וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ על מינוי דרעי לשר הפנים: "בעייתי, אך חוקי"

1.2.2016 / 18:25

הפרקליטות השיבה לעתירה, שלפיה אין לאשר את מינוי דרעי לשר הפנים מאחר שהוא הורשע בפלילים בפעם הקודמת שבה כיהן בתפקיד. המדינה הודתה כי המינוי "עלול להעצים את הפגיעה באמון הציבור", אך הדגישה כי העליון כבר אישר את מינויו לתפקיד שר הכלכלה, ועל כן המינוי כשר

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

פרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לבג"ץ את תגובתה המקדמית לעתירת התנועה לאיכות השלטון, הדורשת לבטל את מינויו של אריה דרעי לתפקיד שר הפנים. זאת, לטענת התנועה, בגלל שלא ראוי ששר שהורשע בפלילים והוטל עליו קלון יחזור לכהן באותו המשרד. המדינה הודתה בתגובתה כי עולים קשיים ממינויו של דרעי לתפקיד הבכיר, אך לטענתה יש לדחות את העתירה בשל העובדה שאין עילה משפטית לקבלה.

"יש בהחלט בסיס לסברה שמינוי דרעי לתפקיד שר הפנים עלול להעצים במידה מסוימת את הפגיעה באמון הציבור, משום המסר הציבורי הבעייתי העולה ממנה", נכתב בתגובה. "ולמרות זאת, בהינתן העובדה שבית המשפט העליון כבר קבע במינויו לשר הכלכלה כי אין עילה משפטית להתערב בעצם ההחלטה למנותו לשר – אין מדובר בשיקול מכריע". לפי הפרקליטות, אין לומר שההחלטה על המינוי "הינה טובה וראויה", אלא רק אינה נוגדת הדין.

עוד כתבות בנושא:
וינשטיין: "ההכרעה שלי על מינוי דרעי לשר הפנים היא היחידה"
העתירות לבג"ץ נגד דרעי כבר יצאו לדרך, אך הוא יכול להיות רגוע
הממשלה אישרה פה אחד את מינויו של דרעי לשר הפנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש בסיס לסברה שהמינוי עלול להעצים את הפגיעה באמון הציבור". דרעי בישיבת הממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האם סביר למנות אדם לתפקיד שר זוטר אך בלתי-סביר למנותו לתפקיד שר בכיר?", תהתה הפרקליטות. "האם ביצוע עבירות שוחד במשרד עתיר תקציבים שונה מביצוע עבירת שוחד במשרד עם תקציבים מועטים? שרי ממשלה שווים במעמדם זה לזה ומכאן כי לא אמור להיות כל הבדל בין תפקידי השרים השונים בכל הנוגע להשלכות של עברו הפלילי של אדם על מינויו לתפקיד שר".

עוד נכתב בתגובה כי "מבלי להמעיט מחומרת הכשלים שנפלו בהתנהגות של דרעי, יש לזכור כי אף שהוא ביצע את העבירות במילוי תפקידיו במשרד הפנים, מדובר בעבירות שניתן היה למעשה לחטוא בהן במסגרת כל משרד ממשלתי אחר".

לטענת המדינה, על בג"ץ להתחשב בשיקול הדעת של הממשלה במינוי שרים, וכן בהתערבות הקלה של בית המשפט הנובעת מכך. הפרקליטות ציינה כי פרקליט המדינה שי ניצן אמנם התנגד למינוי, אולם עמדתו זו נדחתה על ידי היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, שסבר כי אין מניעה משפטית למינוי. כמו כן, המדינה ציינה בתגובתה כי עד היום לא נקבעו אמות מידה ברורות לתנאי סף למילוי תפקיד של שר בממשלה, וכי אין בבחירה בדרעי לתפקיד שר הפנים "חוסר שביעות קיצונית שתוביל לפסילת ההחלטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, השבעת שרת המשפטים איילת שקד, מאי 2015. נועם מושקוביץ
סבר כי אין בעיה משפטית במינוי דרעי לשר הפנים. וינשטיין/נועם מושקוביץ

בחודש שעבר אישרה הממשלה פה אחד את מינויו של דרעי לשר הפנים, 22 שנה לאחר שהתפטר מאותו תפקיד בעקבות הגשת כתב אישום נגדו בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. באותו היום עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ נגד המינוי. בעתירה נכתב כי "קיים חוסר סבירות קיצוני שאותו אדם שהכניס בשערי משרד הפנים תת-תרבות של שוחד חוזר לאותו המשרד שבו ביצע את פשעיו"

דרעי התפטר לפני שלושה חודשים מתפקידו כשר הכלכלה על מנת לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לחתום במקומו על מתווה גז. בתמורה לכך עבר למשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל וקיבל סמכויות נרחבות ותוספת תקציבית. לאחר מכן נאלץ להתפטר שר הפנים הקודם, סילבן שלום, בשל החשד כי הטריד מינית נשים, ובהן כאלה שעבדו תחתיו - ודרעי החליפו בתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully