וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל מאשרת לראשונה: אדם נדבק בזיקה דרך עירוי דם

4.2.2016 / 21:15

הרשויות בעיר קמפינס אישרו כי הנגיף הועבר במנת דם שנתרמה על ידי נשא זיקה, ובכך סיפקה אישור רשמי להערכה לפיה הנגיף המועבר דרך יתושים עלול לעבור גם בין בני אדם. במקביל, דווח על מקרה ראשון של הידבקות של אישה הרה ביבשת אירופה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

הרשויות בברזיל אישרו היום (חמישי) מקרה ראשון של העברת נגיף זיקה דרך תרומת דם. מדובר באישור רשמי ראשון להערכה שהתבססה בימים האחרונים, לפיה הנגיף המועבר דרך יתושי אדס ונפוץ בעיקר בדרום אמריקה ובמרכזה, עלול לעבור בין בני אדם דרך העברת דם או מגע מיני – ולא רק באמצעות עקיצת יתוש. מחלקת הבריאות בעיריית קמפינס, הסמוכה לסאו פאולו בדרום ברזיל, מסרה כי אדם שנפצע מירי בחודש אפריל האחרון וקיבל תרומות דם נדבק בזיקה כתוצאה מכך.

גורמים במחלקת הבריאות של קמפינס מסרו כי אחד מהתורמים היה נשא זיקה. בתחילה התסמינים שפיתחו התורם ומקבל מנת הדם כקדחת דנגי, נגיף שמועבר על ידי אותם יתושים, אולם הבדיקות שהעלו כי מדובר למעשה בזיקה לא הושלמו עד ל-28 בינואר. ממשרד הבריאות של ברזיל נמסר כי מקבל מנת הדם מת לבסוף מפצעיו, ולא כתוצאה מהנגיף.

עוד בוואלה! NEWS:
"קרב שאסור להפסיד": ברזיל יוצאת למלחמה כוללת בנגיף הזיקה
התפשטות הנגיף זיקה: מצב חירום הוכרז בארבעה מחוזות בפלורידה
מחקר ראשוני: החום והיובש הקיצוני בברזיל תרמו להתפרצות נגיף הזיקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באוניברסיטת קמפינס דיווחו על מקרה נוסף של תורם דם שפיתח תסמינים של זיקה ובבדיקה הוכח כי הוא אכן נשא של הנגיף, אולם התסמינים לא הופיעו אצל מקבל מנת הדם. משרד הבריאות הברזילאי רענן את הנהלים לבנקי הדם, כך שלא יהיה ניתן לתרום דם פחות מ-30 ימים לאחר החלמה מלאה מהשלב הפעיל של זיקה.

בחלק מכ-30 המדינות שבהן דווח על מקרי זיקה כבר ננקטו צעדים להקשחת התנאים למתן תרומות דם, כצעד מניעתי במסגרת המאמצים למיגור התפרצות הנגיף. אלפי מקרים של מומים מולדים בברזיל ובמדינות נוספות במהלך שנרשמו במהלך השנה האחרונה נקשרו לזיקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ניסיון להשתלט על התפשטות נגיף הזיקה בשכונת עוני במרכז אמריקה. פברואר 2016. רויטרס
הדברה למיגור יתושי אדס/רויטרס

ביום שלישי האחרון, הצלב האדום האמריקני קרא לתורמי דם שביקרו במדינות הנגועות להמתין לפחות 28 ימים לפני מתן תרומה, אולם בהודעת הארגון הובהר כי הסיכוי להעברת הנגיף דרך תרומות דם הוא "מאוד נמוך". במקביל, השבוע דווח על מקרה של העברת הנגיף בדלאס, טקסס, באמצעות יחסי מין.

בתוך כך, נגיף הזיקה התגלה היום באישה הרה בספרד - כך מסרו גורמים במערכת הבריאות במדינה. לפי הגורמים, מדובר בפעם הראשונה שבה התגלה הנגיף באישה הרה ביבשת אירופה. עוד נמסר כי האישה, שמתגוררת במחוז קטלוניה, חזרה מביקור בקולומביה. היא עברה בדיקות רפואיות שבהן נקבע כי מצבה הרפואי טוב ולא אושפזה בבית החולים.

ניסיון להשתלט על התפשטות נגיף הזיקה בשכונת עוני במרכז אמריקה. פברואר 2016. רויטרס
ניסיון להשתלט על התפשטות נגיף הזיקה בשכונת עוני במרכז אמריקה. פברואר 2016/רויטרס
ניסיון להשתלט על התפשטות נגיף הזיקה בשכונת עוני במרכז אמריקה. פברואר 2016. רויטרס
ניסיון להשתלט על התפשטות נגיף הזיקה בשכונת עוני במרכז אמריקה. פברואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully