וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות מדיני בין צרפת לישראל: כותרות השבת

לפיד אמר כי האולטימטום שהציבה צרפת היא סימן להידרדרות מעמד ישראל בעולם, האופוזיציה הסורית נסעה לשיחות השלום בז'נבה ופרשת המיילים של קלינטון לא נגמרת. אלו הכותרות שעשו את הסופ"ש

משבר ביחסים: ישראל דחתה את יוזמת השלום הצרפתית

שר החוץ של צרפת הודיע אמש כי פריז תכיר במדינה פלסטינית אם ישראל לא תחדש את המשא ומתן והבהיר כי מדינתו תכנס ועידת שלום בהשתתפות הצדדים בסכסוך. לאחר מכן, התייחס גורם מדיני לנושא והבהיר כי ישראל דוחה את התכנית. "אמירה זו מהווה תמריץ לפלסטינים להגיע למבוי סתום", אמר. "כך לא ניתן לנהל משא ומתן ולא להשיג שלום".

במסגרת התכנון הצרפתי, אמר פביוס כי "צרפת תעסוק בשבועות הקרובים בארגון כינוס בינלאומי שאליו יגיעו כלל הצדדים ושותפיהם - האמריקנים, האירופים והערבים, על מנת להביא למימוש פתרון שתי המדינות", אמר. הוא הוסיף כי כחברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם, לצרפת יש אחריות בנושא, ומחובתה לנסות לקדם את פתרון שתי המדינות.

לפיד: האולטימטום שהציבה צרפת - סימן להידרדרות מעמדנו בעולם

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס הבוקר לדברים שאמר אתמול שר החוץ של צרפת לורן פביוס, לפיהם מדינתו תכיר במדינה פלסטינית אם ישראל לא תחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים במסגרת ועידת שלום שתכנס פריז. "הדבר הזה מצביע על ההידרדרות החמורה של מעמדנו הבינלאומי", אמר לפיד במסגרת אירוע שבתרבות בנווה מונוסון. "זה לא היה קורה פעם שחברה במועצת הביטחון של האו"ם מודיעה שהיא תכיר חד-צדדית בפלסטינים בלי לשאול אותנו לפני כן".

האופוזיציה הסורית חזרה בה: תגיע לשיחות השלום בז'נבה

הוועדה העליונה למשא ומתן, המייצגת את ארגוני האופוזיציה הסורית המרכזיים, הודיעה אמש כי תסכים להשתתף בשיחות השלום לסיום הסכסוך במדינה, שהחלו מוקדם יותר היום בז'נבה שבשוויץ – כך דווח בערוץ אל-חדת'. זאת, לפי הדיווחים, לאחר שקיבלה ערבויות מהאו"ם ומארצות הברית. שלושה נציגים מטעמה יגיעו לסבב השיחות.

שיחות השלום נפתחו אתמול בז'נבה לאחר שנתיים של קיפאון בתהליך המדיני לפתרון מלחמת האזרחים העקובה מדם בסוריה, בתיווך האו"ם. בתחילה, הודיעו ארגוני האופוזיציה המרכזיים שלא ינכחו בשיחות. שליח האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה, הודיע כי ייפגש עם נציגי הממשל הסורי, ולאחר מכן היה אמור להיפגש עם נציגים נוספים שהגיעו למקום, השייכים לארגוני אופוזיציה קטנים וכמעט חסרי השפעה.

גורמים במערכת הביטחון: "פעילות סודית של מל"טים? אין פה דרמה"

בישראל לא התרגשו מהפרסומים מאתמול בבוקר באתר "אינטרספט" ובעיתון הגרמני "דר שפיגל" כי גופי המודיעין האמריקניים והבריטיים שפועלים בקפריסין הצליחו לעקוב אחרי תנועת המטוסים הבלתי מאוישים של חיל האוויר הישראלי מעל שמי עזה, ואף לפרוץ את ערוצי הקשר והווידאו של המל"טים ומטוסי הקרב מדגם F-16. גורמים רשמיים בישראל אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS: "אין הרבה מה להגיב כי אין פה דרמה גדולה".

לטענתם, הדיווח בחו"ל לא חידש דבר. "שום פעילות ביטחונית שלנו לא נפגעה, והעובדה שגורמי ביון של מדינות זרות הפועלים במזרח התיכון מזהים פעילות שלנו היא מובנת מאליה, בדיוק כפי שאנחנו מזהים פעילות של מדינות אחרות באזור. מה בדיוק חדש כאן? בין זה לבין להפריע לנו או לחבל בפעילות שלנו או לחדור לליבת הסוד שלנו, המרחק רב".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

רגע לפני אייווה: 22 מיילים של קלינטון סווגו "סודיים ביותר"

מחלקת המדינה האמריקנית אישרה אמש בפעם הראשונה כי שבע תכתובות מייל ששלחה הילרי קלינטון מחשבונה הפרטי, ובהם 22 מיילים, הכילו מידע רגיש שסווג "סודי ביותר" – אחת מרמות הסיווג הגבוהות בארצות הברית. "המסמכים לא היו מסווגים סודיים ביותר בזמן שבו נשלחו", הדגיש דובר מחלקת המדינה, ג'ון קירבי, בהודעתו בנושא.

לפי סוכנות הידיעות אי-פי, המיילים, המתפרסים על פני 37 עמודים, כוללים מסרים הנוגעים לחומר מסווג ביותר שיכול לרמז על מקורות חסויים או תכניות חשאיות כמו תקיפות של מל"טים אמריקניים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully