וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף טענות עיריית ירושלים: חברת הקנאביס תרצה על לגליזציה

למרות טענת העירייה כי הרצאת חברת "ונקו", המשווקת מוצרי עישון, שתתקיים בחסותה תעסוק בשיווק בלבד, הבהיר המנכ"ל בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי היא תעסוק בלגליזציה של מריחואנה. "זה הדבר היחיד שבו אנו עוסקים"

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

עיריית ירושלים טענה בשבוע שעבר כי הרצאה של חברת "ונקו" הפועלת לקידום לגליזציה של קנאביס שתתקיים בחסותה תעסוק בשיווק בלבד, אך מנכ"ל החברה, אייל אקרמן, הבהיר השבוע בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי זו אינה מטרת ההרצאה. "לא מדובר בהרצאה על שיווק, מדובר בהרצאה על חברת 'ונקו' שמקדמת לגליזציה באמצעות מכירת מוצרי עישון", אמר.

ההרצאה תתקיים במסגרת פסטיבל "שאון חורף", סדרה של עשרות אירועים הנערכים בבירה בכל יום שני במהלך חודש פברואר. את הפסטיבל יוזמת, מממנת ומפיקה עיריית ירושלים.

לקריאה נוספת:
מחקר: קנאביס רפואי משפר את מצבם הבריאותי של חולי מחלות מעיים
מחקר: יותר משליש מהסטודנטים באוניברסיטת אריאל משתמשים בקנאביס
תינוקת מהצפון אושפזה לאחר ששאפה קנאביס; אביה חשוד בהזנחה

גידול מריחואנה, קנאביס רפואי. שאיפה לחיים,
"לא מדובר בהרצאה על שיווק". קנאביס רפואי/שאיפה לחיים

לדברי אקרמן, החברה, שגם משווקת מוצרי עישון, אינה פועלת למטרות רווח וכל הרווחים ממכירת המוצרים מופנים לטובת קידום לגליזציה של סמים קלים בישראל. "הרעיון הוא לייצר כלכלה לקנאביס בישראל, אנחנו ממליצים להם (למעשנים – דג"ה, מ"ש) להחליף מותג ועבור ל'ונקו' ומזה אנחנו מממנים את הלגליזציה. אנשים קונים מוצרים של 'ונקו' כדי לקדם לגליזציה".

אקרמן הוסיף כי "'ונקו' היא מעין סטארט-אפ, מדובר בסיפור מיוחד כי אנחנו באנו עם משהו ייחודי מבחינה חברתית וכלכלית, חברה בע"מ שיש לה מטרה פוליטית מוצהרת. לא נסתיר את זה מהמשטרה. הנושא המרכזי הוא הלגליזציה בהרצאה, זה ברור שזה הדבר היחיד שבו אנחנו עוסקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"הרשות למלחמה בסמים נחרדת מהסיפור"

סוזן בן עזרא, ראש תחום שיקום וטיפול ברשות למלחמה בסמים, קראה לעיריית ירושלים לבטל את ההרצאה. "הרשות למלחמה בסמים נחרדת מהסיפור. רשות מקומית כמו ירושלים נותנת יד לקידום לגליזציה של סמים, סם מסוכן ואסור בחוק נכון להיום", אמרה. "נעשתה פנייה ביום ראשון לעיריית ירושלים, טרם קיבלנו תשובה בנושא". לטענתה, "יש הבדל בין להביע עמדה בירושלים לבין להביע דעה במימון הרשות המקומית. זה לא צריך להיות באירוע ממלכתי. זה סם שאסור על פי החוק. אי אפשר לקדם את זה מכספי רשות שממומנת מהמדינה".

שאון חורף, ירושלים. עיריית ירושלים, אתר רשמי
כרזה המפרסמת את פסטיבל "שאון חורף"/אתר רשמי, עיריית ירושלים

בן עזרא התייחסה למצב בקולורדו, המדינה הראשונה בארצות הברית שהתירה שימוש במריחואנה. "אני יודעת שיש שם מסים ורווחים, אבל לא מדברים על זה ש-9% מבני הנוער מתמכרים לזה, זו הפכה לבעיה רצינית בקרב בני הנוער שם. בחג ה'הלווין' פרסמו להורים לבדוק את הממתקים שהילדים מקבלים. יש אמירה קשה שהסם הזה מתגלגל גם לבני נוער".

על כך השיב אקרמן: "אנחנו לא צריכים לשלם את המחיר על החינוך של בני נוער, שההורים ומערכת החינוך מצליחים או לא מצליחים לחנך אותם. אי אפשר לשקר לאנשים, הם יודעים מה ההשלכות. זה יעשה רק טוב לציבור הרחב לשמוע דעות, גם אם הן שונות". לדבריו, "אנחנו נצטער אם יבטלו לנו את ההרצאה, זה יהיה סתימת פיות. יש יותר ממיליון צרכני קנאביס בישראל. אנחנו מצליחים להביא את זה לקדמת הבמה וחבל שיש גורמים שמנסים להפריע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully