וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טד קרוז קרוב לקונצנזוס האמריקני יותר מכל מועמד דמוקרטי"

דב גיל-הר

3.2.2016 / 0:34

העיתונאית קרוליין גליק, שראיינה את המנצח בבחירות המקדימות באיווה, אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי המועמד הרפובליקני "בעד עונש מוות ונגד הפלות, אבל האמריקנים מסכימים איתו". ח"כ מייקל אורן, לשעבר השגריר בארה"ב: "קרוז וגם מרקו רוביו טובים לישראל"

עריכה:ניר חן

קרוליין גליק, עיתונאית ה"ג'רוזלם פוסט" שראיינה את המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית טד קרוז, אשר ניצח בבחירות המקדימות במדינת איווה, אמרה אתמול (שלישי) לאולפן וואלה! NEWS כי "האמריקנים מסכימים איתו". לדבריה, "נכון שהוא שמרן, נגד הפלות ובעד נשק ועונש מוות, אבל הדעות האלה הן המיינסטרים. הוא הרבה יותר קרוב לקונצנזוס מאשר כל מתמודד בצד הדמוקרטי".

לטענתה, "אין כאן משהו קיצוני. החברה האמריקנית נמצאת בפרשת דרכים, אבל רוב האמריקנים מרגישים שהמדינה נשמטת להם מבין הידיים. בסקרי דעת קהל יש רוב קבוע שסבור כי ארצות הברית הולכת לכיוון הלא נכון, ועולה כי האזרחים חושבים שוושינגטון מקולקלת והם מחפשים שינוי". קליק התייחסה גם למועמד הרפובליקני שהגיע למקום השלישי, מרקו רוביו, ואמרה: "כרגע נראה שאם יהיה איחוד של הכוחות הממוסדים הרפובליקניים סביבו, אחרים יתנגשו זה בזה והוא יזכה להיות מועמד המפלגה לנשיאות".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בהטלת מטבע: כך ניצחה קלינטון את ברני סנדרס באייוה. צפו
טראמפ: "חש כבוד מהמקום השני"; קלינטון: "משחררת אנחת רווחה"
שמרן קיצוני וידיד ישראל: הסנאטור שהביס את הסקרים והלחיץ את טראמפ

טד קרוז לאחר זכייתו בפריימריז באיווה, 2 בפברואר 2016. רויטרס, רויטרס
"אין כאן משהו קיצוני". המועמד הרפובליקני טד קרוז/רויטרס, רויטרס

חבר הכנסת מייקל אורן (כולנו), לשעבר שגריר ישראל בארצות הברית, סיפר היום כי בעקבות תוצאות הפריימריז ניגשו אליו כמה חברי כנסת ושאלו אם הוא מכיר את קרוז. בתגובה, אמר, "הראיתי להם את הסרטון שבו הוא נראה מכין בייקון עם נשק. הם נבהלו". את קרוז תיאר כ"אדם שחושב מחוץ לקופסה. לא אהוד בלשון המעטה, הילד הרע של הסנאט".

אורן ציין כי הוא "מסכים עם קרוליין שאמרה כי הוא עוסק בנושאי הליבה של הציבור האמריקני, כמו איסור הפלות, אחזקת נשק ועונש מוות", אך "סבור שיש עניים, היספנים, אימהות חד הוריות וציבור שלם שהוא לא מדבר אליו. אם הרפובלקנים רוצים שוב את הבית הלבן הם צריכים מועמד מתון הרבה יותר שמדבר אל המרכז". אורן התייחס גם לעמדותיהם של המתחרים בפריימריז הרפובליקני בנוגע לישראל. "קרוז וגם רוביו טובים לישראל", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מרקו רוביו המועמד הרפובליקני בבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית בדה מוין, איווה, פברואר 2016. רויטרס
"גם הוא טוב לישראל". מרקו רוביו/רויטרס

הוא הודה כי הופתע מהתוצאות של רוביו בפריימריז באיווה, שזכה ל-23% אחוזים מקולות הבוחרים. לדבריו, רוביו "קפץ כברת דרך והפך בן לילה למועמד רציני". עוד אמר כי רוביו "במגמת עלייה וזה מגבה את ההנחה הרווחת אצל הרפובליקנים שהמועמדים הרציניים יחכו בצד עד שהמועמדים הלא ממסדיים יצאו מהמרוץ".

בבחירות המקדימות למפלגה הרפובליקנית שנערכו הלילה באיווה הגיע דונלד טראמפ הגיע למקום השני, בניגוד לכל התחזיות והסקרים שקדמו ליום ההצבעה. למקום הראשון הגיע טד קרוז, שזכה ל-28% תמיכה, בעוד טראמפ גרף 24% תמיכה. רוביו צבר 23% - נתון הגבוה בהרבה מהתחזיות. יתר המועמדים הרפובליקנים זכו בפחות מ-10% תמיכה.

בחירות באייוה - נצחון להילרי. מערכת וואלה!
ניצחה באיווה - אבל בהפרש של ארבע עשיריות האחוז. הילרי קלינטון/מערכת וואלה!

בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית ניצחה הילרי קלינטון את ברני סנדרס בהפרש מזערי - שיעור התמיכה בקלינטון הוא 49.9% בעוד שיעור התמיכה בסנדרס הוא 49.5%. המועמד השלישי מרטין אומאלי זכה בחצי אחוז תמיכה בלבד, והודיע על פרישתו.

(עדכון ראשון: 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully