וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקומיקאי הצרפתי דיודונה נעצר בהונג קונג: "באתי לקדם את השלום"

דיודונה, הידוע באמירותיו הגזעניות ובמועל היד, עוכב על ידי רשויות ההגירה עם הגעתו לשדה התעופה הבינלאומי, ככל הנראה לבקשת הקונסוליות הצרפתית והישראלית. בנו סיפר: "זה נראה שהם ידעו שהוא מגיע, וחיכו לו"

הקומיקאי הצרפתי דיודונה. פריז, ינואר 2014. AP
המצב "די מוזר". דיודונה/AP

הקומיקאי הצרפתי דיודונה מבאלה מבאלה, שנודע באמירותיו השנויות במחלוקת בעיקר בגנות יהודים והורשע בעבר בצרפת ובבלגיה באמירות גזעניות ואנטישמיות, נעצר הלילה (חמישי) בשדה התעופה הבינלאומי של הונג קונג, בעקבות תלונות שהוגשו על ידי הקונסוליה הישראלית והצרפתית בהונג קונג, לקראת הגעתו לרגל הופעה. בנו של הקומיקאי, מרלן, מסר לעיתון ההונג קונגי "סאות' צ'יינה מורנינג פוסט" כי המצב "לא נעים", והוסיף כי הוא עוכב למשך כמה שעות, לצד כמה ממקורביו.

"הוא עכשיו תקוע אצל כמה עשרות פקידי הגירה, עם עוד כמה צרפתים שהגיעו לבקר בהונג קונג", סיפר. "הם כולם מעוכבים. זה נראה שהם ידעו שהוא מגיע, וחיכו לו". עם זאת, טען כי בקרב פקידי ההגירה אין כל דוברי צרפתית, ולכן המצב "די מוזר".

עוד בוואלה! NEWS:
הקומיקאי דיודונה במשפטו: מגנה את הפיגועים בפריז
חקירה נגד הקומיקאי דיודונה, שלעג לקורבנות הטבח בפריז
"אני חיסלתי את דיודונה"

דיודונה מוכר בשל מחוות היד שלו, שהושוותה על ידי רבים למועל יד נאצי. לדברי מרלן, הוא "פשוט רוצה להיכנס כאזרח צרפתי נורמלי, שתמיד רצה להגיע להונג קונג, וזו חלק מהסיבה שבגינה הגיע. אבל הוא תקוע עכשיו בהגירה, שפשוט חיפשה עליו במשך זמן רב מדי".

כ-300 צופים היו צפויים להגיע להופעתו של דיודונה בפאב המקומי "סייברפורט" הלילה ומחר. למרות הדיווח, מהקונסוליה הצרפתית נמסר כי אנשיה כלל לא היו מודעים למעצרו של הקומיקאי. בשבוע שעבר אמר דיודונה כי הוא יגיע להופעות בהונג קונג על מנת "לקדם את השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully