וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת סוגר מרכולים בשבת - אך סעד במסעדה לא כשרה בשישי בערב

על רקע מחאת תושבים נגד כוונתו לסגור בסופי שבוע מרכולים במרכז העיר, נצפה ראש עיריית ירושלים מבלה במסעדה לא כשרה באילת. העירייה: "מאות עסקים פתוחים בשבת בהתאם לסטטוס קוו ולחוק – וכך יישאר"

צלם: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

(הפגנה נגד סגירת מרכולים בירושלים בשבת, אוגוסט 2015)

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, עורר את מורתם של תושבים רבים כשהחליט לאחרונה לסגור את המרכולים שבמרכז העיר בשבת. למרות זאת, הוא נצפה אמש (שישי) כשהוא סועד במסעדה לא כשרה באילת. "זה לא אותו ראש עיר שרוצה לסגור עסקים בירושלים בשבת?", שאל פעיל ליכוד מירושלים, שהופתע לשמוע כי בילה במקום.

האירוע המדובר תועד במהלך ה"ליכודיאדה" שהתקיימה בסוף השבוע באילת, אז נכנס ברקת עם פעילי ליכוד למסעדת "קאזה דה ברזיל" בעיר, שאינה מחזיקה בתעודת כשרות מכל סוג. "ברקת מחמיר את הסטטוס קוו בירושלים ונוסע ליהנות מהסטטוס קוו באילת", לדברי פעיל המפלגה.

לקריאה נוספת:
חרף טענות עיריית ירושלים: חברת הקנאביס תרצה על לגליזציה
בזכות סיוע מהאוצר: יימנעו פיטורי מאות עובדים בעיריית ירושלים
הפתרון של עיריית ירושלים להצתת מכולות האשפה: סילוקן מהרחובות

ניר ברקת סועד באילת בשבת. ספק 500
דין ירושלים כדין אילת? ברקת מבלה עם פעילים במסעדת "קאזה דה ברזיל" באילת/ספק 500

החל מחודש אפריל יתבקשו שבעה מרכולים במרכז ירושלים, הפועלים 24 שעות ביממה, לסגור את שעריהם בשבת. זאת, בעקבות החלטת ברקת שהתקבלה לפני כחצי שנה, ובעקבות שימוע שנערך לבעלי העסקים לפני ארבעה חודשים והתראה נוספת שנשלחה מהעירייה לפני שבוע וחצי.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "גם בירושלים, כמו באילת, מאות עסקים בהם מסעדות, בתי קולנוע ומקומות בילוי פתוחים בשבת בהתאם לסטטוס קוו ולחוק וכך יישאר. כל אחד שמעוניין לבלות בבתי עסק אלה בשבת יכול לעשות זאת, כולל ראש העיר". עוד נמסר: "מסחר, כגון מרכולים, אסור בשבת על פי החוק ועל כן, לאחר פסק הדין נגד עיריית תל אביב בנושא, נקבעה בהנחית היועץ המשפטי מדיניות אכיפה לנושא גם בירושלים".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת בחמ"ל העירייה. דצמבר 2013. טלי מאייר
התושבים החילונים זועמים. ברקת/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully