וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ניסיון הפיגוע בענתות: בת ה-13 רודפת אחר המאבטח בסכין שלופה

24.1.2016 / 0:17

מצלמות אבטחה תיעדו את התנהלות מאבטח ההתנחלות מול המחבלת, זמן קצר לפני שירה בה למוות. בסרטון היא נראית כורעת ברך לפי הוראתו, אז נופלת מכליה הסכין. בתגובה הוא מתרחק ממנה והיא מתחילה לרדוף אחריו לתוך היישוב

ספק 500

סרטון אבטחה שהגיע אמש (שבת) לידי וואלה! NEWS תיעד את הרגעים לפני שנורתה למוות המחבלת הפלסטינית רוקיה אבו-עיד בת ה-13 שניסתה לדקור מאבטח ליד שער ההתנחלות ענתות שבאזור מטה בנימין. בסרטון היא נראית מגיעה לשער היישוב. המאבטח יוצא לעברה ומבקש ממנה לכרוע רגל כדי שיוכל לבדוק אותה. בזמן שהיא כורעת רגל, ככל הנראה נופלת מכליה הסכין. בתגובה מתחיל המאבטח לרוץ לכיוון הכניסה ליישוב בעודה רודפת אחריו עם הסכין בידיה. לאחר מכן, בחלק שלא תועד, מסתובב לעברה המאבטח ויורה בה למוות.

אבו עיד, ילידת 2002, תושבת העיר יטא שבנפת חברון, גרה עם משפחתה באחד מאזורי ההתיישבות הבדואית הסמוכים לענתות. מחקירת אביה במשטרה עלה כי היא רבה עם אחיה וברחה מהבית עם סכין. האב שרדף אחריה הגיע לכניסה לענתות כדקה לאחר שהיא נורתה, כך דיווחו עדי ראייה שהיו במקום. הם ציינו כי ראו את האב יושב בניידת המשטרה, בוכה ואומר "זו הבת זו הבת שלי". גופתה של המחבלת הועברה למנהלת התיאום והקישור הפלסטינית, ומשם תועבר למשפחתה.

עוד בוואלה! NEWS:
"אם אחזור יגמרו עליי": הוועדה החשאית שמצילה את חיי הסייענים
ממשיכה הסופה בארה"ב: 9 נהרגו ו-100 אלף בתים נותקו מחשמל

בת 13 ניסתה לדקור מאבטח, ולאחר מרדף - נורתה למוות. ספק 500
המחבלת רצה אל תוך היישוב עם הסכין בידה/ספק 500

תושב ענתות וחבר כיתת הכוננות תיאר את מה שאירע בשער היישוב הבוקר. "המחבלת התקרבה לשער ותושב אחר שהיה בדרכו ליישוב ועבר לידה נכנס פנימה והזהיר את השומר שיש ערביה מכוסה שמתקרבת לשער. הוא נשאר איתו כי היה נראה לו שמשהו לא בסדר".

לאחר מכן, סיפר התושב, כי השומר יצא לקראתה כדי לגרום לה לעצור בטרם תתקרב לשער. "אף שצעק לעברה כמה פעמים לעצור, גם בערבית, היא לא עצרה. בפעם האחרונה היא נענתה לדבריו עצרה וכרעה על ברכיה". כשהיא הרימה את ידיה מעל הראש, הסכין נפלה או הופלה. התושב הוסיף כי "השומר צעק לאזרח שחיכה בשער שהמחבלת חמושה בסכין והיא ניצלה זאת, הרימה את הסכין והחלה לדלוק אחריו לכיוון הכניסה ליישוב. השומר רץ פנימה לתוך היישוב כדי שתהיה לו אפשרות תגובה. הוא ירה בה כשהיא עברה את שער היישוב עם הסכין בידה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חשש מכניסת פועלים ערבים: "אתרי הבנייה צמודים למוסדות החינוך"

בתוך כך, בעקבות התקרית העידו אתמול התושבים בהתנחלות כי הם חוששים לשלומם ולשלום ילדיהם בעקבות האירוע. תושבת ענתות סיפרה כי מורגש לחץ. "יש פה אתרי בנייה, חלקם צמודים למוסדות החינוך ואנחנו דואגים מכניסת פועלים לאחר מקרה כזה. בטח כשאין לנו אבטחה במוסדות החינוך". טרם התקבלה החלטה בנוגע לכניסת פועלים לענתות, העניין ככל הנראה יוכרע במהלך הלילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסכין שהחזיקה המחבלת/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושב ההתנחלות סיפר כי בענתות לא קיבלו תקציב לתגבור האבטחה ביישוב. "בכל הארץ מתגברים את האבטחה ויש תקציבים לזה שהמדינה מעבירה לצורך אבטחה במוסדות חינוך. אצלנו לא קיבלנו כסף לתגבור אבטחה".

לדבריו, תגבור האבטחה נופל על כיסיהם של ההורים. "זה הרבה כסף תוספת לתשלומים הקבועים. כל התוספות שאנו מוסיפים עכשיו לנוכח המצב בנוגע לאבטחה זה בהתנדבות. אנחנו מקבלים שומר אחד משמונה ועד שתיים ליד כמה גנים, אך לצהרונים אין מימון לאבטחה והכול נופל עלינו".

הוא טען כי זה עשור שהתושבים סובלים מחוסר התקצוב. "צה"ל ומשרד הביטחון החליטו להפסיק לממן את האבטחה לפני עשר שנים וזה נופל עלינו. כעת לנוכח מה שקרה חובה לתגבר את האבטחה. אי אפשר לדרוש עוד כסף מהתושבים, אנו פונים לרשויות ועד כה אין מענה בנושא".

ניסיון פיגוע דקירה בענתות 23 ינואר 2016. חטיבת דובר המשטרה
גופת המחבלת/חטיבת דובר המשטרה

כוחות הביטחון לא זרים לתופעה שבמסגרתה נערות פלסטיניות שבורחות מריב משפחתי מנסות להיעצר או אפילו לשים קץ לחייהן על ידי ההיתקלות עמם. לדברי גורם במחוז ש"י, "התופעה הזו מוכרת לנו כבר שנים, נתקלנו בה בעיקר במחסומים שנשים, ולא רק, הגיעו עם סכינים כי העדיפו להיעצר מחשש לחייהן".

לדבריו, "כעת בעקבות גל הטרור יש כאלה שמעדיפות להתאבד אבל אומרות לעצמם למה להתאבד סתם, עדיף להיות שהיד. נתקלנו במספר אירועים כאלו בתקופה האחרונה. הדבר הברור הוא שבמקרים אלו לא מדובר במחבל רגיל אלא אזרחים ללא עבר קודם בנושא".

(עדכון ראשון: 17:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully