וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיש הותקף בירושלים: "הערתי לצעיר - והוא שבר לי את השיניים"

31.1.2016 / 15:10

שבועיים לאחר המקרה, תלמיד ישיבה נעצר בחשד לתקיפה חמורה של דוד קריספין בכניסה לשוק מחנה יהודה. בשיחה עם וואלה! NEWS סיפר קריספין, בן 81: "אם מחבל היה דוקר אותי, הייתי מבין. אבל כשזה יהודי, זה פשוט מגעיל". החשוד: "פעלתי בהגנה עצמית"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

אליה לופז, תלמיד ישיבה בן 22 מירושלים, נעצר היום (ראשון) בחשד לתקיפה חמורה של קשיש בן 81 בעיר, לאחר שזה העיר לו על כך שירק ברחוב. הקשיש, דוד קריספין, סיפר לוואלה! NEWS, כי לופז תקף אותו לפני כשבועיים באזור שוק מחנה יהודה בעיר, שבר את שיניו והביא לאשפוזו. כשהגיע לכניסה לשוק, הבחין בלופז וחברו שירקו, והעיר להם כי "לא יפה לירוק". לדבריו, "איך שאמרתי את זה הוא בא לאוטו שלי וירק לי על כל הפנים. חשבתי שהוא הולך משם, אבל אז הוא בא ונתן לי מרפק לפנים ושבר לי את השיניים".

"הוא ירק עליי בצורה הכי מגעילה שיש כי אמרתי לו 'למה אתה יורק על הרצפה?'", סיפר קריספין. "אם מחבל היה דוקר אותי, הייתי מבין. אבל כשזה יהודי, זה פשוט מגעיל. אין כבוד לאדם מבוגר. הוא פשוט תקף אותי, שבר לי את השיניים והתעלפתי לכמה דקות. אחרי זה הוא אמר לי, 'עכשיו נראה אותך הולך למשטרה'".

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לניסיון רצח: תושב בת ים דקר את אשתו ופצע אותה באורח אנוש
העליון החמיר בעונשם של האחים שהציתו את בית הספר הדו לשוני
ראש ארגון הפשע בני שלמה נעצר בנתב"ג בחשד לסחיטה באיומים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא ירק עליי בצורה הכי מגעילה שיש כי אמרתי לו 'למה אתה יורק על הרצפה?'". קריספין/מערכת וואלה!, צילום מסך

לופז נמלט מהזירה ופנה למשטרה. במשך שבועיים פעלו חוקרי מרחב ציון, בהסתמך על תיעוד ממצלמות האבטחה במקום, לאיתורו. הבוקר, בזכות פעילות מודיעינית מאומצת, הצליחה המשטרה ללכוד את לופז, ובמשטרה הבהירו כי מתכוונים להגיע גם לחשודים נוספים. קריספין הגיב למעצר בשמחה והוסיף: "איזה מן דבר זה, שצעיר גבוה כזה תוקף אדם מבוגר? אני לא עשיתי לו כלום. אני פנסיונר, הילדים שלי בארצות הברית, והוא פשוט בלי שום כבוד תקף אותי".

לופז הובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים. במהלך הדיון, טען נציג המשטרה אבי שבתאי כי המשטרה מייחסת ללופז עבירה של תקיפה הגורמת חבלה ממשית. בחקירתו, כך לדברי באת כוחו עו"ד לאה צמל, טען לופז כי פעל בשם הגנה עצמית כיוון שקריספין הוא זה שתקף אותו על רקע היותו בחור ישיבה. השופטת ג'ויה סקפה שפירא החליטה להאריך את מעצרו של לופז בארבעה ימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצרו הוארך בארבעה ימים. לופז, בתיעוד ממצלמות האבטחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ איציק שמולי, יו"ר שדולת הגמלאים בכנסת אמר כי "מדובר במקרה חריג ומזעזע בחומרתו. ביטחונם של אזרחים ותיקים במדינה פשוט הפך להפקר, כשהתקיפות לא מתרחשות כבר רק באיזה סמטה חשוכה אלא ממש בלי בושה במרכז העיר". לדבריו, "אי אפשר להשלים עוד עם המצב הזה שנובע לא פעם מסלחנות מוגזמת של גורמי אכיפת החוק כלפי הפוגעים בחסרי ישע. בכוונתי ליזום דיון דחוף בועדת הרווחה ולדרוש טיפול ואכיפה נחושים יותר של הרשויות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לופז בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לופז בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully