וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השופטים לא קראו את התיק": כך הורשעו בטעות שליחיו של אברג'יל באילת

29.1.2016 / 10:00

המחוזי בבאר שבע החליט לבטל שתי הרשעות לעבריין האילתי יניב מלול והרשעה אחת לראש ארגון הפשע אילן בן שטרית - לאחר שהורשעו בסעיפים שלא היו חלק האישום. לטענתם, בית המשפט כלל לא קרא את האישום. "המשפט התנהל לא בצדק", אמר מלול לוואלה! NEWS, בריאיון ראשון לתקשורת

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

מחזה לא שגרתי התרחש אתמול (חמישי) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. הרכב השופטים זיכה שניים מראשי ארגון הפשע האילתי, אילן בן שטרית ויניב מלול, מסעיפי אישום שהשניים הורשעו בהם - אחרי שהתברר כי אותם סעיפים כלל לא הופיעו בכתב האישום. "הם (בית המשפט) לא קראו את התיק", אמר בן שטרית. "יש כתב אישום, ובית המשפט הרשיע אותנו בלי לקרוא אותו. עשו קופי-פייסט משרית שמש (הפרקליטה שמנהלת את התיק - י"א)", הוסיף מלול במסגרת שיחה עם בן שטרית בדיון, שבו בוטלו שתי הרשעות למלול והרשעה אחת לבן שטרית.

בספטמבר האחרון הרשיע בית המשפט את בן שטרית, שעמד בראש ארגון פשיעה גדול באילת. לפי כתבי האישום, מלול היה מנהל הארגון בפועל בעת שבן שטרית היה בכלא. יוחסו לו שורה של עבירות חמורות, הכוללות ניסיונות רצח, קשירת קשר לפשע, סחיטות באיומים, ניהול בתי הימורים ועבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים. בנוסף לכך, הרשיע בית המשפט חמישה עבריינים נוספים בעבירות שונות.

שתי הרשעות של מלול הן ניהול מתחם בינגו באזור התעשייה בעיר. לפי עדותו של עד המדינה בתיק, הפיק מלול רווח של כ-2.2 מיליון שקלים ממתחם הבינגו. עם זאת, לאחר ההרשעה, העירו מלול ובא כוחו, עו"ד זוהר ארבל, כי העבירות הללו אינן חלק מכתב האישום. אתמול, בהחלטה דרמטית, ובהסכמה עם פרקליטות מחוז דרום, בוטלו שתי הרשעות הללו. הרכב בית המשפט, ברוך אזולאי, נתן זלוצ'ובר ויעל רז לוי הודו במהלך הדיון כי אכן מלול הורשע באישומים בטעות - אישומים שכלל לא הופיעו בכתב האישום.

לקריאה נוספת:
כך הפיל עד המדינה הנעדר את ארגון הפשע מאילת
שמונה הורשעו בחברות בארגון פשע באילת; "עד המדינה שיקר"
החקירה שלא הפילה את "הבורר מירושלים": האזינו להקלטות

בית המשפט המחוזי שבבאר שבע הרשיע שמונה אנשים בחברות בארגון פשע, ספטמבר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
"לא קראו את התיק". אילן בן שטרית, בחולצה השחורה מימין/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

נציגת הפרקליטות, שרית שמש, טענה במהלך הדיון, כי האישומים בעניין ניהול הבינגו לא נכללו בכתב האישום המקורי "בשל טעות". עם זאת, בית המשפט הרשיע בכל זאת את מלול באישומים אלו, כמו גם את בן שטרית ואת מלול, בעבירות של ניהול מתחם הימורים במתחם לב אילת. לאחר התייעצות, חזרה שמש וטענה כי הפרקליטות מסכימה לביטול שני אישומים אלו.

מלול ובן שטרית אמרו כי מדובר בהחלטה שערורייתית. "המשפט הזה התנהל לא בצדק", אמר מלול לוואלה! NEWS. "עשו לנו עוול גדול מאוד ובעזרת ה' בעליון כל השקרים האלו ייצאו לאור". הטענה המרכזית של מלול ובן שטרית היא כי בית המשפט כלל לא קרא את כתב האישום וכלל לא קרא את חומר החקירה. "היו צריכים לקרוא את כתב האישום, זה המינימום", אומר מלול. "אין הוכחות. כתב האישום לא נקרא וגם התיק לא נקרא", הוסיף בן שטרית.

מלול הוסיף כי התנהלות המשטרה ובית המשפט הייתה בעייתית לכל אורך הדרך. "לוקחים עד מדינה, עבריין - סגרו לו תיק אונס - נתנו לו 200 אלף, (אמרו לו) 'בוא תספר סיפורים, תספר שקרים'. באה לפה בחורה אומרת: 'הוא אנס אותי', התייחסו לזה בכלל? מישהו התייחס לבחורה מסכנה שבכתה שהוא אנס אותה, התעלל בה? מסכנה קיבלה מכות רצח. אף אחד לא התייחס לזה. מותר לעשות היום פשעים, הכול. תבוא למשטרה יראו לך תסריט מסוים, יקריאו, תעיד על אנשים וימחקו לך הכול".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דיון בעניינו של יניב מלול שהורשע בעבירה שביצע ארגון פשע שמאוחר יותר התברר שהוא לא קשור לארגון, בית המשפט המחוזי באר שבע. 28 בינואר 2016. שי מכלוף
"אין הוכחות". מלול/שי מכלוף

בהתייחס לניסיונות רצח שבהם הורשע בן שטרית, ביניהם ניסיון רצח של מי שעמד בראש הכנופיה הירושלמית, יוסי מלכה, אמר מלול: "כדור לא נורה, קפצון לא נתפס. מאשימים בניסיון רצח, עד המדינה מספר וממציא על 84 מיליון שקלים שהרווחתי. עד המדינה אומר 'אני שיקרתי'. שוטר בא ואומר לא היה (ניסיון רצח של שוטר שבו הואשם בן שטרית, י"א), עשו אותו עד עוין". בן שטרית מוסיף: "שוטר אומר 'לא ניסו להרוג אותי, לא דיברו איתי בכלל". מלול: "למה? כי הוא אומר את האמת. אבל מאמינים לעבריין".

בן שטרית: "עד מדינה בדוכן העדים אמר שאת העדויות האלו 'סתם המצאתי'. ההוכחה לזה שהם (השופטים) לא קראו את התיק זה שהרשיעו אותך בבינגו ואותי הרשיעו בלב אילת (מתחם הימורים) אין בכתב אישום אפילו! את הכתב אישום הם לא קראו אפילו. מאמינים לעבריין שקרן שהודה שהוא שקרן. חי כל 2009-2008 בבאר שבע בכלל (ימים שבהם מספר העד כי היה חלק מהארגון האילתי, י"א) ואני בבית הסוהר בכלל".

מלול סבור כי הצדק ייצא בסופו של דבר לאור, לאחר שכל שמונה הנאשמים יערערו על ההרשעה לבית משפט העליון. "אנחנו עדיין לא אמרנו את המילה האחרונה", אמר.

פרקליטו של מלול: "בביטול ההרשעה יש להשליך על התיק"

אותו עד מדינה, כך נראה, סיפר שורה של טענות במהלך המשפט שהתבררו בהמשך כמוגזמות לכל הפחות. בן שטרית ומלול, שהיו עד לכליאתם הסניף הדרומי של יצחק אברג'יל, הכחישו לאורך כל החקירה, כפי שעולה מחומרי החקירה שהגיעו לידי וואלה! NEWS, כי היה לו כל קשר לדברים שמייחס לו עד המדינה.

"מזמן ידעתי שהוא מודיע משטרתי, כך חשדתי בכל אופן", צחק בן שטרית בפני החוקרים, שהטיחו בו חשדות לניסיונות חיסול של בכירים בעולם התחתון, ובהם העבריין רמי אמירה, שנרצח שנה לאחר ניסיון החיסול שיוחס לבן שטרית, והעבריין יוסי מלכה. בן שטרית נחקר בחשד שהיה מעורב בתכנון ניסיון ההתנקשות במלכה, בחסות "אחיו לנשק", ראש ארגון הפשיעה הירושלמי יעקב "עקא" שמעון. עוד נחשד בן שטרית בניסיון לחסל את עד המדינה, כשנה לפני המעצרים. "מי שירה בו לא קשור אליי", טען.

עו"ד זוהר ארבל: "בצעד תקדימי הוחלט לבטל חלק מהרשעה בתיק בן שטרית ביחס ליניב מלול. תיקון של הכרעת הדין שעוסק בכך ששלושת רבעי מהסכומים בהם הורשע הנאשם, בכך שהפיק רווחים ממקומות הימורים והלבין הון. לטעמנו יש בכך להשליך באופן רוחבי על התיק, משום שזה משליך על האמינות של עד המדינה ועל המעמד של הנאשם, שהורשע כמנהל בארגון הפשיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully