקהילה היהודית לאולפן וואלה! NEWS: "אמירות החרדים הרסניות ליחסי ישראל-ארה"ב"

עריכה: ניר חן

אחרי ששרים מטעם הליכוד וחברי כנסת נוספים מהקואליציה תקפו השבוע בחריפות את היהדות הרפורמית, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אתמול (רביעי) הודעת הבהרה בנושא, בניסיון לתקן את הנזק החמור שגרמו דבריהם בקרב יהדות ארצות הברית. אלא שההודעה יצאה רק לתקשורת הזרה ובאנגלית. "אני דוחה את ההערות הפלגניות והמזלזלות של שרים וחברי כנסת לגבי היהודים הרפורמים", נכתב. "היהודים הרפורמים והקונסרבטיבים הם חלק מהעם היהודי ויש לנהוג בהם בכבוד".

דבריו של נתניהו מגיעים לאחר שבתחילת השבוע התבטאו שני שרי ליכוד - יריב לוין וזאב אלקין - כנגד היהדות הרפורמית במהלך ישיבת הממשלה, שדנה בהסדרת רחבת התפילה המעורבת בסמוך לכותל המערבי. לוין הטיל על הרפורמים את האחריות להתבוללות, ואילן אלקין אמר כי זו שגיאה לתת להם הכרה רשמית מטעם המדינה. בהמשך תקפו גם חברי כנסת מהסיעות החרדיות בקואליציה את הרפורמים ואת נשות הכותל, הזוכות לתמיכה רבה בקרב היהדות הרפורמית והקונסרבטיבית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה. פברואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
"יש לנהוג ברפורמים בכבוד". נתניהו/פול צלמים, עמית שאבי

נשיא קרן רודרמן לחיזוק הקשר בין ישראל ליהדות ארצות הברית ומראשי היהדות האמריקנית, ג'יי רודרמן, אמר כי הוא חושב שמדובר באמירות "הרסניות" מטעמם של חברי הכנסת החרדים, לאחר שגפני קרא לרפורמים ליצנים. "יש מיליון וחצי יהודים רפורמים באמריקה, הם מנהלים את מערכת היחסים הפוליטית המבטיחה את התמיכה החזקה של ארצות הברית בישראל ולהצהרות האלה יש השפעה קשה מאוד ופוגענית על הקהילה הזאת", אמר. "ההצהרות הללו, שנועדו ככל הנראה לפוליטיקה פנימית, היו פוגעות מאוד והרסניות מאוד ליחסים בין ארצות הברית לישראל".

הוא הוסיף: "אני חושב שזאת האחריות של ראש הממשלה לבקש מהשר לוין ומשה גפני. להתנצל על הצהרות האלה ולחזור בהם מהן. לומר שההצהרות הללו אינן מייצגות את עמדת ממשלתו, משום שאם הן מייצגות, אי אפשר לקבל את שני הצדדים. אי אפשר לנסות לבנות מערכת יחסים עם הגולה ובו זמנית להעליב אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חבר הכנסת, משה גפני, בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
טען כי הם "ליצנים". גפני/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

לפי ההסדר, בתמורה לדרישה להתפלל ברחבת הנשים, תוכשר רחבה בחלקו הדרומי של הכותל, מצפון לקשת רובינסון ומדרום לשער המוגרבים. ברחבה, על פי המתווה, יתקיימו תפילות מעורבות של גברים ונשים ללא מחיצה, והיא תהווה את המשכה של רחבת הכותל, אך לא תחובר אליה.

במשך שבועות ארוכים התנהלו מגעים בין החרדים לנציגי הזרמים הליברליים, בהם ארגון נשות הכותל. עם זאת, השיחות לא התנהלו באופן ישיר, ומי שריכז את המאמצים לפשרה הוא מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט שעמד בראש ועדה שנועדה להסדיר את היריבות בין הזרם האורתודוקסי לזרמים אחרים בכל הנוגע לכותל המערבי.

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully