וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל אובמה יכריז: נגביל כניסת מוסלמים לארצות הברית

21.1.2016 / 10:00

וושינגטון תכריז בימים הקרובים על הקשחת תנאי קבלת ויזה לאזרחי 38 מדינות, רובן באירופה, המחזיקים גם באזרחות של איראן, עיראק, סוריה וסודאן או שביקרו בהן בחמש השנים האחרונות. זאת, מתוך חשש שהושפעו מארגונים קיצוניים ואף לחמו לצד דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(אובמה בנאום מצב האומה: "דאעש מסוכן, אך אין זו מלחמת העולם השלישית")

ממשל אובמה יכריז בימים הקרובים על מגבלות חדשות במתן אשרת כניסה לאזרחי מדינות אירופה ומדינות נוספות שמחזיקים באזרחות נוספת של אחת מארבע המדינות המוסלמיות הבאות - איראן, עיראק, סוריה וסודאן. זאת, במטרה להקשות על אזרחי מדינות אלה התומכים בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ובארגונים קיצוניים נוספים להיכנס לארצות הברית. ההגבלה תחול גם על מי שביקר באחת המדינות הללו בחמש השנים האחרונות. היא תשפיע על אזרחי 38 מדינות שאזרחיהן פטורים מהדרישה באשרת כניסה.

גורמים רשמיים בממשל האמריקני המעורים בפרטים אמרו כי המחלקה האמריקנית לביטחון המולדת תציג את התכנית, שבה יפורט בדיוק כיצד תיושם ההוראה החדשה. הכנסת אזרחי עיראק וסוריה לרשימה נובעת בין היתר מהעובדה שכל המחבלים שהשתתפו במתקפה הקטלנית בפריז ב-13 בנובמבר היו בעלי אזרחות אירופית ששהו בשטחי המדינה האיסלאמית. איראן וסודאן נמצאות ברשימה שכן ארצות הברית רואה בהן כמדינות התומכות בטרור.

החוק בנושא עבר בקונגרס בדצמבר האחרון והוא משפיע למעשה רק על מעט אזרחים זרים. עם זאת, הוא העלה חששות בקרב מדינות אירופה לפגיעה באפשרות האוטומטית לשהות בארצות הברית במשך 90 יום. באיראן טענו כי החוק מנוגד להסכם הגרעין, שכן הוא "מעניש" אנשי עסקים המבקשים להיכנס לרפובליקה האיסלאמית.

עוד כתבות מהעולם:
יפן נכנעה: צלב הקרס המסורתי שהפחיד את התיירים - יוחלף
בדנמרק חוששים שהפליטים יגרמו למגיפות: "נושאים מחלות מדבקות"
דרום אפריקה: 5 ילדים ננעלו במקרר בעת משחק - ונחנקו למוות

שדה התעופה קנדי בניו יורק, 21 באוקטובר 2014. רויטרס
תוגבל כניסה ממדינות מוסלמיות לארצות הברית. בידוק הדרכונים בנמל התעופה קנדי, ניו יורק/רויטרס

לפי גורמים בממשל, בהוראה החדשה ישנם גם יוצאים מן הכלל. אנשים שיבקרו בארבע המדינות במסגרת תפקידם בממשל או באו"ם יוכלו להימנע מהדרישות החדשות, כמו גם אנשים שנסעו למדינות אלה לשם סיוע הומניטרי או במסגרת עיתונאית. כמו כן, בין המוחרגים מן ההוראה נמצאים אנשים שעושים עסקים לגיטימייים עם איראן.

20 מיליון בני אדם הפטורים מוויזה מגיעים לארצות הברית מדי שנה. פרטיהם שמורים במחלקה לביטחון המולדת של המדינה, והבית הלבן הודיע כי באחרונה נעשו שיפורים במערכת איסוף מידע זו.

בשנים האחרונות, מדיניות הפטור מוויזה נוצלה לרעה בכמה מקרים. כך, למשל, בסוף שנת 2001 אזרח בריטי בשם ריצ'ארד רייד, שהמריא בטיסה מפריז למיאמי, ניסה לפוצץ את המטוס בעזרת חומר נפץ שהוטמן בנעליו. באותה שנה הגיע לשיקגו ללא ויזה אחד המעורבים בפיגוע במגדלי התאומים, שטס מלונדון כשברשותו דרכון צרפתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully