וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלים את הרף: ההתמחות לעריכת דין תוארך לשנה וחצי

2.2.2016 / 19:23

שרת המשפטים סיכמה עם נציגים מלשכת עורכי הדין, מהאקדמיה ומטעם הסטודנטים כי ההתמחות לסטודנטים למשפטים, שכיום אורכה שנה בלבד, תוארך בחצי שנה. "אסור שעורכי דין ייזרקו למים הקרים"

השרה איילת שקד תעביר שיעור בנושא מניעת הפצת תכנים אינטימיים ברשת, בי"ס רוז מצקין ת"א , יוני 2015. יותם רונן
"עורכי דין נזרקים למים"/יותם רונן

ההתמחות לסטודנטים למשפטים, שכיום אורכה שנה בלבד, תוארך בחצי שנה ותימשך שנה וחצי – כך סיכמה היום (שלישי) שרת המשפטים איילת שקד עם נציגים מלשכת עורכי הדין, מהאקדמיה ומטעם הסטודנטים. ההחלטה התקבלה לאחר שבחודשים האחרונים התקיים שיח בין הצדדים בשל כוונת לשכת עורכי הדין להאריך את ההתמחות לשנתיים, כדי להעלות את הרף לקבלת רישיון לעריכת דין. בעקבות התנגדות של הסטודנטים ושל כמה מראשי המכללות המובילות, הוחלט בסיכום משותף כי ההתמחות תוארך לשנה וחצי. כמו כן, הוחלט כי תוקם נציבות מיוחדת שתפקח על ההתמחות.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
טרגדיה בקריית אתא: בת 8 התמוטטה ומתה; נבדק חשד ששאפה הליום
"לא תקבלו את הכסף שלכם": כך נעקצו עשרות נערים שעבדו באולמות אירועים
"ג'יהאד חובה": כך מתרשלת המדינה בפיקוח על ספרי החינוך במזרח ירושלים

אפי נווה ראש לשכת עורכי הדין ת"א. אוגוסט 2014. דרור עינב
"לצד הארכת ההתמחות, יוטל עליה פיקוח הדוק". יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נווה/דרור עינב

עם זאת, הוחלט כי ניתן יהיה לקיים התמחות של שנה בלבד במידה שהסטודנט יעמוד בשני תנאים: לימודים לתואר ראשון או שני בתחום אחר, והשתתפות בסדנה מיוחדת בת 80 שעות מטעם לשכת עורכי הדין שתתקיים במוסד האקדמי. כמו כן הוחלט כי בחינות הלשכה ישתנו כך שהמבחן יכיל גם שאלות בדין המהותי ולא שאלות שנוגעות לסדרי הדין בלבד. הארכת תקופת ההתמחות תחול רק על סטודנטים שיחלו את לימודיהם מאוקטובר 2016 ולא על מי שכבר החל את לימודיו.

"המטרה העומדת לנגד עיני היא השבחת מקצוע עריכת הדין", הצהירה שקד, "אסור ששיטת הלימוד של המקצוע תהיה באופן שבו עורכי דין נזרקים למים הקרים ושם נאלצים ללמוד לשחות". יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נווה, בירך על השינוי והצטרף לטענה כי המהלך "יוביל מהלך משמעותי להשבחת המקצוע". זאת לדבריו "משום שההתמחות תוארך בפרק זמן אפקטיבי ומאידך יוטל עליה פיקוח הדוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully