וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית לסטודנטיות בדרום אפריקה: נשארת בתולה? קבלי מלגה

היוזמה כוללת בדיקות בתולין תקופתיות למועמדות למלגה ומטרתה "לעודד צעירות לשמור על עצמן טהורות ולהתמקד בלימודיהן". החתומה על התכנית היא ראשת מחוז בדרום מזרח המדינה. ארגוני זכויות נשים זעמו על התכנית

שר החוץ הבריטי נושא נאום מול סטודנטים, אוניברסיטת ווסטרן קייפ בדרום אפריקה, 2012. AP
סטודנטים באוניברסיטת ווסטרן קייפ שבדרום אפריקה/AP

ארגוני זכויות נשים בדרום אפריקה הגיבו בסוף השבוע האחרון בזעם ליוזמה חדשה של ראשת מחוז אות'וקלה שבדרום מזרח המדינה, דודו מזיבוג'ו. על פי התכנית, מלגות יוענקו לנשים שנשארות בתולות לאורך כל לימודיהן באוניברסיטה.

"מדובר בקטגוריה חדשה שראשת המחוז השיקה השנה", אמר דובר הרשות המקומית, ג'בולאני מקהונזה והוסיף כי המטרה היא "לעודד צעירות לשמור על עצמן טהורות ולא להיות פעילות מינית במקום להתמקד בלימודיהן". לדבריו, המועמדות המבקשות לקבל את המלגה יהיו מחויבות לעבור בדיקות בתולין. "הצעירות שקיבלו את המלגות ייבדקו בכל פעם שיחזרו לבתיהן לחופשה. המלגה תילקח מהן אם הן יאבדו את בתוליהן", מסר מקהונזה.

הידיעות על התכנית הציתו תרעומת קשה מצד ארגוני חברה אזרחית. אגודה לנשים אף טענה כי מדובר במעשה "לא חוקתי".

עוד בוואלה! NEWS:
דוח משטרתי חושף: תקיפות מיניות בידי מהגרים בגרמניה הפכו למכת מדינה
טראמפ: "אני יכול לירות במישהו - ועדיין לא אאבד בוחרים"

בארגון "העם נגד התעללות בנשים" (Powa) נדהמו מכך שכספי משלם המסים "משמש להפרת זכויות של צעירות". "Powa נדהם לשמוע כי צעירות נבדקות לבתוליהן כדי לקבל מלגות. מדובר בהפרת זכויותיהן", מסר מנכ"ל הארגון, נונהאלנהלה מוקוונה.

אזרחים דרום-אפריקנים רבים מרקע כלכלי קשה מסתמכים על מלגות ממשלתיות כדי לשלם את לימודיהם באוניברסיטה. בשנה שעברה הציתה העלייה בשכר הלימוד האוניברסיטאי הפגנות אלימות ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully