וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המנהל האזרחי היוצא: "המענה לפלסטינים השתנה עקב גל טרור"

4.2.2016 / 1:16

תת-אלוף דוד מנחם, שסיים את תפקידו לאחר שנתיים וחצי, הדגיש כי על הרשות לפעול נגד ההסתה. מכריו תיארו אותו כמפקד שמעולם לא הגביל את מרקם החיים בגדה אם לא היה בכך צורך ממשי. לתפקידו נכנס תת-אלוף מוניר עמאר

אלוף יואב (פולי) מרדכי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, מוניר עאמר ודוד מנחם בטקס החלפת ראש המנהל האזרחי. פברואר 2016. דוברות מנהל אזרחי, מערכת וואלה! NEWS
מנחם שירת בצבא 31 שנה. טקס החלפת ראש המנהל האזרחי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מנהל אזרחי

בטקס חילופי ראש המנהל האזרחי באזור יהודה ושומרון, שנערך אתמול (רביעי) במפקדת המנהל האזרחי שבסמוך לבית אל, נכנס רשמית לתפקידו ראש המנהל החדש - תת-אלוף מוניר עמאר. הוא מחליף את תת-אלוף דוד מנחם, שכיהן בתפקיד במהלך השנתיים וחצי האחרונות ופורש כעת מהצבא לאחר שלושים ואחת שנות שירות.

מנחם ניצל את הבמה כדי לקרוא לרשות הפלסטינית לפעול נגד ההסתה "ובכך למנוע מצעירים פלסטינים ללכת אל מותם בפעילות חסרת תוחלת ותכלית". עוד הוא הוסיף: "גל ההסלמה, שמוזן על ידי אווירת הסתה ועדיין לא תם, אילץ את המנהל להתאים את המענה האזרחי לרוח התקופה".

עוד בוואלה! NEWS:
כבר לא "נוער שוליים" או דתיים קיצוניים: המחבלים החדשים של גל הטרור
"אחד המסוכנים ביותר": חמאס טוען שחשף סוכן שריגל 14 שנה לישראל
אלמנת קצין שנהרג בחדירה ממנהרה: "דבר לא השתנה מאז 'צוק איתן'"

ראש המנהל האזרחי היוצא תא"ל דוד מנחם. דוברות מנהל אזרחי, מערכת וואלה! NEWS
"התיר לראשונה לאלף צעירים לעבוד בהייטק". מנחם/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מנהל אזרחי
מכריו של מנחם: "הוא תמיד אמר שהצעירים לומדים כמה שנים, ולאחר ההשקעה בלימודים חוזרים להיות פועלים"

מכריו של מנחם מתארים אותו כאדם שמשקיע מעצמו ובקיא הן בתחומים המבצעיים והן בתחומים האזרחיים הנוגעים לאוכלוסייה הפלסטינית. בעבר הוא הקים את חטיבת כפיר ועמד בראשה, שימש כמפקד חטיבת אפרים בתקופת האינתיפאדה השנייה והיה נציג המטות המשולבים. אחד ממכריו סיפר כי כשהגיע לראשות המנהל האזרחי, אחד הנושאים שהיו בראש מעייניו היה האיזון בין השמירה על מרקם החיים הפלסטיני לבין הצורך המבצעי. הוא הדגיש: "משום שמנחם ידע מתפקידיו הקודמים מהו צורך מבצעי, לא ניתן היה לשכנע אותו להגביל את מרקם החיים ללא צורך".

המכרים תיארו, לדוגמה, כיצד במהלך מבצע "שובו אחים" לאחר חטיפת שלושת הנערים ב-2014, הקפיד מנחם ככל יכולתו שפלסטינים מחוץ לאזור חברון, שבו התנהל המבצע, לא ירגישו במתרחש. עוד הם תיארו כיצד לאחר הצתת בית משפחת דוואבשה בדומא ניסה מנחם להימנע מחיכוך בין הפלסטינים למתנחלים ומהתפרצות זעם בקרב הפלסטינים באזור.

בין השאר, הוא אישר לראשונה היתרי עבודה בהייטק לאלף צעירים פלסטינים. מכריו סיפרו: "הוא תמיד אמר שהצעירים לומדים כמה שנים, ולאחר ההשקעה בלימודים חוזרים להיות פועלים. זה היה מה שהוביל אותו למהלך המדובר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
טקס החלפת ראש המנהל האזרחי. פברואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
עמאר: "אנו בעיצומה של מערכה אזורית". טקס החלפת ראש המנהל האזרחי/תצפית TPS, הלל מאיר

מנחם לא הזניח גם את הקשר עם ראשי המועצות ביהודה ושומרון. למרות שבתקופת כהונתו יצאה לפועל החלטת בג"ץ להרוס את בתי דריינוף, פונה מאחז מגרון וכן בית הכנסת בגבעת זאב, בהתנחלויות תיארו את הקשר שלו עם מנהיגי המתנחלים כ"טוב".

טקס החלפת ראש המנהל האזרחי. פברואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
מרדכי: "ההנהגה הפלסטינית ממשיכה להשריש ההסתה". הטקס/תצפית TPS, הלל מאיר

תת-אלוף מוניר עמאר מסר, עם כניסתו לתפקיד: "תחילת כהונתי כראש המנהל האזרחי בתקופה מורכבת זו מעצימה את האתגר מולו אנו ניצבים". הוא הוסיף: "אנו נמצאים בעיצומה של מערכה אזורית, שבה צומחים ארגוני טרור, היוצרים איומים ישנים וחדשים. הדבר מחייב אותנו לשמור על ערנות, חדות ולהיות מוכנים לשינויים ולתפניות במאפייני המערכה".

הטקס נערך במעמד מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, ראש אגף המבצעים, אלוף ניצן אלון וקציני מטה ופיקוד נוספים. במהלך הטקס התייחס גם מרדכי לאינתיפאדת הבודדים. "ההנהגה הפלסטינית ברצועת עזה ובאזור יהודה ושומרון עסוקה בהמשך השרשת השנאה וההסתה במקום לטפח ולהשקיע בפיתוח מערכת החינוך, הכלכלה והקדמה", אמר. מרדכי התייחס גם לדיווח על אודות קריסת מנהרה נוספת ברצועת עזה, והאשים את חמאס: "הוא מפנה את משאביו לבניית 'מנהרות מוות' לבוניהן וחופריהן, גם במנהרות בין מצרים ועזה וגם במנהרות שבתוך עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully