וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנת קצין שנהרג בחדירה ממנהרה: "דבר לא השתנה מאז 'צוק איתן'"

דב גיל-הר

2.2.2016 / 10:24

מיכל קסטן קידר, שבעלה סא"ל דולב קידר נהרג ליד קיבוץ ניר עם בעוטף עזה, סיפרה לאולפן וואלה! NEWS על תחושותיה לנוכח איום המנהרות המתחדש. "יש כעס על זה שלא עושים דבר", אמרה והוסיפה: "כל מהלך ללא הסדר מדיני לא יוביל לשינוי"

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

"לא עושים כלום, שום דבר לא משתנה וזה מכעיס", כך מתארת היום (שלישי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS מיכל קסטן קידר, אלמנתו של סגן-אלוף דולב קידר שנהרג ב"צוק איתן", את ההרגשה בעקבות איום המנהרות שעלה לכותרות בימים האחרונים. סא"ל קידר נהרג כשחוליית מחבלים יצאה ממנהרה סמוך לקיבוץ ניר עם שבעוטף עזה וירתה טיל נ"ט לעבר כלי רכב של צה"ל. ארבעה חיילים נהרגו בתקרית, ובהם מפקד גדוד "גפן" בבית הספר לקצינים – סא"ל קידר.

"יש המון כעס על זה שלא עושים שום דבר, על זה שדולב איבד את חייו כדי שאזרחים יחיו, ויחיו בשקט ולא שעוד כמה שנים הכול יתחיל מחדש וייהרגו שוב אבות של, בנים של ואחים של", אמרה האלמנה. "אני לא פרשנית צבאית ולא מתיימרת להיות פרשנית צבאית. אם הולכים לכיוון מהלך התקפי - אני האחרונה שתקרא למהלך שכזה".

בשבוע שעבר פרסם חמאס סרטון ובו טען שחידש את בניית המנהרות ההתקפיות נגד ישראל. במקביל, התפרסמה ההערכה כי יותר ממנהרה אחת חצתה את הגבול לשטח המדינה בעוטף עזה וכן נחשפו עדויות תושבים שטענו כי הם שומעים רעשי חפירות מתחת לבתיהם. אתמול אמר ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני כי המועצה נמצאת בקשר רצוף ושוטף עם גורמי הצבא בנושא איום המנהרות מתחת ליישובים ישראליים, ובבדיקות שנעשו לא נמצאו ממצאים המעידים על קיומן.

לקריאה נוספת:
ראש מועצת אשכול: בצה"ל לא מצאו עד כה מנהרות מתחת ליישובים
"הממשלה מתמהמהת – ואנחנו נשלם": בעוטף מתקשים להירגע לנוכח האיומים

דולב קידר. באדיבות המשפחה
מיכל קסטן קידר עם בעלה המנוח סא"ל דולב ובתם התינוקת/באדיבות המשפחה

לדבריה, ב"צוק איתן" יציאה של מחבלים ממנהרות אירעה כתוצאה מפעילות של צה"ל נגדם. "כשהם ראו שצה"ל נכנס לרצועה ומאתר את המנהרות, החליטו בצד השני לנצל את המנהרות רגע לפני שהם נהרסות ואז הם יצאו מהם. דולב נהרג ממחבלים ממנהרה כשבצד השני ניסו כוחות נח"ל להרוס אותה".

קידר, שהביעה מאז המקרה לא פעם ביקורת על התנהלות הממשלה, גם בטורים שפורסמו בוואלה! NEWS, הלינה על כך שלא נעשה כל שינוי במצבם של אזרחי עזה. "הם נמצאים במצור, המצב ההומניטרי שם מאוד קשה. מי שזוכר, יודע ש'צוק איתן' התחיל בין השאר בגלל לחץ כלכלי מאוד כבד ברצועה, אחרי שמצרים עצרה את הסיוע לחמאס. אחד הכלים שחשבו להשתמש בהם כדי לעשות שינוי זה ליזום את ההסלמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צה"ל פועל לאיתור מנהרות, כפי שתועד על ידי פלסטינים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני לא פרשנית צבאית", הודתה קידר, "לא אנתח אם צריך מהלך התקפי אני רק יודעת שכל מהלך ללא סיום מדיני כלשהו – הסכם או הסדר – לא יוביל לשינוי. אם מבצע צבאי לא נגמר באיזושהי פעילות מדינית אחריו זה יחזור על עצמו. חבל על החלקות בבתי הקברות הצבאיים שיצטרכו להרחיב".

קידר ביקשה מהממשלה למצוא פתרון לבעיית המנהרות. "השלטון שלי אחראי לי ואני משלמת מסים והעם בחר בו והוא צריך למצוא את הפתרון. שילמתי מחיר כבד על הוזלת היד במדינה הזאת, וכמוני עוד הרבה שאיבדו קרובי משפחה ובסוף בסוף ידוע לכל יצטרך להיות איזשהו הסדר. יש יותר ממיליון אזרחים שלא ייעלמו אלא אם כן ישמידו את כולם, אבל אם לא עושים את זה, הם שם וצמודים אלינו. מה רוצים לשים מעל ישראל כיפת בטון שתחסום אותנו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully