וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחברת החשמל נערכו, אך נותרו בלי עבודה: "ציפינו ליותר תקלות"

26.1.2016 / 17:03

לאחר שבסופה הקודמת נותקו עשרות אלפי בתים במרכז הארץ ובשרון מרשת החשמל, עובדי החברה התכוננו לגרוע ביותר. תקלה שניתקה אלפי בתים בצפון תל אביב תוקנה תוך חצי שעה, ומצב החירום שהוכרז אמש התברר לבסוף כמיותר. "עדיף לשמוח מזה שאין תקלות"

צילום: טום ביחובסקי - דוברות חברת החשמל, מאיר וקנין, דיווח ראשוני, דניאל גרא-מרגליות, יאיר יוליס, נתיבי ישראל, תמר סבע; עריכה: שניר דבוש

כחודשיים לאחר הסופה העזה שפקדה את אזור המרכז והשרון, שבמהלכה נותקו בתים רבים מרשת החשמל למשך ימים ארוכים, אנשי חברת החשמל נערכו בשבוע האחרון באופן מוגבר, על רקע התחזיות שהזהירו מפני סופה עזה. הפעם לא היו מוכנים בחברת החשמל לקחת סיכון.

תקלה בתחנת המשנה ברמת השרון הביאה היום (שלישי) בשעות הבוקר המוקדמות לניתוק אלפי תושבים באזור צפון תל אביב מרשת החשמל. ואולם, בתוך כחצי שעה תוקנה התקלה והחשמל חזר לתושבים, ומאז המשיכו הצוותים ברחבי העיר בטיפול בהפסקות חשמל נקודתיות, שנגרמו בעיקר בגלל שברי ענפים שנפלו על קווי חשמל. לדבריו של משה רובינוף, סגן מנהל עבודה במחלקת אחזקת רשת, "למעשה לא נרשמו אירועים חריגים".

עוד בוואלה! NEWS:
גם הלילה צפוי שלג וקרח על הכבישים – אך השיא מאחורינו
הסערה נמשכת גם היום: אתר החרמון נפתח למבקרים
הצפות בדרום, קרה בצפון ובירה מושלגת: ברחבי הארץ מתכוננים לשיא הסערה

עובדי חברת החשמל מתקנים קו מתח גבוה בנתניה, 26 בינואר 2016. פייסבוק "חברת החשמל", צילום מסך
"מהבוקר היינו במספר נקודות ברחבי העיר". עובדי חברת החשמל בנתניה, היום/צילום מסך, פייסבוק "חברת החשמל"

מאז שעות הבוקר, עברו צוותי חברת החשמל במוקדים שבהם נרשמו תקלות, מרביתם בדרום העיר. "החזרנו שנאי שהיה תקול, כדי לא ליצור עומס באזור ולהחזיר אספקת חשמל אמינה ובטוחה לצרכנים", סיפר רובינוף, לאחר שהגיע צוות לרחוב משה דיין בשכונת יד אליהו בתל אביב. "מהבוקר היינו בכמה נקודות ברחבי העיר, שבהן טיפלנו בתקלות כדי להחזיר את אספקת החשמל לצרכנים".

גם בנתניה נרשמו הפסקות חשמל, בין היתר במבנה משרד הפנים שבמרכז העיר. עובדי חברת החשמל יצאו לתיקון קו מתח גבוה ברחוב רמז, ותוך זמן קצר הוחזרה אספקת החשמל למרבית הלקוחות בנתניה.

עוד באותו נושא

תושבי השרון זועמים על נזקי הסופה: "סכנת נפשות, הרשויות אשמות"

לכתבה המלאה
חדר הפיקוד של חברת החשמל, רמת השרון. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
"האמת היא שציפינו ליותר תקלות". חדר הפיקוד של חברת החשמל/ניב אהרונסון

"האמת היא שציפינו ליותר תקלות", הבהיר רובינוף. "דיווחו שהולכת להגיע סופה קרה וחזקה מרוסיה. הקור הגיע ועמו גם הרוחות, אבל לא ברמה שציפינו. למרות זאת, נערכנו בהתאם עם צוותים מתוגברים". בעקבות התחזית לשלג בירושלים אתמול, הכריזה החברה על מצב חירום – עוד לפני שירד פתית אחת של שלג. במקביל לפתיחת חדר המצב של חברת החשמל, תוגברו צוותי השטח, הופעלה תחנת משנה ניידת באזור עטרות והועברו גנרטורים ליישובים מבודדים סביב לבירה.

אתר החרמון, 19 בינואר 2016. אתר החרמון,
טיפול בקו חשמל באתר החרמון, השבוע/אתר החרמון

אתמול בערב הודיעו בחברת החשמל כי נשבר שיא הביקוש לחשמל בחורף, 12,200 מגה וואט, וההערכה היא שהערב השיא יישבר בשנית בשל הקור הצפוי. "אתמול שברנו שיא בצריכת חשמל, ובגלל הקור הגדול יש ציפייה לביקוש גדול. יכול להיות שנשבור את השיא גם הערב", סיפר אורן הלמן, סמנכ"ל רגולציה, קשרי ממשל ותקשורת בחברת החשמל, שעקב מקרוב אחר עבודת הצוותים בשטח.

"ציפינו לגרוע ביותר ואנחנו שמחים שבסוף התגברנו על התקלות", הוסיף הלמן. "אני מעדיף לשמוח מזה שאין תקלות מאשר להצטער על כך שיש תקלות. מבחינת חברת החשמל, ההתמודדות עדיין נותרה עקב רוחות ערות בשטח שיכולות לגרום למפגעים על קווי חשמל, וקור שבעצם מגביר את הצריכה ויוצר עומס".

עובדי חברת החשמל מתקנים קו מתח גבוה בנתניה, 26 בינואר 2016. פייסבוק "חברת החשמל", צילום מסך
צוותים בנתניה, היום/צילום מסך, פייסבוק "חברת החשמל"
עובדי חברת החשמל מתקנים קו מתח גבוה בנתניה, 26 בינואר 2016. פייסבוק "חברת החשמל", צילום מסך
עובדי חברת החשמל מתקנים קו מתח גבוה בנתניה, 26 בינואר 2016/צילום מסך, פייסבוק "חברת החשמל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully