וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית טרוריסטי" או "בית עם מרפסת"? הטעות שהובילה לחקירת בן 10

תלמיד בריטי תוחקר בביתו לאחר שכתב כי הוא חי ב"בית טרוריסטי". לטענת משפחתו, מדובר בטעות איות תמימה. התיק נסגר, אך במשטרה מתעקשים: "פעלנו באופן אחראי". קרובת משפחתו: "הוא עכשיו מפחד לכתוב"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ילד בריטי בן עשר תוחקר בחודש שעבר בביתו על ידי משטרת לנקשייר, לאחר שבעבודה בבית הספר, כתב הילד המוסלמי כי הוא חי ב"בית טרוריסטי" – כך דווח אתמול (רביעי) ברשת BBC. משפחתו של התלמיד טענה כי הוא התכוון לכתוב כי הוא חי ב"בית עם מרפסת", והתבלבל. באנגלית, המילים "terrorist", שאותה כתב התלמיד, ו"terraced", שאותה לטענת המשפחה התכוון לכתוב, דומות זו לזו.

בהודעה רשמית מהמשטרה, נטען כי "הטענה כי המצב נגרם בשל טעות קטנה באיות המילה אינה נכונה. בית הספר והמשטרה פעלו באופן אחראי ומידתי, תוך בחינת כמה גורמים ובגישה מקומית ושקטה. לא נמצאו כל ראיות חריגות, ואף סוכנות ממשלתית לא המשיכה בטיפול במקרה".

עוד בוואלה! NEWS:
הפרלמנט הבריטי: טראמפ טיפש ומסוכן, אך אין לאסור את כניסתו למדינה
קמרון במסר למהגרים: "מי שלא ילמד אנגלית - יגורש מבריטניה"
כמעט כמו כל הילדים: הנסיך ג'ורג' הגיע ליומו הראשון בגן

החל מחודש יולי האחרון, מורים בבריטניה נדרשים על פי חוק לדווח למשטרה על התנהגות חשודה שעשויה להיות קשורה לקיצוניות דתית. משפחתו של התלמיד טענה כי היא בהלם מהמקרה, ודורשת התנצלות מבית הספר ומהמשטרה המקומית.

"אפשר לדמיין דבר כזה עם גבר בן 30, אבל לא ילד קטן", טענה בת הדוד שלו, ששמה לא פורסם על מנת לשמור על זהותו חסויה. לדבריה, היא חשבה בתחילה שמדובר בבדיחה. "אם למורה יש דאגות כלשהם לגביו, זה היה צריך להיות בנוגע לכישורי האיות שלו", הוסיפה. "הם לא יכולים להעביר ילד דבר כזה. הוא עכשיו מפחד מלכתוב או להשתמש בדמיון שלו".

מיקדאד ורסי, סגן מזכ"ל המועצה המוסלמית של בריטניה, סיפר כי הוא מכיר עשרות מקרים דומים. "אנו מודאגים מאוד מכך שמביטים על בני אדם, שרק חיים את חייהם, דרך העדשה הביטחונית, והם נראים כטרוריסטים פוטנציאליים, במקום תלמידים". לדבריו, "זו תולדה ברורה של החלת חובת ההתראה גם לבתי ספר".

(עדכון ראשון: 23:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully