וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: הכורדים בעיראק מגרשים בשיטתיות ערבים מבתיהם

ארגון זכויות האדם הבינלאומי פרסם דוח ובו טען כי ייתכן שמיליציית הפשמרגה וכוחות נוספים התומכים בחבל האוטונומי ביצע פשעי מלחמה בשטחים ששוחררו מידי דאעש. "גירוש כפוי של אזרחים והרס מכוון"

צילום: רשת הטלוויזיה TELE הצרפתית

כוחות הביטחון של הכורדים בעיראק, הפשמרגה, ומיליציות אחרות בצפון המדינה הרסו אלפי בתים כחלק ממהלך מתוכנן לגרש את התושבים הערבים מהאזור – כך טוען ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיול" בדוח שפרסם היום (רביעי). לפי הדוח, המהלך בוצע כנקמה במקומיים בשל תמיכתם לכאורה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הארגון אף טוען כי ייתכן שכוחות חבל כורדיסטן האוטונומי ביצעו פשעי מלחמה בשטחים ששוחררו מידי דאעש. הרשויות באירביל טרם התייחסו לכך.

הדוח מבוסס על בדיקת שטח ב-13 כפרים ועיירות ועל עדותם של יותר ממאה עדי ראיה וקורבנות של הגירוש הכפוי. ארגון זכויות האדם מסר כי הממצאים שאסף תואמים לתמונות לוויין מהאזור שתיעדו הרס נרחב שביצעו במקרים אחדים לוחמי פשמרגה ובמקרים אחרים מיליציות יזידיות וכוחות כורדיים מסוריה ומטורקיה, שמשתפים פה עם הכורדים בעיראק.

לקריאה נוספת בנושא
שריפת אנשים בחיים, עריפת ראשים: זוועות דאעש בעיראק נחשפות
בשל הפגיעה בהכנסותיו: דאעש מקצץ מחצית ממשכורות הלוחמים

קבר אחים של יזידיות נחשף בסינג'אר שבצפון עיראק, נובמבר 2015. רויטרס
כוחות כורדיים בעיר סינג'אר ששוחררה מידי דאעש בנובמבר/רויטרס

"הגירוש הכפוי של אזרחים וההרס המכוון של בתיהם ושל רכושם ללא הצדקה צבאית עלולים להוות פשעי מלחמה", נמסר. עוד נטען כי תושבים ערבים שנאלצו להימלט מאזורי הקרבות לא יכולים לשוב לבתיהם בשל התנגדות הממשלה בחבל כורדיסטן. "עשרות אלפי אזרחים ערבים שנאלצו לעזוב את בתיהם בשל הלחימה מנסים עתה לשרוד במחנות ארעיים בתנאים קשים. רבים מהם איבדו את כל רכושם ועם בתים הרוסים, אין להם לאן לחזור יותר", נטען.

הדוח של אמנסטי מתפרסם יממה אחרי דוח של האו"ם, שלפיו נהרגו בעיראק לפחות 18,800 אזרחים מאז מתחילת 2014 ועד 31 באוקטובר 2015. האו"ם קבע כי הפשעים החמורים ביותר בוצעו על ידי דאעש, שאחראי לאלימות שיטתית ונרחבת, כולל שעבוד מיני של 3,500 נשים וילדים. ואולם, עד נטען כי חלק מהפרות זכויות האדם בוצעו על ידי הכורדים ובעלי בריתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully