וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: הופסקה מכירת "הגלובוס שהעלים את ישראל"

חברת הציוד המשרדי "טייפו" הסירה מהמדפים גלובוס, שנכתב בו "פלסטין" במקום "ישראל", ועורר את זעמם של הלקוחות. לטענת החברה, העיצוב השנוי במחלוקת נעשה כך משיקולי מקום בלבד. אלא שגם גניזת הגלובוס עוררה ביקורת חריפה

גלובוס של חברת "טייפו", אוסטרליה. פייסבוק, צילום מסך
"אולי אתם אבודים כי אתם לא יודעים להשתמש במפה!". הגלובוס שעורר מחלוקת/צילום מסך, פייסבוק

החברה האוסטרלית "טייפו" לציוד משרדי הסירה מהמדפים גלובוס חדש, שהצליח לעורר סערה פוליטית – לאחר שנכתב בו "פלסטין" במקומה של "ישראל" – כך דווח היום (שני) באתר "גרדיאן". בעיצוב הגלובוס, ישראל ועוד 12 מדינות יוצגו במספר בלבד, עם מקרא מפורט בתחתית הגלובוס.

העיצוב השנוי במחלוקת, שיצא לשוק בסוף חודש ינואר, עורר את זעמם של ארגונים יהודיים, שקראו להחרמת החברה והאשימו אותה באנטישמיות. לקוח אחד פרסם הודעה בדף הפייסבוק של החברה, וביקש לדעת מדוע היא "מחתה את ישראל מעל לפני האדמה". אלא שההחלטה לעצור את ייצור הגלובוס עוררה תגובה דומה מצד ארגונים פלסטיניים.

עוד בוואלה! NEWS:
מזכ"ל האו"ם לישראל: "אני רק השליח, כוח צבאי לא יעצור את האלימות"
נתניהו על היוזמה הצרפתית: "מהווה תמריץ לפלסטינים לא להתפשר"
האיום הצרפתי להכיר בפלסטין עלול להוביל לצעדים חריפים עוד יותר

גלובוס של חברת "טייפו", אוסטרליה. פייסבוק, צילום מסך
"כל המדינות יישארו על המפה, והמקרא יוסר"/צילום מסך, פייסבוק

מהחברה נמסר כי מדובר ב"מפה רשמית מגוף בינלאומי, שאושרה לייצוא", והוסיפו כי שמה של ישראל הושמט מהמפה "אך ורק מכיוון שלא היה מספיק מקום לכלול את שם המדינה". עם זאת, תוך זמן קצר לאחר שהחלו להיערם התגובות, החברה מסרה כי "הוחלט להסיר את הגלובוס מהחנויות ולעצור את הייצור".

אלא שכעסם של הגולשים לא הסתיים שם, ופרסומים נוספים בדף הפייסבוק של החברה הפכו למטרה. כך למשל, פרסום של תרמיל טיולים עם הכיתוב "הלכתי בדרך שמעטים הלכו בה... ועכשיו אני אבוד!", זכה לשלל תגובות. בין היתר, כתבו הגולשים: "אולי אתם אבודים כי אתם לא יודעים להשתמש במפה! תשתמשו במפה הנכונה, עם פלסטין, ואולי זה יעזור!". משתמש נוסף טען: "הדרך שמעטים הלכו בה לא נכנעת לרגשות ציוניים". בגלובוס המקורי הושמט גם שמה של מקדוניה, ולכך הגיב אחד הגולשים: "'טייפו', מה האג'נדה הפוליטית שלכם?".

החברה ניסתה למזער את הנזק ופרסמה הבוקר הודעה, שבה הבהירה כי בגלובוס החדש יופיעו שמות כל המדינות. "'טייפו' לא תסיר אף מדינה מהגלובוס", נמסר. "כל המדינות יישארו על המפה, והמקרא יוסר. מעולם לא התכוונו להעליב או לפגוע באף אחד עם המוצר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully