וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פקחים תועדו משוחחים ביניהם לפני מתן עדות – האישום בוטל

25.1.2016 / 7:55

כתב אישום בגין תקיפת עובד ציבור בוטל לאחר שסנגור הנאשם תיעד את הפקחים של עיריית תל אביב-יפו משוחחים ביניהם, בניגוד להנחיה שניתנה להם מחשש לתיאום גרסאות. אחד הפקחים טען: "הוא חבר שלי, לא ראיתי אותו הרבה זמן. דיברנו ללא קשר לאירוע"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא דיברנו על התיק כפי שהעו"ד טוען, אלא על סיבת הגעתנו לכאן". תיעוד הפקחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב אישום בגין תקיפת עובד ציבור בוטל בשבוע שעבר, לאחר ששני פקחים של עיריית תל אביב-יפו המעורבים בתיק תועדו משוחחים ביניהם בבית המשפט, חרף הנחיית התובעת שלא לדבר ביניהם עד לאחר מתן העדויות בתיק. עו"ד אייל אבולפיה, סנגורו של הנאשם, תיעד את שני הפקחים משוחחים רגע לפני עדותם, ובעקבות זאת החליטה התובעת המשטרתית עו"ד לילך קוטנר לחזור בה מכתב האישום, בהמלצת בית המשפט.

אחד משני הפקחים הכחיש בתחילה את דבר השיחה עם הפקח השני, למרות שהציג עו"ד אבולפיה את הסרטון. אלא לאחר שאלותיו של הסנגור, שינה הפקח את גרסתו והודה כי שוחח עם העד הנוסף. עם זאת, טען: "העד השני הוא חבר שלי, לא ראיתי אותו הרבה זמן. דיברנו בינינו ללא קשר לאירוע, שאלתי אותו מה שלומו, שאלנו אחד את השני לשלומו".

עוד בוואלה! NEWS:
בעלי עסקים בתוואי הרכבת בת"א על סיוע העירייה: "כוסות רוח למת"
תיעוד: פקחים פורצים למבנה נטוש ביפו ומצילים כלבה מסכנת מוות
השוטרים זועמים: יאבטחו סביב השעון את העבריין שנפצע בניסיון חיסול

גרר בתל אביב. שרון בוקוב
במהלך העימות בין השניים, עגלת הביצים התהפכה ותכולתה נשפכה/שרון בוקוב

אבולפיה הבהיר לפקח כי הוא עובד ציבור המעיד תחת אזהרה, ועל פי ההקלטה השניים לא שוחחו על ענייני דיומא. "שאלנו אחד את השני מה שלומו, ובלי קשר דיברנו על למה אנחנו נמצאים פה בבית המשפט", ענה הפקח. לכך השיב הסנגור: "זאת אומרת שאתה מאשר שדיברתם על התיק". הפקח ניסה להסביר: "לא דיברנו על התיק כפי שהעו"ד טוען, אלא דיברנו על סיבת הגעתנו לכאן". במהלך החקירה הנגדית, עלתה גם הטענה כי טרם פתיחתו של הדיון, השניים הגיעו וחיפשו יחד את המעלית לאולם הדיונים. "בכל הזמן הזה לא היה לך זמן לשאול אותו מה שלומו?", תהה הסנגור. לכך השיב הפקח: "כן".

המקרה שבגינו הוגש כתב האישום בגין איומים, העלבת והפרעת עובד ציבור אירע בשנת 2013, אז הנאשם, משווק ביצים, החנה את משאיתו במקום אסור לחניה בתל אביב, וכששב למשאית הבחין בפקח הרושם לו קנס. בין השניים התפתחו דין ודברים. הנהג טען כי הפקח התעמר בו, ואילו הפקח טען כי הנהג הפריע לו במילוי תפקידו, הכה את מכשיר רישום הדוחות, קילל ואיים עליו. לטענת הפקח, עובר אורח החל לקלל אותו, ובעקבות כך הוזמנה משטרה והשניים עוכבו לחקירה.

כשבועיים לאחר מכן, נתקל שוב הנהג באותו הפקח ובפקח נוסף, בעת שפרק סחורה ממשאיתו. גם במקרה זה התפתח עימות בין הצדדים. בעוד הנהג טען כי הפקח קרא לעברו דברים על רקע האירוע הקודם, הפקחים טענו כי היה זה הנהג שקילל אותם ראשון. במהלך העימות בין השניים, עגלת הביצים התהפכה ותכולתה נשפכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עו"ד אייל אבולפיה. באדיבות המצולמים
"דוגמא מעולה לצורך להימנע מכריתת הסדרי טיעון באופן אוטומטי". עו"ד אבולפיה/באדיבות המצולמים

"ניסיתי לעכב אותו בכך שאחזתי בעגלה של הביצים", סיפר הפקח בעדותו, "הוא ניסה למשוך בעגלה בעודי מחזיק את העגלה, לאחר מכן כל הביצים נשפכו על הארץ. לאחר מכן הנאשם נתן לי מכה בעורף. ראיתי שאדם מסרב להזדהות אז החזקתי לו את העגלה כדי לעכב אותו". כתב האישום נגד עובר האורח בוטל לאור טענת הסנגור כי דבריו אינם עולים מהווים העלבה בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון בנושא.

עו"ד אבולפיה טען לאחר ביטול כתב האישום השני כי "מדובר בדוגמא מעולה לצורך להימנע מכריתת הסדרי טיעון באופן אוטומטי. העדים שהינם עובדי מדינה, המחויבים בהגינות ותום לב, ובמסגרת תפקידם מעידים עשרות ומאות פעמים נגד נאשמים, פגעו בעקרונות של צדק בביצוע העבירה של שיבוש מהלכי משפט. זהו ביצוע עבירה פלילית לכל דבר. יש לציין את הגינותה של התובעת, עו"ד קוטנר, שזיהתה את פוטנציאל הפגיעה בזכות הנאשם למשפט הוגן ולקוות כי כלל חבריה התובעים והפרקליטים ינהגו כמותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully