וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט הבריטי: טראמפ טיפש ומסוכן, אך אין לאסור את כניסתו למדינה

המחוקקים דנו בעצומה שקראה למנוע מהמועמד הרפובליקני המוביל להגיע לממלכה בשל דבריו נגד מוסלמים. חרף הביקורת החריפה, יש מי שסבור כי מהלך שכזה רק יחזק אותו. "יכול לקבל הילה של קורבן"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

חברי פרלמנט בריטים שדנו אתמול (שני) באיסור על כניסתו של המיליארדר האמריקני דונלד טראמפ למדינה קבעו כי המועד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית הוא "משוגע ו"טיפש". ואולם, הם קבעו כי אין זה מספיק כדי למנוע ממנו לדרוך על אדמת הממלכה חרף קריאה ציבורית נרחבת לכך בשל הערותיו הגזעניות והשנויות במחלוקת.

במהלך דיון שנמשך כשלוש שעות, חברי המפלגות הגדולות בפרלמנט כינו את איש העסקים כמי שמחפש תשומת לב, דמגוג וטיפש. עם זאת, רובם טענו כי אין למנוע ממנו להיכנס למדינה. "בזמן שאני חושב שהבן אדם הזה משוגע ושאין לו דברים מבוססים להגיד, לא אהיה זה שישתיק את קולו", אמר טום טוג'נדהט, חבר מפלגת השלטון השמרנית.

דונלד טראמפ באירוע בחירות באוטומווה, איווה, 10 בינואר 2016. רויטרס
"דבריו לא מצחיקים". טראמפ בכנס בחירות/רויטרס

הנושא עלה לפרלמנט לאחר שכחצי מיליון איש חתמו על עצומה הקוראת להחרים את טראמפ בשל תמיכתו באיסור כניסה של מוסלמים לארצות הברית בעקבות מתקפת הטרור בפריז ובקליפורניה. המועמד הרפובליקני המוביל אף אמר כי חלקים מסוימים בבריטניה נשלטים בידי מוסלמים קיצונים, עד כדי כך שהמשטרה חוששת להיכנס לשם. במסגרת החוק הבריטי, כל עצומה שבה תומכים לפחות מאה אלף איש תעלה לדיון, אך לא בהכרח להצבעה.

פול פלין, חבר מפלגת הלייבור שבאופוזיציה, פתח את הדיון ואמר שטראמפ כבר קיבל "יותר מדי תשומת לב". לדבריו, "הסכנה הגדלה ביותר בהתקפות נגד האיש הזה היא שהוא יכול להפוך לקבל הילה של קורבן" ובכך תגבר התמיכה בו. עם זאת, חברת מפלגתו טוליפ סידיק תמכה בהצעה לאסור עליו להיכנס לבריטניה. "דבריו לא מצחיקים, הם מרעילים", אמרה.

ראש הממשלה דייוויד קמרון גינה את הערותיו של טראמפ נגד מוסלמים וכינה אותן "טיפשיות, מפלגות ושגויות", אך הוא ובכירים נוספים בממשלתו הבהירו כי הם לא סבורים שיש למנוע ממנו להגיע לבריטניה. לממשלה יש את הסמכות לדחות כל אדם שהורשע בעבירות פליליות או כל מי שנחשב כמי שאינו "מועיל לסדר הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully