וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי במסר מרגיע לערב הסעודית: "הידידות בינינו חזקה מאי פעם"

לאחר פגישה עם בכירים בריאד, אמר שר החוץ האמריקני כי "הסכם הגרעין לא שינה את הברית החזקה עם סעודיה". זאת, נוכח חששות בממלכה מהשלכות הסרת הסנקציות מעל טהראן, המוגדרת "איום אזורי"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי יצא היום (ראשון) במסר מרגיע לערב הסעודית ואמר כי הידידות בין וושינגטון לריאד חזקה מאי פעם, וכי שתי המדינות יעבדו יחד לסיום מלחמות האזרחים העקובות מדם בתימן ובסוריה. קרי העביר את המסר לעובדי שגרירות ארצות הברית בערב הסעודית לאחר פגישה עם גורמים סעודיים רשמיים ובכירים נוספים ממדינות המפרץ, בביקור באזור שנועד להרגיע את בעלות הברית של וושינגטון נוכח הסכם הגרעין בין מעצמות המערב ואיראן.

"יש לנו מערכת יחסים יציבה, ברית ברורה וידידות חזקה יותר מאי פעם עם ממלכת ערב הסעודית", אמר קרי, והוסיף: "העובדה כי עבדנו קשה על הסרת האיום הגרעיני עם מדינה אחרת באזור לא שינתה זאת".

לקריאה נוספת:
ביידן על שיחות השלום בנושא סוריה: אם ייכשלו נפנה לפתרון צבאי
חיוכים למצלמות ואפס הסכמות: נתניהו ייפגש עם קרי וביידן בשוויץ
למרות לחץ המעצמות: ייתכן שיידחו שיחות השלום בנושא סוריה

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בביקור בריאד, ערב הסעודית. 24 בינואר 2016.. AP
"הסכם הגרעין לא סותר את חברותינו". קרי בפגישה עם מלך ערב הסעודית בריאד, אתמול/AP

ערב הסעודית ומדינות נוספות במפרץ רואות את איראן כאיום מרכזי באזור, וטהראן וריאד אף תומכות בצדדים מנוגדים במלחמות האזרחים המתחוללות בסוריה ובאיראן. הסכם הגרעין יושם במלואו לפני כשבוע כאשר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) אישרה כי טהראן מילאה את חלקה בו, והמליצה על הסרת הסנקציות מעל איראן.

"הגעה להסכם שייפטר מהנשק הגרעיני לא סותר עניינים אחרים שלהם אנו דואגים, ולכן נמשיך לעבוד באזור עם חברינו ובעלי בריתנו", אמר קרי. לדבריו, הוא דן ב"רעיונות חדשים" בנוגע לפתרון הסכסוך בתימן, שם הממשלה הנתמכת בידי ריאד לוחמת במורדים החות'ים, שמגובים בידי טהראן. עוד אמר שר החוץ האמריקני כי ערב הסעודית "מחויבת לעבוד עם ארצות הברית ולהשתתף במאמצים על מנת לייצב את סוריה ולהרגיע את הלוחמה והשיסוע בין השיעים לסונים באזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בביקור בריאד, ערב הסעודית. 24 בינואר 2016.. AP
"ריאד מחויבת לעבוד איתנו על ייצוב הלחימה באזור". קרי בערב הסעודית/AP

הקואליציה בהנהגת ערב הסעודית פועלת רבות בחודשים האחרונים בתימן, ובמקביל, ריאד תומכת גם במורדים המתונים בסוריה הנלחמים נגד משטרו של נשיא המדינה בשאר אסד. איראן, מצדה, תומכת במיעוט העלוואי ובמנהיגו, אסד, זאת כחלק מגיבויה את הפלג השיעי של האיסלאם במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully