וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאבק במחבלים בזירת הפיגוע: "אמרתי לעצמי 'לפה הם לא נכנסים'"

שבתי בנדט ודב גיל-הר

26.1.2016 / 10:15

מוטי שלם מהתנחלות בית חורון הבריח את שני המחבלים שדקרו למוות את שלומית קריגמן בת ה-24: "הם באו בסכינים שלופים וצעקו 'אללה אכבר'". אחסן, המאבטח שירה בהם למוות: "הם זרקו עליי מטעני צינור שבנס לא התפוצצו". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: אבי כהן עריכה: ניר חן

מוטי שלם, שתועד אתמול (שני) נאבק בשני המחבלים שדקרו למוות את שלומית קריגמן בת ה-24 ופצעו באורח בינוני אישה נוספת בת 58, שחזר היום את הרגעים הדרמטיים. "אחד הנערים שעובד פה ראה את הדקירה בפועל והבנו שיש אירוע חמור. התגובה הראשונה הייתה לרוץ לסופר ולצעוק 'מחבלים, מחבלים'. רצנו בתקווה לעזור. איך שאני מגיע לסופר הם מחכים בסכינים שלופים וצועקים 'אללה אכבר' ומנסים לדקור אותי. דחפתי אותם ובראש אני אומר לעצמי 'לפה הם לא נכנסים'", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

המחבלים נמלטו מהמקום ועלה חשש כי ינסו לבצע פיגוע נוסף ביישוב. "הם התחילו לברוח עם סכינים. שלושת מטעני החבלה שהם זרקו בנס לא התפוצצו. צעקנו לשומר בכניסה ליישוב, במרחק 150 מטר. תוך כדי צמצום הטווח הם זרקו אבנים ומטענים עד שנטרל אותם", אמר שלם.

לקריאה נוספת:
אישום: אחיות תאומות בנות 18 ייצרו מטעני חבלה לפיגועים נגד ישראל
תאונת האימונים הקטלנית בצאלים: פצצת המרגמה נורתה לכיוון הלא נכון
בתגובה לירי הרקטה: צה"ל תקף יעד של חמאס במרכז רצועת עזה

תיעוד הפיגוע בבית חורון בבנימין. צילום מסך
"אמרתי לפה הם לא נכנסים". המאבק במחבלים במכולת, אתמול/צילום מסך

על התחושות שאחרי הפיגוע במקום אמר: "נקרע לנו הלב. התחושות ביישוב הן שנכנסו לנו בדלת האחורית של הבית. הרגשתי פה הכי בטוח בעולם - לא בגלל הגדרות או החומה, אלא כי אתה חוזר ומקבל חום מהקהילה. הם הרסו הכול בשנייה אחת. אבל אנחנו יישוב חזק ואנו מאמינים שהזמן יעשה את שלו. כל מי שרוצה לראות את אחד המקומות הנפלאים בארץ מוזמן לבית חורון".

אחסן, המאבטח שחיסל את המחבלים, סיפר כי השניים התקרבו אליו עד מרחק נגיעה. "שמעתי תושבים צועקים לבוא למכולת. התחלתי לרוץ ואנשים אמרו שהם הלכו לכיוון הגדר. התחלתי לרוץ וראיתי שני מחבלים. הגעתי במרחק של ארבעה-שישה מטרים מהם, ואחד מהם החל לזרוק עליי מטעני צינור שבמזל לא התפוצצו, ואז שניהם שלפו סכינים וחיסלתי אותם".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
גל טרור - הרוגה ופצועה בינוני בפיגוע דקירה בהתנחלות בית חורון שבבנימין; המחבלים חוסלו. רוני כנפו
פינוי הפצועות מזירת הפיגוע, אתמול/רוני כנפו

שרון קלה, בעל המכולת שבה התרחש הפיגוע, הוסיף כי התקרית הקטלנית הכתה אותם בהלם. "תחושות קשות מאוד, פגיעה מאוד גדולה בביטחון שלנו. היישוב הזה מעולם לא חשב שיהיה פה פיגוע. לא חשבנו שיקרה משהו. אני לא מסתובב עם נשק, אשתי מפצירה בי לעשות זאת כבר הרבה זמן. כאן הרבה יותר בטוח מירושלים, אבל המחשבה השתנתה והשתכנעתי, במיוחד כשאתה נמצא בסופר שהוא פתוח תמיד וזה מקום פגיע. הרוב חזרו לשגרה רגילה, לבית הספר, לעבודה. אין ברירה, צריך לאסוף את עצמנו ולהתחזק".

מותה של קריגמן נקבע לפנות בוקר בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. הלווייתה תתקיים בשעה 13:00 בהר המנוחות בבירה. במצבה של הפצועה הנוספת חל שיפור הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully