וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת האימונים בצאלים: הודחו מג"ד, סגנו ועוד שני קצינים

28.1.2016 / 10:11

צוות מומחים הציג בפני הרמטכ"ל גדי איזנקוט את ממצאי החקירה של תאונת האימונים שאירעה בתחילת החודש וגבתה את חייו של סרן ישי רוסלס. "המחדל נבע משילוב של רשלנות מפקדים וכשל מקצועי חמור", נמסר. עוד שני חיילים הודחו ולשני מפקדים נרשמה הערה פיקודית

עריכה: גדי וינסטוק

סגן אלוף טל דוד, מפקד גדוד 75 בחיל שריון, וסגנו יודחו בעקבות תאונת האימונים בבסיס צאלים, שהביא למותו של סרן ישי רוסלס לפני כחודש - כך נמסר היום (חמישי) מצה"ל. אמש הציג צוות מומחים את ממצאי החקירה בפני הרמטכ"ל, גדי איזנקוט. מחקירת הצוות עלה כי המחדל נבע משילוב של רשלנות מפקדים וכשל מקצועי חמור. בנוסף להדחת שני הקצינים הבכירים, הודחו שני קצינים ושני חיילים. כמו כן, הוחלט לרשום הערה פיקודית למפקד מרכז אימוני שריון, אלוף-משנה שמעון אדרי.

התאונה אירעה ב-6 בינואר. רוסלס, קצין בדרגת סרן מגדוד "נצח יהודה", נהרג וחייל נפצע באורח קל עד בינוני. מותו של הקצין נקבע בשטח והפצוע פונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע. השניים נפגעו מרסיסים מפיצוץ פצצת מרגמה שסטתה ממסלולה ופגעה ליד יציע, שסמוך אליו שהו שני הלוחמים. הרסיסים התפזרו ברדיוס של מאות מטרים ומהם נפגעו גם כמה כלי רכב סמוכים. רוסלס, מפקד מחלקה בחטיבת כפיר בן 23 מבית מאיר שליד בית שמש, עלה ממקסיקו לפני כמה שנים.

מחקירת צוות המומחים עלה כי פצצת המרגמה התפוצצה 1,450 מטרים מהנקודה שאליה כוונה. צוות המרגמה תכנן לירות לנקודה, תיקן באופן שגוי את כיוון הירי ואותו התיקון גרם למותו של סרן רוסלס. עוד נמסר כי בבדיקת מערכת ההכנות נמצאו ליקויים במערכת הבטיחות. כאמור מלבד מפקד הגדוד וסגנו, הודחו סגן מ"פ מסייעת של הגדוד, מפקד עמדת המרגמה ושני מש"קים שהיו בעמדת הירי. גם מ"פ מאוגדה 36 ננזף. בצה"ל הדגישו כי חקירת מצ"ח בנושא נמשכת.

לקריאה נוספת:
מי נתן את ההוראה והיכן היה קצין הבטיחות: השאלות הקשות מהאסון
מאות השתתפו בהלוויית הקצין שנהרג בתאונת האימונים בצאלים
תאונת האימונים הקטלנית בצאלים: פצצת המרגמה נורתה לכיוון הלא נכון

תאונה בצאלים. קבוצת מדברים תקשורת, מערכת וואלה! NEWS
אזור התאונה בצאלים/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת מדברים תקשורת

התאונה אירעה בתום תרגיל גדודי, שבמקביל אליו נערכו הכנות לקראת תצוגת יכולות של גדוד 75 בחיל השריון מול קורס מ"פ ומג"ד, ובמסגרת ההכנות נורתה אש חיה. כוח מהגדוד ירה את המרגמה שמסיבה לא ברורה התפוצצה ליד היציע. כתוצאה מהפיצוץ נפגעו שני חיילים, האחד באורח אנוש עם פגיעת ראש והשני במצב קל עד בינוני עם פגיעה בידו.

הלווייתו של רוסלס התקיימה יומיים לאחר התאונה. "הלכת והשארת אותנו כאן עם לב שבור", ספד לו האב אהרון לבנו. "הלכת מאתנו כמו בנאדם פשוט. צדיק נסתר בשבילנו ובשביל כל עם ישראל. תודה על כל מה שהיית בשבילנו ב-23 השנים האחרונות. יבוא יום וניפגש בן אהוב שלי. אימא ואני מחכים לחיוך הענק שלך נכנס לבית אבל יודעים שהוא לא ייכנס בדלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully