וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמרנים בראש: נפסלו רוב המועמדים לגוף הבוחר את המנהיג העליון באיראן

26.1.2016 / 17:20

כ-80% מ-800 האנשים שהגישו את שמם לבחירות למועצת המומחים, רובם מתונים, לא עברו את הסינון של מועצת שומרי החוקה. אחד מהם הוא נכדו של חומייני, הפופולרי בקרב המחנה הרפורמיסטי

חסן חומייני וחסן רוחאני בטקס אזכרה לרעייתו של אייתוללה חומייני, חדיג'ה סגאפי, אפריל 2015. AP
נחשב למתון מדי. חוסיין חומייני לצדו של הנשיא רוחאני/AP

80% מתוך כלל המועמדים לגוף הבוחר את המנהיג העליון של איראן נפסלו או שלא היו מתאימים לכך - כך מסר היום (שלישי) דובר מטעם מועצת שומרי החוקה. המועצה בת 12 החברים – גוף דתי שמפקח על הבחירות ועל החקיקה הפרלמנטרית – אישרה רק 166 מתמודדים מתוך 801 האנשים שהגישו את שמם לקראת הבחירות למועצת המומחים. הם יוכלו לערער על כך עד ליום שבת.

בין אלו שנפסלו היה חסן חומייני, נכדו של מייסד הרפובליקה האסלאמית ושל המנהיג העליון הראשון. חומייני, בן המשפחה הראשון שניסה להתמודד בבחירות, נחשב למתון וזוכה לפופולריות בקרב המחנה הרפורמיסטי במדינה.

הבחירות למועצת המומחים, שמונה 88 חברים, יתקיימו ב-26 בפברואר. הגוף, שמכהן במשך שמונה שנים, אמון על ביקורת על פעילותו של המנהיג העליון עלי חמינאי ועל בחירת יורשו לאחר שימות או שיפסיק לתפקד. באותו יום ייערכו גם הבחירות לפרלמנט בן 290 המושבים ובשבוע שעבר פסלה מועצת שומרי החוקה יותר מ-7,000 מתוך 12 אלף המועמדים – כולל את מרביתם הגורמים המתונים והרפורמיסטים.

הנשיא חסן רוחאני, שמקווה כי בעלי בריתו המתונים יוכלו להשתלט על שני הגופים במקומם של השמרנים, ביקר את פסילתם של אלפי המועמדים לפרלמנט בשבוע שעבר. הוא עשוי גם להביע את התנגדותו לדחייה הכמעט גורפת של אלו שרצו להיבחר למועצת המומחים. עם זאת, חמינאי, שלו הסמכות העליונה, קרא לפיקוח הדוק על המועמדים ויו"ר המועצה אחמד ג'נתי הבטיח לו כי הם "לא יהיו מושפעים מאף לחץ".

לקריאה נוספת בנושא
לחיי המיליארדים שבדרך: נשיא איראן בביקור היסטורי באירופה
האויב המשותף: כך ינצלו בישראל את הנפט הסעודי לפגיעה באיראן\

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully