וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: "ההכרעה שלי על מינוי דרעי לשר הפנים היא היחידה"

12.1.2016 / 15:41

בעקבות הפרסום ב"הארץ" ולפיו פרקליט המדינה שי ניצן טען בדיונים סגורים כי ישנו "חוסר סבירות קיצוני" במינוי דרעי לתפקיד, חזר היועץ המשפטי על עמדתו. לדבריו, "עמדתי היא זו שמשקפת את עמדת המדינה, כך היה וכך יהיה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

העימות בצמרת המערכת המשפטית על רקע מינויו של אריה דרעי לתפקיד שר הפנים מתלהט: היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע היום (שלישי) כי על אף התנגדותו של פרקליט המדינה שי ניצן למינוי, הרי ש"הכרעתו (של וינשטיין - י"ב) היא ההכרעה היחידה ואין זולתה". בדברים שפרסם וינשטיין נאמר כי הוא מבקש להזכיר את מה שברור לכולם: "במהלך דיונים פנימיים היועץ שומע את מגוון הדעות ובסופו של יום מכריע. עמדתו היא זו שמשקפת את עמדת המדינה, כך היה וכך יהיה".

הדברים באים על רקע הפרסום אמש ב"הארץ" לפיו ניצן הביע התנגדות נחרצת למינוי דרעי לנוכח הרשעתו בפרשת השוחד כשכיהן בעבר במשרד. הפרקליט ניצן התבטא בדיונים סגורים במשרד המשפטים כי המינוי לוקה ב"חוסר סבירות קיצוני" ועל כן לא יהיה ניתן להגן עליו בבג"ץ. עמדתו עמדה בניגוד לדעתו של וינשטיין שקבע אומנם כי המינוי לא חף מקשיים אולם אין מניעה בדין לאשרו בממשלה וכך הודיע גם בישיבת הממשלה שאישרה את מינויו של יו"ר ש"ס.

לאחר אישור הממשלה הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"ץ בעניין. שופט בית המשפט העליון נעם סולברג לא הוציא צו מניעה לאישור המינוי אולם דרש מהמדינה להגיב לטענות וקבע כי דיון בעניין יתקיים בהקדם. מי שאמורים להגן על ההחלטה הם אנשי מחלקת הבג"צים במשרד המשפטים הכפופים לווינשטיין.

לקריאה נוספת:
העתירות לבג"ץ נגד דרעי כבר יצאו לדרך, אך הוא יכול להיות רגוע
הממשלה אישרה פה אחד את מינויו של דרעי לשר הפנים
חוזר למשרד שבו הורשע: הממשלה תאשר את מינוי דרעי לשר הפנים

פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. נועם מושקוביץ  וראובן קסטרו, עיבוד תמונה
העימות מחריף. שי ניצן ויהודה וינשטיין/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ וראובן קסטרו

בימים האחרונים מתקיימים מספר דיונים בנושא במשרד המשפטים על מנת להיערך לקראת הדיון. בעבר התבטא בג"ץ בעניין מינוי דרעי וקבע כי אין מניעה כי ישמש כשר וקבע כי אין מדובר בחוסר סבירות קיצונית הדורשת את התערבותו.

אתמול אישרה הכנסת ברוב של 54 בעד מול 43 נגד את מינויו לתפקיד שר הפנים. דרעי מכהן גם בתפקיד השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. הוא מונה לשר הפנים בעקבות פרישתו של סילבן שלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש הממשלה בנימין נתניהו השר אריה דרעי באירוע שבע ברכות לרגל חתונת בתו של דרעי. דצמבר 2015. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
דרעי מונה לתפקיד לאחר שהתפטר מתפקידו כשר הכלכלה כדי לא לחתום על סעיף 52/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

דרעי מונה לתפקיד לאחר שהתפטר מתפקידו כשר הכלכלה על מנת לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לחתום במקומו על מתווה גז. בתמורה, עבר למשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל וקיבל סמכויות נרחבות ותוספת תקציבית. לאחר מכן נאלץ להתפטר שר הפנים הקודם, סילבן שלום, בשל החשד כי הטריד מינית נשים, ובהן כאלה שעבדו תחתיו - ועתה דרעי יחליפו בתפקיד.

שר הפנים המיועד מונה לראשונה לתפקיד בשנת 1988 בהיותו בן 29 בלבד, והיה לשר הצעיר בתולדות ישראל. הוא החזיק במשרה בכנסת ה-12 ובכנסת ה-13, תחת ראשי הממשלה יצחק שמיר ויצחק רבין. ביוני 1993 הוגש נגדו כתב אישום וגם בג"ץ שהגישה התנועה לאיכות השלטון, שהובילו להתפטרותו שלושה חודשים מאוחר יותר, בספטמבר 1993. הוא נידון לשלוש שנות מאסר והוטל עליו קלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully