וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סין מבקר במזרח התיכון: "להקים מדינה פלסטינית"

בדברים שנשא בפני הליגה הערבית בקהיר, הכריז על תרומת 30 מיליון שקלים לרשות הפלסטינית והוסיף כי אסור "לדחוק את הסוגיה הפלסטינית לצד". השבוע ביקר בערב הסעודית, וסבב הפגישות שלו באזור יינעל באיראן

נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, קהיר, 21 בינואר 2016. רויטרס
"סין תומכת בתהליך השלום במזרח התיכון". שי ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, היום בקהיר/רויטרס

נשיא סין שי ג'ינפינג קרא היום (חמישי) להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967, עם מזרח ירושלים כבירתה - כך דווח בסוכנות הידיעות הגרמנית DPA. שי אמר את הדברים בנאום שנשא בפני הליגה הערבית בקהיר, בעת ביקור במזרח התיכון, שכלל את מצרים, ערב הסעודית ואיראן. לדבריו, "סין תומכת בתהליך השלום במזרח התיכון".

כמו כן, הוא הכריז על תרומת 50 מיליון יואן (כ-30 מיליון שקלים) לרשות הפלסטינית, והכריז כי אסור "לדחוק את הסוגיה הפלסטינית לצד". לטענתו של נשיא סין, "ייצוג האינטרסים הלגיטימיים של העם הפלסטיני הוא באחריות הליגה הערבית והקהילה הבינלאומית". הוא הבהיר כי הפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני יגיע דרך משא ומתן.

עוד בוואלה! NEWS:
סין: "אחד מהסופרים שנעלמו בהונג קונג הסגיר את עצמו מרצון"
בסין מזהירים את נשיאת טייוואן: "מהלך לעצמאות יביא לסוף דרכה"
מלכסנים מבט אל העולם: ההתעצמות הצבאית של סין מלחיצה את המערב

נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, קהיר, 21 בינואר 2016. רויטרס
"מודים לסין על תמיכתה במטרות הצודקות של האומות הערביות"/רויטרס

מוקדם יותר היום, שי ובכירי הממשל המצרי חתמו של 21 הסכמים לשיתוף פעולה בתחומים שונים, בהם אנרגיה, טכנולוגיה, תעבורה, חקלאות, שיכון ותרבות. בנוסף לכך, סין העניקה מענק בשווי מיליארד דולרים לבנק המרכזי של מצרים. ביום שלישי, נחתמו הסכמים דומים עם ערב הסעודית, כולל מסמך הבנות לקראת הקמת כור גרעיני בממלכה. לאחר ביקורו במצרים, ימשיך שי לאיראן.

בעבר הביעו גורמים בכירים בסין בדרישת הפלסטינים להקמת מדינה, והמשלחת הסינית לאו"ם הצביעה בעד ההחלטה לשדרג את מעמדה של הרשות הפלסטינית בארגון הבינלאומי בשנת 2012. אתמול מסר מזכ"ל הארגון לשיתוף פעולה של מדינות המפרץ הפרסי GCC, עבד א-לטיף בן רשיד א-זיאני, לרשת הסינית CCTV כי "כל המדינות החברות בארגון מודות לסין על תמיכתה במטרות הצודקות של האומות הערביות. אנו בעיקר מודים לסין על תמיכתה בסוגיות הפלסטיניות, ומקווים שסין תמלא תפקיד גדול יותר בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully