וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום שעות ארוכות: צה"ל הסיר את הכתר שהוטל על רמאללה

2.2.2016 / 0:53

לאחר הערכת מצב הוסר הכתר החלקי שהוטל אתמול ההוקר על העיר הפלסטינית ושהמצב ישוב לקדמותו. מנהלת התיאום והקישור הפלסטינית אישרה כי ישראל הודיעה רשמית על כוונתה לפתוח מחדש את הדרכים לרמאללה. המגבלות הוטלו בעקבות פיגוע הירי שביצע שוטר ברשות ששירת במשרד התובע

עריכה: ניר חן

(משדר באולפן וואלה! NEWS: שלושה חיילים נפצעו בפיגוע)

צה"ל החליט אמש (שני) בתום הערכת מצב להסיר את הכתר החלקי שהוטל על רמאללה, להחזיר את המצב לקדמותו ולבטל את המגבלות. מנהלת התיאום והקישור הפלסטינית מסרה כי ישראל הודיעה באופן רשמי על כוונתה לפתוח מחדש את הדרכים לרמאללה. לפני יומיים, בעקבות הפיגוע שאירע במחסום DCO, הועברה הודעה למפקדת התיאום והקישור הפלסטינית כי תימנע כניסה לעיר מפלסטינים שאינם תושבי רמאללה וכן תיאסר יציאה מהעיר – לראשונה מאז תחילת גל הטרור הנוכחי. פלסטינים שאינם תושבי העיר יכלו לצאת ממנה. אתמול בבוקר הוחלט להדק את הבדיקות והחיפושים במכוניות פלסטיניות היוצאות ונכנסות מרמאללה.

אתמול אחר הצהריים מסרו מקורות פלסטיניים לוואלה! NEWS כי ישנה הקלה בכתר, וכי חלק מהחסימות הוסרו. במקביל, התברר כי אין מדיניות אחידה במחסומים. תושבים פלסטינים מסרו לוואלה! NEWS כי בחלק מהמקרים ישנה בדיקה קפדנית מאוד והחיילים מונעים מאזרחים שאינם תושבי העיר להיכנס אליה, בעוד במקרים אחרים הדבר לא נאכף ולעתים אף נמנעת יציאתם של תושבי העיר.

עוד בוואלה! NEWS:
התפרצות נגיף זיקה: ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום
ליצמן וגבאי נועדו עם עורכי מחקר הזיהום בחיפה: "אם צריך נסגור מפעלים"

חיילים בודקים מכונית בכניסה לרמאללה היום 1 פברואר 2016. רויטרס
בדיקות בדרך לרמאללה/רויטרס

לפני יומיים נפצעו שלושה בני אדם בפיגוע ירי במחסום פוקוס בסמוך להתנחלות בית אל שמצפון לרמאללה, בהם גבר בן 31 באורח קשה. אדם אחר נפצע באורח בינוני, ופצוע נוסף הובהל לבית החולים כשהוא במצב קל וסובל מפצע ירי ביד. המחבל אמגד ג'אסר עוואד אבו עומר הגיע במכונית למחסום, המכונה גם VIP, שכן דרכו נוסעים בכירים ברשות הפלסטינית ובאו"ם, פתח אש לעבר הנוכחים, נורה וחוסל.

בסמוך למחסום שוכנים בניין המינהל האזרחי וכמה בסיסי צה"ל. הפצועים פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים בירושלים. המחבל אבו עומר, בן 34 מג'מאעין, משמש שוטר ברשות הפלסטינית. הוא שירת במשרד התובע הכללי של הרשות.

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully