וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהטלת מטבע: כך ניצחה קלינטון את ברני סנדרס באיווה. צפו

על פי תקנון המפלגה הדמוקרטית, כשיש תיקו בין נציגי המועמדים באסיפת בחירה ניתן להכריע באמצעות שיטה פשוטה, עתיקה ואקראית. קלינטון זכתה בשש מתוך שבע הטלות ברחבי המדינה. דובר המפלגה: "זה לא השפיע על התוצאות"

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: מתן חדד

תוצאות הבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית באיווה הפתיעו פרשנים וסוקרים כאחד. הילרי קלינטון ניצחה את ברני סנדרס ב-0.3% בלבד. כעת נודע כי בכמה אסיפות בחירה התוצאות היו קרובות אפילו יותר, ועל מנת להכריע ולקבוע מי המועמד שיזכה במרב הקולות השתמשו בשיטה פשוטה ועתיקה - הטלת מטבע.

לפי תקנון המפלגה הדמוקרטית ניתן להטיל מטבע כאשר ישנו תיקו בין שני המועמדים. באספות הבחירה נדרשו המצביעים לבחור למעשה את הנציגים מטעם כל מחוז שיגיעו לאסיפה הלאומית של המפלגה הדמוקרטית ביולי הקרוב. עליהם היה לבחור כמה נציגים יצביעו באסיפה לקלינטון וכמה יצביעו לסנדרס. אך כאשר היה תיקו, ואותו מספר של נציגים נקבע הן לסנדרס והן לקלינטון, השתמשו בהטלת מטבע כדי להכריע.

לקריאה נוספת:
טראמפ: "חש כבוד מהמקום השני"; קלינטון: "משחררת אנחת רווחה"
שמרן קיצוני וידיד ישראל: הסנאטור שהביס את הסקרים והלחיץ את טראמפ

הילרי קלינטון חוגגת באיווה, 2 בפברואר 2016. רויטרס
יותר מזל משכל. קלינטון אחרי הניצחון באיווה, היום/רויטרס

בשש מתוך שבע הטלות המטבע זכתה קלינטון - וכך בסופו של דבר היא ניצחה וזכתה לרוב של נציגים שיצביעו לה באסיפה. סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות מראים את האחראים על אספות הבחירה מטילים מטבע כדי להכריע בין שני המועמדים.

סאם לאו, דובר המפלגה הדמוקרטית באיווה, הדגיש כי נעשה שימוש בזריקת מטבע כדי לקבוע את מספר הנציגים במחוזות, המהווים רק חלק קטן מהנציגים שבסופו של דבר נשלחים לאסיפה הלאומית. הוא הדגיש כי הטלות המטבע "לא השפיעו על התוצאות של המדינה". המפלגה הפעילה "קו חם" כדי לסייע למנהלי אספות הבחירות במקרה של תיקו. כאשר התקשרו המנהלים, הומלץ להם להסתייע בשיטה הישנה כדי לקבוע את גורל המועמדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully