וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטף את הדם מהידיים ונמלט מהארץ: כתב אישום נגד רוצח הצעיר בחיפה

28.1.2016 / 14:25

גנאדי גלקין, תושב חיפה לשעבר בן 43, מואשם שדקר את אדוארד רוטברג למוות ב-1998 במהלך מסיבה בעיר. לפי כתב האישום, הרצח התבצע על רקע רומנטי. גלקין ברח כמה שעות אחרי המעשה לגרמניה, שם אותר לפני כשבוע

עריכה: ניר חן

פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד גנאדי גלקין, בן 43, בגין רצח אדוארד רוטברג בשנת 1998 במהלך מסיבה בחיפה. הרצח, על פי כתב האישום, התרחש על רקע רומנטי. במהלך המסיבה, הבחין הנאשם בצעירה שעמה ניהל בעבר קשר רומנטי רוקדת עם רוטברג. לאחר מכן רצח אותו בדקירות סכין. הוא אותר לפני כשבוע על ידי המשטרה בברלין.

על פי כתב האישום, גלקין היה בקשר רומנטי עם הצעירה במשך כמה שנים עד שעזב להתגורר בגרמניה. ב-7 במרץ 1998 הגיע למסיבה שנערכה ברחוב נורדאו בחיפה והבחין ברוטברג ובחברתו לשעבר מתגפפים. בהמשך הערב, שאל את הצעירה אם היא נמצאת במערכת יחסים עם רוטברג, אך היא השיבה בשלילה.

לקריאה נוספת:
אחרי 18 שנה: המשטרה איתרה בברלין חשוד ברצח צעיר במסיבה בחיפה
אב הנרצח מחיפה: "חיכיתי למעצר הרוצח, אך 18 שנה זה המון זמן"

מעצר פרשת רצח אדוארד רוטברג  מ 1998 שפוענחה כעת – גנאדי גלקין בית משפט השלום חיפה 20 ינואר 2016. ערן גילווארג
ביקש לצאת כדי לדבר - ודקר את רוטברג למוות. גלקין/ערן גילווארג

מכתב האישום עולה כי לקראת סיום המסיבה, ניגש גלקין לרוטברג וברשותו סכין וביקש ממנו לצאת עמו כדי לדבר. השניים יצאו לרחבה סמוכה, שם דקר הנאשם את רוטברג שלוש פעמים בחזה ובגב, מתוך כוונה להרוג אותו. רוטברג מת זמן קצר לאחר מכן כתוצאה מפגיעה קשה בלבו. מיד לאחר מכן, חזר הנאשם למקום המסיבה, שטף את ידיו מהדם ונמלט מהמקום. עוד באותו היום, כך נכתב בכתב אישום, הוא עזב לגרמניה כדי לברוח מהליך שיפוטי.

גלקין, תושב חיפה לשעבר, נשוי ואב לילד, זוהה לפני כשנתיים על ידי אדם שהעביר את המידע למשטרת ישראל. בעקבות כך, החלה המשטרה לעקוב אחריו עד שהתבסס החשד כי מדובר ברוצח הנמלט. פעולות החקירה שבוצעו בשנתיים האחרונות הובילו למעצרו על ידי הרשויות בגרמניה לפני כארבעה חודשים, זאת לאחר שהשתקע בברלין בזהות בדויה.

ממשטרת מחוז חוף נמסר כי הליך ההסגרה התאפשר הודות למאמצים עקביים ונחושים של גורמי משטרת ישראל, לרבות נציגיה בחו"ל והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בשיתוף פעולה עם גופי האכיפה בגרמני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully