וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בחוף המזרחי: "1 מ-5 סופות השלג החמורות בניו יורק", 18 נהרגו

דנה ירקצי וסוכנויות הידיעות

24.1.2016 / 0:25

סופת השלגים הכתה ב-20 מדינות, שבהן חיים יותר מ-85 מיליון תושבים. מצב חירום הוכרז בעשר מהן. בוושינגטון קראו לתושבים להישאר בבתים. ישראלית בניו יורק: "אנטארקטיקה זה כאן". עיכובים בטיסות בין ישראל וארה"ב. צפו בתיעוד: הרחובות מתכסים בשלג

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שידור חי מניו יורק:

LIVE

סופת השלגים המתחוללת מאז אתמול (שבת) בחוף המזרחי של ארצות הברית השאירה בבתים כ-50 מיליון בני אדם ביותר מ-12 מדינות. בווירג'יניה נמדדו 71 סנטימטרים, ואילו הבירה וושינגטון כוסתה בכ-60 סנטימטרים של שלג. עד כה נהרגו 18 בני אדם בתקריות הקשורות במזג האוויר הסוער ומצב חירום הוכרז בעשר מדינות, זאת בעוד שירותי התחבורה והתעופה בוטלו כליל בכל אזור החוף המזרחי ובתים רבים נותקו מחשמל.

ביל דה בלאזיו ראש עיריית ניו יורק, שם צפויים לרדת יותר מ-60 ס"מ, ערך היום מסיבת עיתונאים והזהיר כי תנאי הנסיעה בדרכים מידרדרים במהירות. מושל המדינה אנדרו קומו הטיל איסור נסיעה בניו יורק ובלונג איילנד וביטל את שירותי הרכבות. "אנחנו שוקלים איסור מלא על נסיעה בעיר", אמר וביקש מכל מי שנוסע מהפרברים לכיוון העיר להסתובב ולחזור על עקבותיו. לאחר מכן צייץ כי מדובר באחת מחמש הסופות החמורות שידעה העיר בהיסטוריה. "לכו הביתה, תישארו בבית, תשמרו על עצמכם", כתב.

עוד בוואלה! NEWS:
המהומות בתוניסיה: הממשלה הטילה עוצר כללי ברחבי המדינה
קנדה: ארבעה הרוגים במסע ירי במערב המדינה; חשוד נעצר
ביידן על שיחות השלום בנושא סוריה: אם ייכשלו נפנה לפתרון צבאי

סופת שלגים בניו יורק שבארצות הברית. 23 בינואר 2016. AP
השלג הגיע לניו יורק, היום/AP

מזג האוויר הסוער והמושלג גרם לסכנה של ממש בכבישים ולתאונות קטלניות. תשעה הרוגים בסופה מצאו את מותם בתאונות דרכים בכבישים מכוסי השלג והקרח בווירג'יניה, בצפון קרוליינה, בקנטאקי ובטנסי. כמו כן, בווירג'יניה לבדה דיווחה המשטרה על לא פחות מ-989 תאונות דרכים מאז אתמול בערב.

הפנדה טיאן טיאן דווקא נהנה מהשלג:

מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי ערך גם הוא מסיבת עיתונאים לנוכח הסופה ואישר כי 90 אלף בני אדם נותקו מחשמל במדינה, מספר שלדבריו עלול לעלות. הוא הסביר כי אירעו שיטפונות קלים באזורים בחוף, אף שחלק מדרום המדינה סבל משיטפון משמעותי.

ישראלית בלונג איילנד: "התכוננו מראש וקנינו אוכל ושתייה"

שירן נגדי, ישראלית שמתגוררת בלונג איילנד שבניו יורק, סיפרה כי לא ניתן לצאת כלל מהבית. "זה מאוד מסוכן, במיוחד לנהוג". לדבריה, "להרבה תושבים באזור אין חשמל, אנחנו היינו מוכנים מאירועים קודמים וקנינו אוכל ושתייה כי ידענו שלא נוכל לצאת".

סופת שלגים בחוף המזרחי בארצות הברית. 23 בינואר 2016. GettyImages
משתובבים בניו יורק/GettyImages
סופת השלגים בחוף המזרחי של ארצות הברית, מבט מהחלל. ינואר 2016. נאסא, אתר רשמי
הסופה בחוף המזרחי - מבט מהחלל/אתר רשמי, נאסא

ישראלית נוספת, דורית ריינר מניו יורק, העידה שהיא ומשפחתה קמו לבוקר לבן. "השלג לא מספיק לרדת, ובחוץ קור אימים, אבל יש חשמל". לדבריה, "לא חסר מקומות שאין חשמל, כל המכוניות מכוסות בשלג, אי אפשר לצאת מהבית וגם לא בטוח, אנטארקטיקה זה כאן. זה עדיין לא הסופה של סנדי, אבל זה מתחיל להידמות. כבר היו סופות כאלה בעבר, לא פתחנו את המסעדה שלנו, 'בראסרי'. כולם נשארים בבתים, יום משפחה".

ברשות התעופה בישראל הודיעו הערב כי בעקבות הסופה המתחוללת בצפון אמריקה הם ממליצים לטסים לבדוק את טיסתם בחברות התעופה. "חלק מהטיסות שהיו אמורות להמריא כבר דחו את המראותיהם למחר בבוקר", נמסר.
על פי הרשות, טיסות הלילה 001 ו-015 של אל על לבוסטון ולניו יורק יצאו בזמן, אך טיסות אחרות יידחו. טיסת אל אל מספר 027 לניוארק נדחתה ל-07:30 זמן ישראל, טיסה 028 מניוארק נדחתה ל-15:30 זמן ארצות הברית, טיסה 008 מניו יורק נדחתה ל-11:00 שעון ארצות הברית וטיסה 026 מניוארק נדחתה ל-12:00 שעון ארצות הברית.

סופת שלגים בחוף המזרחי בארצות הברית. 23 בינואר 2016. GettyImages
וושינגטון מכוסה לבן/GettyImages
סופת השלגים בחוף המזרחי של ארצות הברית, מבט מהחלל. ינואר 2016. נאסא, אתר רשמי
השלג בארצות הברית במבט מהחלל/אתר רשמי, נאסא

עד כה ירדו כ-45 סנטימטרים של שלג בחלקים ממדינת קנטאקי, ויותר מ-70 סנטימטרים בבירה וושינגטון. כמו כן, יותר מ-7,000 טיסות בוטלו החל מיום שישי, ובצפון קרוליינה יותר ממאה אלף בתים נותרו ללא אספקת חשמל. מצב החירום נותר בעינו במדינות טנסי, צפון קרוליינה, קנטאקי, ג'ורג'יה, וירג'יניה, וירג'ינה המערבית, מרילנד ופנסילבניה. כמו כן, מצב חירום הוכרז גם במחוז קולומביה שבמדינת מרילנד ובניו ג'רזי שבמדינת ניו יורק.

בימים האחרונים התכוננו תושבי המדינות באזור, ובראשן מרילנד, וירג'יניה וצפון קרוליינה, אגרו מזון ורכשו ציוד חורף. במרכולים רבים בארצות הברית אזל המזון עוד לפני שירדו פתיתי השלג הראשונים ביום שישי.

אבי אשכנזי השתתף בהכנת הידיעה

(עדכון ראשון: 17:22)

סופת שלגים בניו ג'רזי שבארצות הברית. 23 בינואר 2016.. AP
ניו ג'רזי, הלילה/AP
תאונת דרכים בעקבות סופת השלגים בווירג'יניה, ארצות הברית. 23 בינואר 2016.. AP
תאונת דרכים בכבישי וירג'יניה/AP
סופת שלגים בטנסי שבארצות הברית. 23 בינואר 2016.. AP
משתעשעים בשלג בטנסי/AP
סופת שלגים בוושינגטון שבארצות הברית. 23 בינואר 2016.. רויטרס
סופת שלגים בוושינגטון שבארצות הברית. 23 בינואר 2016./רויטרס
סופת שלגים בחוף המזרחי בארצות הברית. 23 בינואר 2016. דנה רוס, מערכת וואלה! NEWS
סופת שלגים בחוף המזרחי בארצות הברית. 23 בינואר 2016/מערכת וואלה! NEWS, דנה רוס
סופת שלגים בחוף המזרחי בארצות הברית. 23 בינואר 2016. GettyImages
סופת שלגים בחוף המזרחי בארצות הברית. 23 בינואר 2016/GettyImages
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully