וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני חיסלתי את דיודונה"

12.6.2014 / 16:29

מדירה בבת ים מנהל העיתונאי ג'ונתן-סימון סלם מלחמה עיקשת נגד הקומיקאי דיודונה, שידוע בדעותיו הגזעניות והאנטי-ציוניות. וואלה! חדשות חושפת את "מוביל המאבק נגד הקומיקאי האנטישמי". צפו בכתבה

כתבתה של הילה קובו, צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק

הגל הוויראלי הזה שטף את הרשת לפני כחצי שנה: מאות, אם לא אלפי אנשים צולמו כשהם מניחים את כף ידם האחת על זרועם הנגדית, כשזו נמתחת כלפי מטה. לפעמים צולמו התמונות האלה באתרים בעלי משמעות יהודית, אנדרטאות לזכר השואה ואפילו בחברת חרדים או חיילי צה"ל., והן פורסמו ברשת, הופצו, זכו לתגובות, לייקים, שיירים וכל הבא ליד.

התנועה הגופנית הזו, כך התברר, היא למעשה מחווה חתרנית בשם "קנל", מעין מועל יד נאצי – רק בהפוך, שהפכה במידה רבה לסמלם של פעילי ימין קיצוני בצרפת.
מי שהגה אותה הוא קומיקאי צרפתי-קמרוני בשם דיודונה מ'בלה-מ'בלה. ובקיצור: דיודונה.

רק אז, בתקופה הוויראלית של הקנל, התוודעו אזרחי ישראל לסטנדאפיסט החריג, אולם כבר לפני כמה שנים הוא החל להעלות מערכונים אנטישמיים ולהביע דעות אנטי-ציוניות חריפות.
כעת חושפת וואלה! חדשות, כי מי שהחל את "הרמת המסך" מעל פרצופו האמיתי – מתגורר דווקא בעיר בת ים: לפני כשנה שמע העיתונאי היהודי ג'ונתן-סימון סלם כי דיודונה מבקש לרוץ בבחירות של הפרלמנט האירופי במסגרת מפלגה אנטי-ציונית, והחליט להגביר את מאמציו כנגדו. כעת הוא נתפס כ"מוביל המאבק נגד הקומיקאי האנטישמי".

דיודונה הורשע מספר פעמים בבתי משפט על התבטאויותיו, מופעיו מוחרמים על ידי המוסדות הרשמיים בצרפת, הוא חשוד בהעלמות מס של מיליונים והפצת צילומי ה"קנל" הופסקה כמעט לחלוטין – כל זאת לא מעט בזכות חשיפותיו של העיתונאי הישראלי, והדיון הציבורי הנרחב שהן הובילו אליו.
מי הוא ג'ונתן? כיצד הוא לוחם בדיודונה? ואיך בדיוק צוחק הקומיקאי על יהודים? צפו בכתבה.

  • עוד באותו נושא:
  • דיודונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully